SEO

Zengin İçerik Oluşturmak İçin İşinize Yarayacak 9 İpucu

Kaliteli içerik, özellikle Google’ın son algoritma güncellemeleri ile SEO‘da daha da önem kazanan ve organik trafik elde etmenin temellerinden biri haline gelen bir SEO terimi oldu. Ziyaretçilerinize zengin, doğru ve kapsamlı içerikler sunmak artık Google’ın gözünde daha da önemli. İçeriklerinizi oluştururken ‘kaliteli’ hale getirmek için birden fazla yönteme başvurabilir ve böylece içeriklerinizde anlattığınız konuları tam detayıyla ve zengin bir biçimde ziyaretçilerinize sunabilirsiniz. Bunu nasıl yapacağınız hakkında hazırladığım bu içerikten yararlanabileceksiniz.

Zengin İçerik Üretebilmek İçin Neler Yapabiliriz?

Zengin içerik üretebilmek için anlatılan konunun her şeyden önce bir uzman ya da konuya hakim bir kişi tarafından oluşturulması çok önemlidir. Nasıl ki vücudumuzda bir yer ağrıdığında internette bu konuyla ilgili bir doktor makalesi arıyorsak, ziyaretçilerimize de yaptığı sorgunun tam karşılığını verebilmek için dolu ve zengin bir içerik sunmamız gerekir. Zira son algoritma güncellemeleri gösteriyor ki, ziyaretçilerimize güven sağlamak ve kaliteli içerikler sunmak oldukça önem kazanmış durumda. Peki bunu nasıl yapacağız?

Konuyu Tam Olarak Anlatın

Zengin ve kaliteli içerik üretmenin temeli, anlatacağınız konu hakkında bilgi sahibi ve hakim olmanızdır. Eğer bunu bireysel olarak sağlayamıyorsanız, içerik pazarlaması hizmeti veren kurumlarla anlaşabilir ya da konuyu tam olarak birinden destek alarak yazıya dökebilirsiniz. Şöyle düşünün ki, bir konuda sorgulama yapan ve bunun sonucu olarak sitenize gelen bir ziyaretçi, ilgili konu hakkında araştırma yapmak ve aklındaki sorulara yanıt bulmak için sayfanızı ziyaret ediyor. Bundan dolayı da o ziyaretçiye en iyi içeriği sunmak ve en iyi bilgileri eksiksiz ve doğru bir şekilde vermek için çabalamalısınız.

Google’ın son algoritma güncellemeleri de doğrudan bu konuyu kapsamakta. Google’ın bize verdiği sinyal, kaliteli ve bilgi dolu içerikleriniz yoksa arama sonuçlarında da yeriniz yok anlamına geliyor. Bundan dolayı içeriklerinizi hazırlarken mutlaka konuyu geniş kapsamlı olarak anlatmalı, tüm alt başlıklarına detaylıca yer vermelisiniz.

Görseller ve İnfografikler İle Destekleyin

Özellikle hemen çıkma oranını iyileştirmek ve içeriğinizi zenginleştirmek için yapabileceğiniz bir diğer çalışma da, içeriğinizi görsel açıdan zenginleştirmektir. Sayfanıza gelen ziyaretçinin dikkatini çekecek ve konuyla bağlantısı olan içerikler ve infografikler, içeriğinizi zengin ve kaliteli hale getirmek için size oldukça fayda sağlayacaktır.

Az önce bahsettiğim gibi hem hemen çıkma oranınını iyi bir seviyeye düşürmek hem de içerik kalitenizi arttırmak için konuyla ilgili görseller ve infografikler kullanmak, rakiplerinize karşı bir adım önde olmanızı sağlayacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken elbette resim alt etiketlerini iyi kullanmak ve görsellerin özgün olmasıdır. Her yerde bulunan ve klasikleşmiş görseller kullanmak yerine özgün görsellere yönelmeniz ve ziyaretçilerinize daha önce görmediği bir görsel sunmanız büyük fayda sağlayacaktır.

Video Kullanımı Çok Önemli

Google’ın bir içerikte önem verdiği faktörlerden biri de hiç kuşkusuz video kullanımıdır. İçeriğinizle ilgili hazırladığınız bilgilendirici ve ziyaretçilerinizin işine yarayacak bir video, hemen çıkma oranınızı düşürmekle beraber içeriğinizin zenginleşmesini sağlayacaktır.

Özellikle içeriğinizde anlattığınız konuyu videoda da belirtmek ve detaylıca anlatmak, SEO performansınızı da olumlu etkiler ve organik trafiğinizin artmasına bile yardımcı olabilir. Böylesine önemli bir avantajdan yararlanmak ve içerik zenginliğinizi sağlamak için video kullanımını es geçmemelisiniz.

Sıkça Sorulan Sorular İle İçeriklerinizi Destekleyin

Özellikle yakın tarihte Google’ın duyurduğu FAQ (Sıkça Sorulan Sorular) adlı Yapısal Veri İşaretlemesi ile birlikte arama sonuçlarında sıkça karşılaştığımız sıkça sorulan sorular özelliği, içeriğinizin zenginleşmesi için kullanabileceğiniz bir diğer çalışmadır. İçerik zenginliğinden hariç olarak arama sonuçlarındaki görünümü nedeniyle tıklama oranını arttırmak, ziyaretçileri sitenize daha fazla ve kolay çekebilmek için önemli bir yapıdır.

İçeriğinizde anlattığınız konuyla ilgili sıkça sorulan sorulara bu alanda yer vermek, size sesli aramalar için de bir avantaj getirebilir. Zira orada kullandığınız soru ve cevap yapıları, büyük ihtimalle sesli arama ile sorgulama yapan kullanıcıların ifadelerini içerecek ve bu da sitenizin o kullanıcılar tarafından bulunabilir olması konusunda size fayda sağlayacaktır. Genel olarak baktığımızda kullanıcılar sesli arama kullanırken büyük oranda soru bir soru cümlesi yöneltiyor ve aramasını bu şekilde gerçekleştiriyor. Bundan dolayı sizin sıkça sorulan sorular sistemini kullanarak kullanıcıların yönelttiği sorulara yanıt vermeniz organik trafik elde etme şansınızı arttıracaktır.

İçeriğinizde Tablolara Yer Verin

Özellikle ekonomi ve finans konularında sıkça kullanılan tablolar, içeriğinizi zengin ve kaliteli hale getirmek için başvurabileceğiniz bir diğer yöntemdir. Anlattığınız konuyla bağlantılı olarak mümkünse tablo kullanımı yapmak, hem içeriğiniz zenginleştirecek hem de Google arama sonuçlarında “Zengin Sonuçlar” bölümünde yer almanıza imkan sağlayacaktır.

Site içeriğinizde tablo kullanımı yapmak, anlattığınız konunun anlaşılmasını hem daha kolay hale indirgeyecek hem de görünüm açısından ziyaretçilerinize daha derli toplu bir deneyim sunmanıza fırsat tanıyabilir. Hem ziyaretçilerinize daha anlaşılır bir içerik sunmak, hem içerik zenginliğini sağlamak hem de Google arama sonuçlarındaki Zengin Sonuçlar bölümünde yer almayı hedeflemeniz için tablo kullanımı yapmak önemlidir.

Listeler ve Sıralı Maddeler Kullanmayı İhmal Etmeyin

İçeriğinizi zenginleştirmenin ve ziyaretçilerinize derli toplu bir içerik sunmanın bir diğer yolu da, anlattığınız konuya listeler ve sıralı maddeler eklemektir. İçeriğinizin hem masaüstü hem mobil cihazlarda daha kolay okunabilmesi ve  kullanıcıların dikkatini çekmesi için listeler ve sıralı maddeler gerçekten iyi bir seçenektir.

Ayrıca bu iki avantajdan hariç olarak listeler ve sıralı maddelere sahip içerikler, Google arama sonuçlarında Zengin Sonuçlar bölümünde kendine yer bulabiliyor. Bu da elbette tıklama oranınızı ikiye hatta üçe katlamanıza ve beraberinde organik trafiğinizin artmasına olanak sağlar. Tüm bu sebeplerden dolayı içeriğinizi zenginleştirme konusunda listeler ve sıralı maddeler kullanımı yapmak rakiplerinize karşı bir adım öne geçmeniz için bir fırsattır.

Ziyaretçi & Kullanıcı Yorumlarını İçeriğinize Dahil Edin

İçeriklerinize kullanıcı yorumlarını ve ziyaretçilerinizın bıraktığı değerlendirmeleri dahil etmek, sitenize gelen bir ziyaretçiye güven sağlamak ve Google’ın gözünde otoriterlik kazanabilmek adına oldukça önemlidir. Ayrıca içeriğinizde farklı bir bileşen kullanacağınızdan dolayı da hem içeriğinize genişlik hem de zenginlik kazandıracaktır.

Son Google algoritma güncellemeleri ile Google’ın kullanıcı güvenine ve sitenin otoriterliğine ne kadar çok önem verdiğini görmüş olduk. Bundan dolayı içeriklerinizde ziyaretçi değerlendirmelerini ve kullanıcı yorumlarını kullanmak, bu konuda çözüme ulaşmanızı ve içeriğinizi zenginleştirmenizi sağlayabilir. Ayrıca özellikle e-Ticaret yapan bir internet sitesine sahipseniz, ürün hakkında kullanıcıların yorumlarını mutlaka ama mutlaka içeriğinizde kullanmalısınız.

Konuyla Benzer İçeriklerinize veya Diğer İçeriklerinize Bağlantı Verin

Hazırladığınız bir içerikten konuyla ilgili başka bir içeriğinize bağlantı vermek, hatta bunu yaparken ziyaretçilerinizi harekete geçirici bir biçimde (Örneğin: “Bu yazıyı da okumayı ihmal etmeyin!” gibi bir mesajla) davranmak, hem içerik zenginliği hem de ziyaretçilerinizin sayfa gezmesi açısından önemlidir. Vereceğiniz bağlantı türünü çeşitli tasarımlarla zenginleştirebilir ve içeriklerinizin bazı paragraflarından hemen önce “İlgili Yazı” şeklinde bir kutucukta konuyla bağlantılı içeriklerinizi kullanıcılara sunabilirsiniz.

Uygulayacağınız bu çalışma ile içerik zenginliğine katkıda bulunmakla beraber, sayfanızı ziyaret eden bir kullanıcının diğer sayfalarınızda gezinmesini ve oturum başı sayfa gezinme oranını arttırmayı sağlayabilirsiniz.

İçeriğinizde Alıntılara ve Araştırmalara Yer Verin

İçeriğinizi zenginleştirmek için başvurabileceğiniz bir diğer yol da anlattığınız konuyla ilgili kişi veya kurumlar tarafından yapılmış açıklamalara alıntı olarak yer vermektir. Bahsettiğiniz konuyla ilgili belli otoriteler fikir paylaşımında ya da açıklamada bulunduysa, bunlara içeriğinizde yer vermeniz içeriğinizi hem zengin tutacak hem de geniş bir bilgi sunmanıza fırsat verecektir.

Öte yandan, anlattığınız konuyla ilgili yapılmış bir araştırma, anket sonucu veya benzer bir veri varsa bunlara da içeriğinizde yer vermek ya da harici bir bağlantı olarak içeriğinize eklemek, ziyaretçilerinize daha fazla bilgi sunmanızı sağlar.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (No Ratings Yet)
Loading...

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı