SEO

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Uzun kuyruklu anahtar kelime araştırması yapmak, SEO çalışmalarınızın temelinde olması ve planlarınıza dahil etmeniz gereken bir çalışmadır. Ana anahtar kelimeyi besleyici şekilde ya da hitap ettiğiniz konuya yönelik tam hakimiyet adına kuyruklu anahtar kelime kullanımı oldukça önemlidir. Özellikle sesli aramalar günümüzde bu kadar önem kazanmışken, uzun kuyruklu anahtar kelime kullanımı ve bu konuya yönelmek size rakiplerinize karşı avantaj sağlatacaktır. Peki uzun kuyruklu anahtar kelime araştırması için neler yapabilirsiniz? Hazırladığım bu rehberde bu soruya cevap bulabileceğiniz gibi hitap ettiğiniz konuya yönelik uzun kuyruklu kelime tespiti yapabileceksiniz.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir?

Uzun kuyruklu anahtar kelime (long tail keywords), birden fazla kelime barındıran ve genelde 3-6 kelime içeren cümle öbekleridir. Aranma hacimleri her ne kadar düşük olsa da çoğu zaman doğrudan ilgili kullanıcıyı yakalayabilmenize fırsat tanır. Ayrıca Google’da ilgili konunuzda otoriterlik yakalamanıza da olanak sağlar. Zira ana anahtar kelimeden hariç olarak uzun kuyruklu kelime tarafında yapacağınız çalışmalar ve üreteceğiniz içerikler, sitenizin o konuda otoriter bir pozisyon almasını sağlayabilir.

Örnek vermek gerekirse ana anahtar kelimeniz “SEO” ise, “SEO kriterleri nelerdir?” ve “SEO nasıl yapılır?” gibi öbekler, uzun kuyruklu kelimelerdir ve çalışma yaptığınız takdirde ana anahtar kelimeniz olan “SEO” kelimesinde otoriterleşmenize ve pozisyon kazanmanıza yardımcı olabilir.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Araştırması İçin Kullanabileceğiniz Yöntemler

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Araştırması İçin Kullanabileceğiniz Yöntemler

Long tail keywords araştırması için çeşitli ücretsiz araçlar kullanabilirsiniz. İçeriğiniz, hizmetiniz, ürününüz ya da sektörünüzle ilgili kuyruklu anahtar kelime tespiti yapmak için kullanabileceğiniz birden fazla yöntem bulunmakta. Bu yöntemler ile kelime araştırmasındaki zorluğu ortadan kaldırarak hızlı ve kolay biçimde ilgili kelimelere ulaşabilir ve hızlıca reaksiyon alabilirsiniz. Aşağıdaki yöntemler, uzun kuyruklu kelimeleri tespit etmeniz için işinize yarayacaktır.

Google İlgili Aramalar ile Kuyruklu Kelime Araştırması

Kelime tespiti için başvurabileceğiniz en kolay ve hızlı yol, şüphesiz ki Google arama sonuçlarındaki ilgili aramalar bölümüdür. Her arama sonucu sayfasının en altında yer alan ilgili aramalar bölümü, Google’da arattığınız kelimeye benzer varyasyonları tespit etmeniz için ücretsiz ve kolay bir yoldur. Aşağıda “SEO” kelimesinin arama sonuç sayfasında yer alan ilgili aramalar bölümünü görebilir ve uzun kuyruklu kelimeleri inceleyebilirsiniz;

Google İlgili Aramalar Bölümü

 

Google Search Console ile Kuyruklu Kelime Araştırması

Google Search Console’da yer alan Performans sekmesi, sitenize gelen trafiğin sorgu bazındaki detaylarını vermekte. Bu alanda sitenizi ziyaret eden ya da gören kullanıcıların yaptığı sorguları bulabilirsiniz. Sitenizi Search Console’a eklediyseniz (ki mutlaka eklenmeli), ilgili alanda siz de sorguları görüntüleyebilirsiniz. Örnek olarak aşağıda anilzengin.com.tr’yi ziyaret eden veya Google’da görüntüleyen kullanıcıların yaptığı sorguları görebilirsiniz;

Google Search Console Performans Raporu

Google Analytics ile Kuyruklu Kelime Araştırması

Sitemizin trafiğinizi ölçmek ve analiz etmek için kullandığımız Google Analytics, uzun kuyruklu anahtar kelime araştırması aşamasında bize yardımcı oluyor. Analytics’te sol menüde yer alan Edinme > Tüm Trafik > Kanallar sekmesine gidin ve ardından karşınıza gelen ekranda alt kısımdan Organic Search’e tıklayın. Tıkladıktan sonra sitenize Google arama sonuçları aracılığıyla gelen kullanıcıların kullandığı anahtar kelimeleri görüntüleyebilirsiniz;

Google Analytics Organik Anahtar Kelimeler

Google Ads’te Araçlar sekmesinde yer alan Anahtar Kelime Planlayıcı aracı ile, yazdığınız bir anahtar kelimeye yönelik benzer kelimeleri alabilir ve böylece kuyruklu kelime tespiti yapabilirsiniz. Aşağıdaki görselde görebileceğiniz üzere, yazılan SEO kelimesine yönelik anahtar kelime fikirleri listelenmekte. Bundan hariç olarak aranma hacmi bilgisi ve rekabet bilgisi de verilmektedir;

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Trends ile Kuyruklu Kelime Araştırması

Yine Google’ın bir aracı olan ve gündem takibi için oldukça sık kullanılan Google Trends aracı ile kelime araştırması yapabilir ve ana anahtar kelimenizle uyumlu kuyruklu kelimeleri tespit edebilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey, Trends’teki ilgili kutucuğa anahtar kelimenizi yazmanız ve aşağıdaki alandan benzer anahtar kelimelere göz atmanız;

Google Trends İlgili Sorgular

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime İçin Nasıl Çalışma Yapılabilir?

Yukarıda uzun kuyruklu anahtar kelimelerin ne işe yaradığını ve kullanılmasının öneminden bahsettim. Peki bunları bir kenara bırakırsak, uzun kuyruklu anahtar kelime için nasıl bir çalışma yapmamız doğru olur? Yapılması gereken en doğru şey, uzun kuyruklu anahtar kelimelerinize yönelik içerik üretmek. Bunu ana anahtar kelimenizin iniş sayfasına eklemeler yaparak ya da uzun kuyruklu kelimeleriniz için yeni bir sayfa oluşturarak yapabilirsiniz. Bu sayede, sitenizde uzun kuyruklu kelimelere yer vermiş olacaksınız ve bu kelimelerde pozisyon alarak Google arama sonuçlarından organik trafik elde etme şansınızı yükselteceksiniz.

Dikkat etmeniz gereken nokta ise, bu kelimelere yönelik ürettiğiniz içeriklerde abartıya kaçıp anahtar kelime doldurma (keyword stuffing) yapmamak. Yani, konuya yönelik içerik üreteceksiniz diye sayfalarınızda spam içerik üretmeyin. Aksi takdirde olumlu sonuç beklerken ters tepebilir ve Google bu konudan dolayı kulağınızı çekebilir 🙂

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı