SEO

YouTube SEO Nedir ve YouTube SEO Nasıl Yapılır?

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

YouTube SEO, videoların YouTube arama sonuç sayfasında ilgili anahtar kelime ve sorgularda üst sıralarda listelenebilmesi için yapılması gereken optimizasyonlara verilen addır. YouTube arama sayfası, tıpkı Google araması gibi çalışır ve baktığımızda aslında bir arama motorudur. Kullanıcıların yaptığı aramalara veya arama kutucuğuna yazdığı sorgulara yanıt vermek için çalışan YouTube araması, sonuç sayfasında videoları belirli kurallara göre listeler. Özetlemek gerekirse burada da SEO kuralları geçerlidir ve video SEO işlemleri uygulanmalıdır. Peki YouTube SEO nasıl yapılır ve videolar nasıl SEO’ya uygun hale getirilir?

YouTube kanalınızda aktif olarak video üretiyorsanız ve kanalınızdaki videolara daha fazla izlenme ve etkileşim kazanmak istiyorsanız bu içerik tam da bunun için hazırlandı. Bu içerik, videolarınızın YouTube arama sonuçlarında üst sıralarda listelenmesi için yapabileceğiniz YouTube SEO çalışmaları hakkında size detaylı bilgi verecektir.

YouTube SEO Neden Bir İhtiyaçtır?

YouTube SEO çalışmalarında videoların arama sonuç sayfasında ilgili aramalarda üst sıralarda listelenmesini sağlayan birçok farklı faktör bulunmaktadır. Bir video ya da kanal, YouTube SEO faktörlerine ne kadar uyum sağlıyorsa, arama sonuçlarında üst sıralarda listelenmesi de buna bağlıdır.

Özellikle düzenli olarak YouTube kanalı için video içerik üreten bir kullanıcıysanız ve aktif bir kanalınız varsa, YouTube SEO sizin için önemli bir konu olmalıdır. Zira videolarınıza izlenme ve etkileşim kazanmak, beraberinde videolarınızdan maddi gelir elde etmek için YouTube SEO çalışmasına ihtiyacınız olacak.

Bu sayede ürettiğiniz videoların ilgili anahtar kelimeleri ve sorguları YouTube’da aratıldığında, videolarınız üst sıralarda listelenecek ve kullanıcılar tarafından daha fazla tıklanabilecek. Bu da videolarınızın daha fazla izlenmesini, etkileşim kazanmasını ve kanalınızın popülerliğinin artmasını sağlayacak.

Youtube SEO Nasıl Yapılır?

YouTube SEO Nasıl Yapılır?

YouTube arama sonuçlarında bir videonun ilgili sorgularda üst sıralarda listelenebilmesi için birçok faktör bulunmaktadır. SEO kriterlerini en iyi şekilde karşılayan videolar, ilgili sorgularda kullanıcıların karşısına üst sıralarda çıkar ve doğal olarak izlenme ve etkileşim kazanır. Video başlığından sosyal medyada paylaşılma rakamlarına kadar, bir videonun YouTube arama sonuçlarında üst sıralarda listelenmesi için birçok SEO faktörüne dikkat edilmesi gerekmektedir.

Video Başlığı

Video başlığı, YouTube SEO kriterleri arasında belki de en önemli olanıdır. Video başlığınız, videonuzun ilgili arama sorgularında üst sıralarda listelenmesi için büyük önem taşır. Bundan dolayı video başlığınızı yazarken, hedef kitlenizin kullandığı anahtar kelimeleri veya sorguları mutlaka başlığınızda kullanmalısınız. Mümkünse, başlığınızın hemen başında bu anahtar kelimeleri ve sorguları kullanmak size avantaj sağlayabilir.

Video Açıklaması

Video açıklaması, hedef anahtar kelimelerinizi ve sorgularınızı dilediğiniz gibi kullanabileceğiniz ve anahtar kelimelerinizin performansına büyük katkıda bulunabileceğiniz bir alandır. Videonuzun içeriğini anlatırken hem kısa hem de uzun kuyruklu anahtar kelimelere bu alanda yer verebilirsiniz. Uzmanlar, genelde YouTube video açıklaması için 200-250 karakterlik metinler kullanmanızı önerir ancak daha uzununu kullanmanızda bir sakınca yoktur. Video başlığında olduğu gibi video açıklamasında da anahtar kelimelerinizi açıklamanın başlangıç bölümlerinde kullanmak size avantaj sağlayabilir.

Video Etiketleri

Video etiketleri bölümü, YouTube SEO çalışmanızda önemli bir diğer alandır. Bu alanı tüm anahtar kelimelerinizin bir listesi olarak düşünebilir ve video etiketleri bölümüne anahtar kelimelerinizi kısa ve uzun kuyruklu olarak girebilirsiniz. Video etiketleri alanında kullanıcıların ve hedef kitlenizin kullanabileceği arama sorgularını da kullanmayı ihmal etmeyin.

Video Transkripsiyonu

Videolarınızdaki sesi veya anlatımı yazıya dökmek yalnızca işitme engeli bulunan kullanıcıların işine yaramaz. Ayrıca, videonuzun SEO performansını da olumlu yönde etkiler. Videonuza ekleyeceğiniz transkripsiyon, SEO için özgün içerik kullanımı yapmanızı sağlayabileceği gibi kullanıcı deneyimine de katkıda bulunur. Videonuzu yazıya dökebilmek için manuel olarak altyazı ekleyerek veya kendi düz metin transkript dosyanızı oluşturup yükleyerek bu işlemi yapabilirsiniz. Son olarak, buraya tıklayarak YouTube’un bu konuyla ilgili makalesine göz atabilirsiniz.

Video Bitiş Ekranı ve Kartlar

YouTube’un özellikleri arasında yer alan bitiş ekranı ve kartlar özellikleri, videonuzun YouTube SEO konusunda avantaj elde etmesini sağlayan önemli faktörlerdir. Videolarınıza bitiş ekranı eklemek ve YouTube tarafından size sunulan kartları etkinleştirmek, SEO performansınıza katkıda bulunacaktır.

Günlük Görüntülenme Sayısı

Videolarınızın günlük olarak belli rakamlarda izlenme alabilmesi ve kullanıcılar tarafından görüntülenmesi, YouTube SEO performansınızı olumlu yönde etkiler. Bundan dolayı videolarınız için bir süreklilik sağlamak ve devamlı bir şekilde videolarınızın izlenme kazanabilmesi, videolarınızın üst sıralarda listelenmesi için önemlidir.

Videolarınız İçin Çeviriler

Eğer video içeriklerinizde global bir konuyu ele alıyorsanız ya da izleyicileriniz birden fazla ülkeden videolarınıza erişiyorsa, videolarınız için çeviriler hazırlamak ve bu çevirileri etkinleştirmek önemlidir. Videolarınıza ekleyeceğiniz çeviri dosyaları ile dünya genelindeki kullanıcılara hitap edebilir ve videolarınızı anlayabilmelerini sağlayabilirsiniz. Kullanıcı deneyimi açısından önemli bir konu olan çeviri konusunu bu şekilde çözerseniz, arama sonuçlarında üst sıralarda listelenebilmek adına bir adım daha atmış olabilirsiniz.

Video Küçük Resmi

YouTube SEO çalışmalarında aslında video küçük resminizin bir önemi yoktur ve sıralama faktörü değildir. Ancak, video küçük resmi kullanmak ve bu görseli dikkat çekici olarak tercih etmek, YouTube arama sonuç sayfasında kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve tıklama oranını arttırabilmek için oldukça önemlidir. Video küçük resmi oluştururken otomatik olarak YouTube tarafından oluşturulan bir resmi kullanabilir veya kendi özel küçük resminizi yükleyebilirsiniz. Her iki durumda da, aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurmak iyi bir fikirdir:

  • Net ve yakın görüntüler kullanın. Böylece doğrudan kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.
  • Video konusunu yansıtan kaliteli bir görsel kullanın.
  • Video başlığınızı ya da dikkat çekici bir ifadeyi görsele yazın.
  • Görselin net ve kolayca anlaşılabilir olduğundan emin olun.
  • YouTube’un beyaz arka planına karşı öne çıkacak renkler kullanın.
  • Video küçük resminizde logonuzu tercih etmekten kaçının.

Video Etkileşimi

Kullanıcıların davranışları, kanalınızla veya videonuzla etkileşimi de YouTube SEO için önemli bir kriterdir. Videolarınıza gelen beğeniler ve yorumlar, kanalınıza gelen aboneler; videolarınızın YouTube arama sonuçlarında üst sıralarda listelenmesine katkıda bulunur. Videolarınızın içeriğinde kullanıcıları harekete geçirebilmek için onları mutlaka kanalınıza abone olmaya ya da videolarınıza beğeni ve yorum göndermeye davet edin.

Sosyal Medya Paylaşımları

Kanalınızda yayınladığınız videoların popülerliği ve konuşulması da YouTube SEO açısından önemlidir. Videolarınızın sosyal medya platformlarında paylaşılması ve buralardan kaynaklı olarak izlenme kazanması size avantaj sağlar. Videolarınızı sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak bu kanaldan da izlenme kazanabilmek oldukça önemlidir.

Sahte Davranışlardan Kaçınmak

Videolarınıza ya da kanalınıza popülerlik kazandırabilmek adına sahte abone satın almak ya da videolarınıza sahte beğeni ve yorum satın almak gibi davranışlar, hem videolarınızın YouTube arama sonuçlarında listelenmesini olumsuz yönde etkiler, hem de kanalınızın YouTube tarafından kapatılmasına yol açar. Bu sebepten dolayı kanalınızın SEO performansını olumlu yönde etkileyebilmek adına bu tarz sahte davranışlardan mutlaka kaçınmalı ve tamamen doğal bir şekilde çalışmalarınızı yürütmelisiniz.

İzleyici Yorumlarını Yanıtlamak

İzleyicileriniz, videolarınıza yorumlar gönderebilir ve size ya da video içeriğinize yönelik sorular sorabilir. Bu soruları yanıtlamak ve kullanıcılarla iletişim kurmak kanalınız ve videolarınız için olumlu yönde etki bırakacaktır. YouTube SEO açısından kullanıcılarınıza değer vermeli ve onlarla etkileşim kurmalısınız.

Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

12 Yorum

    1. Kesinlikle faydasını göreceksiniz Sedat Bey. YouTube SEO konusu göz ardı edilmemesi gereken ve uzun vadede size kazanç sağlatabilecek önemli bir faktör.

    1. YouTube SEO konusuna ağırlık verip çalışmalarınızı bu yönde şekillendirirseniz, geçen süre içinde izlenme, beğeni ve abone kazanma gibi faydaları mutlaka olacaktır. İnsanların videolarınızı görmesi ve yaptığı aramalarda sizin videolarınızı bulması oldukça önemli.

    1. İşinize yaradıysa ne mutlu bana. YouTube kanalınıza video üretirken bir yandan da YouTube SEO konusunu es geçmeyin. Kısa vadede belki göremezsiniz ama uzun vadede size çok fazla yararı olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı