SEO
Trend

Zayıf Sayfalarınızı Search Console Kullanarak Güçlendirin

SEO çalışmalarında kullandığımız ve Google tarafından ücretsiz olarak sunulan Search Console, optimizasyonlar boyunca bize birçok konuda rehber oluyor. Site içerisindeki problemleri gidermek ve performansa yönelik analizler için önemli bir araç olan Search Console, eskimiş/zayıf içeriklerimizi güncelleme konusunda da bize yardımcı olabiliyor.

John-Henry Scherck, hazırladığı bir videolu rehberde, sadece Search Console kullanarak sitemizde bayatlamış/zayıf içeriklerimizi nasıl güçlendirebileceğimizi ve anlatmış. Ben de kendisinden izin alarak hazırladığı rehberi Türkçe’ye çevirerek sizinle paylaşıyorum. Şimdi hep beraber sadece Google Search Console kullanarak sitemizde bayat ve eski içeriğe sahip sayfalarımızı nasıl tespit edeceğimizi ve bu içerikleri nasıl güncellememiz gerektiğini öğrenelim…

Search Console İle Zayıf Sayfaları Güçlendirme Rehberi

Sitenizde eski, gösterim ve trafik almayan sayfalarınızı zenginleştirmek, gerçekten SEO’ya ve kullanıcıların yaptığı arama sorgularına uygun olarak hazırlamak için Search Console ve Google aramasını kullanmanız ve içeriklerinizi bu doğrultuda hazırlamanız rakiplerinizle yarışmanızda büyük avantaj elde etmenize olanak sağlayabilir. Bilindiği üzere son algoritma güncellemeleri, doğrudan içerik kalitesiyle ilgili ve kaliteli/zengin içerik üretmeyen internet siteleri ciddi trafik kayıpları yaşıyor. Bu rehber ile siz de Search Console kullanarak eski içeriklerinizi tam verimli bir hale getirmeyi öğrenebileceksiniz.

İlk Olarak Performans Raporu’nu Açın

İlk olarak Search Console’da sahip olduğunuz mülkü açın ve sol menüde yer alan Performans sekmesine gidin. Bu ekrandan, sitenize Google arama sonuçlarından (organik) ne kadar trafik aldığınızı, bu trafiği hangi anahtar kelimeler üzerinden edindiğinizi, anahtar kelimelerde ortalama pozisyonunuzu ve tıklama oranınızı görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca tarih filtreleme alanından da dilediğiniz tarih aralığı için bu verileri görüntüleyebilirsiniz.

search-console-ile-eski-icerikleri-guncelleme-rehberi-1

Tarih Aralığını Seçin ve Anahtar Kelimeleri Sıralayın

Eski içerikleri yenileme çalışmamız için ilk yapmanız gereken, tarih aralığını 28 gün olarak işaretleyip (eğer düşük trafiğe sahip bir siteniz varsa, bu süreyi 90 gün yapabilirsiniz) alt bölümden anahtar kelimeleri “Gösterim” rakamlarına göre sıralamak.

search-console-ile-eski-icerikleri-guncelleme-rehberi-2

Anahtar Kelimenizi Tespit Edin

Sonrasında pozisyonunuzun 4 – 15 arasında olduğu ve ayda en az 2000 gösterime sahip olan bir anahtar kelimeyi tespit edin.

Anahtar Kelimenizin Varış Sayfasını Bulun

Anahtar kelimenizi tespit edip üzerine tıklayın ve sonrasında hemen üstünde yer alan küçük menüden “Sayfalar” sekmesini açın. Karşınıza gelen ekranda anahtar kelimenizin varış sayfası olan URL’i göreceksiniz, bu URL’e tıklayın. İlgili URL’e tıkladıktan sonra yine hemen üstünde yer alan küçük menüden “Sorgular” sekmesine geçin.

search-console-ile-eski-icerikleri-guncelleme-rehberi-3

Bu sekmeye geçtikten sonra sayfanın üst kısmındaki filtrelerden ilk aşamada seçtiğiniz anahtar kelimeyi yanındaki çarpı işaretine tıklayarak kaldırın, ardından alt bölümdeki anahtar kelimeleri gösterime göre sıralayın.

search-console-ile-eski-icerikleri-guncelleme-rehberi-4

Kelimelerinizi Tek Tek Google’da Aratın ve Not Almaya Başlayın

En çok gösterime sahip olan anahtar kelimeleri yeni sekme açarak tek tek Google’da aratın. Arama sonuç sayfasında arattığınız kelimeyle ilgili Video bileşeninin olup olmadığını kontrol edin ve eğer varsa, bunu not alın. Ayrıca yine arama sonuç sayfasında yaptığınız aramayla ilgili olarak sağ bölümde bilgi kutucuğunun gelip gelmediğini kontrol edin ve varsa not alın. Beraberinde “Kullanıcılar bunları da sordu” alanının olup olmadığını ve varsa buradaki soruları da not alın.

İlk Sayfadaki Rakiplerinizin İçeriklerini İnceleyin

Devamında, Google’da anahtar kelimelerinizi arattığınızda karşınıza çıkan ilk 5 sonucu yeni sekmede açın. Açtığınız sekmelerdeki içerik yapısını inceleyin. Örneğin anahtar kelimenizle ilgili incelediğiniz içeriklerdeki anlatım şekline göz gezdirin. Kullanılan anlatım ciddi bir makale mi, yoksa eğlenceli bir dil mi mevcut ya da adım adım şeklinde bir anlatım mı yapılmış? Ayrıca ara başlıkları, kullanılan görselleri, alıntıları, varsa madde şeklinde listeleri, varsa tabloları ve varsa videoları not alın.

İçeriğinizi Oluşturmaya/Güncellemeye Başlayın

Hem Google arama sonuçlarındaki snippet alanlarını hem de ilk sayfadaki rakiplerinizin içeriklerini inceleyip notlar aldınız. Bu notları bir araya derlediğinizde bile nasıl bir içerik oluşturmanız gerektiği kafanızda şekillenecektir. Gerçek kullanıcıların sorgularını içeren, ara başlıklarla anlattığınız konuyu tam verimli olarak sunabileceğiniz, görseller ve videolar ile zenginleştirilmiş, çeşitli materyallerle detaylandırılmış bir içerik oluşturmanız bu şekilde mümkün olacak ve hedeflediğiniz sorgularda görünürlüğünüzü arttırmanız daha mümkün bir hale gelecektir. Bu çalışmayı gösterim ve trafik alamayan sayfalarınıza uyguladığınızda yakın bir tarihte ciddi hareketlenmeler görmeniz mümkündür.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!

Anıl Zengin

6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde yer aldım. Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. Sırasıyla Haberturk.com, Peakment Digital ve 360 Ajans'ta SEO Uzmanı olarak görev aldım. Şu anda da boosmart - Pazarlama Zekası ve Performans Pazarlaması Ajansı'nda SEO Uzmanı olarak görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; ad - soyad, e-posta adresi ve internet site bilgilerini toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı