SEO

Site İçi SEO Analizi: Independent Türkçe

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Nisan ayında internet üzerinde Independent Türkçe adıyla Türkçe yayın hayatına başlayan Independent’in sitesine (https://www.independentturkish.com) site içi SEO (iç SEO) performansı açısından göz attım. Temel ve orta seviyedeki optimizasyonların durumunu kontrol ettim ve bu içeriği hazırladım.

Independent Türkçe Site İçi SEO İncelemesi

Günümüzde Türkiye’de habercilik alanında yayın yapan global markalar (BBC Türkçe, Sputnik Türkiye vs.) bulunuyor. Yayın hayatına yeni başlamasından dolayı incelemeyi tercih ettiğim Independent Türkçe’de tespit ettiğim SEO hatalarını bu yazıda bir araya derledim. Öncelikle SEO açısından pek bir çalışma yürütülmediğini düşünüyorum zira yaptığım bazı incelemelerde gözlemlediğim sonuçlar bunu gösteriyor.

Sayfa Açılış Hızı

Independent Türkçe’de ilk incelediğim şey elbette sayfa açılış hızı oldu. Arama sonuçlarında üst sıralarda kullanıcılarla buluşmak isteyen internet siteleri için kritik bir SEO faktörü olan sayfa açılış hızı, Independent Türkçe’de orta seviyelerde.

independent-turkce-sayfa-hizi

Yaptığım sonucuna göre Independent Türkçe sitesinin mobil açılış hızı 100 üzerinden 53, masaüstü açılış hızı 100 üzerinden 93 skoruna sahip. Özellikle Google’ın önem verdiği mobil öncelikli indeksleme konusunda sorun yaşamamak ve kullanıcılara hızlı mobil sayfalarla çıkmak için mobil hızın önemi büyük. Independent Türkçe sitesinde de optimizasyonlar ile mobil açılış hızı daha iyi duruma getirilebilir.

Mobil Uyumluluk

Site içerisinde yayında olan birkaç haberin URL’ini Mobil Uyumluluk Testi’nden geçirdim ve sayfaların mobil kullanılabilirlik açısından bir problemi olup olmadığını inceledim.

independent-turkce-mobil-uyumluluk

Google Mobil Uyumluluk Testi sonuçlarına göre taradığım URL’ler mobil uyumlu değil ve düzeltilmesi gereken sorunlar bulunuyor.

URL Yapısı ve Canonical Etiketleri

Siteye girdiğimde rastgele bir habere tıkladım ve gözüme çarpan ilk şey URL yapısı oldu. URL yapısında Türkçe karakterler mevcut ve URL’lerin canonical etiketleri tarafında ilginç bir olay var.

URL-yapisi-ve-canonical

Sitede yayınlanan haberlerin canonical URL’lerine baktığımda, /node/ dizini ve sonrasında haber ID’sinin olduğu bir URL görülüyor.

arama-sonuclari

Sonrasında ilgili haberin arama sonuçlarındaki görünümünü ve indeks durumunu kontrol ettiğimde de tabii ki canonical olarak gösterilen URL’in indekslendiğini görebiliyoruz.

301-yonlendirme-URL

Arama sonuçlarından bu sayfaya gitmek istediğimde de ilk önce “/node/31111” URL’ine, sonrasında da 301 yönlendirme ile Türkçe karakterlerin bulunduğu URL’e yönlendim. Kullanılan bu yöntem belli ki Independent Türkçe’de kullanılan CMS altyapısından kaynaklı.

Sayfa Başlıkları ve Açıklamaları

Meta-title ve meta-description kontrolü için Dünya kategorisini inceledim fakat orada da SEO hataları mevcut. Başlık iyileştirilebilir, açıklama alanı boş ve SEO için artık bir önemi kalmayan meta-keywords alanı da anahtar kelimelerle doldurulmuş.

sayfa-basliklari-ve-aciklamalari-independent-turkce

Ayrıca sitenin genelinde de sayfa başlık ve açıklamalarında sorunlar mevcut. Kimi sayfanın başlık ve açıklama etiketi boş, bazı sayfaların etiketleri duplicate ya da uzunluğunda sorun var.

Heading (Başlık) Etiketleri

Sayfa başlık ve açıklamaları incelerken örnek aldığım Dünya kategorisinin Heading etiketlerini de kontrol ettim. Burada da uygun bir heading etiketi kullanımı yok.

heading-baslik-etiketleri

Kategorinin H1 etiketi mevcut değil ve ayrıca sayfadaki diğer başlıklar da (H2, H3 vs.) hiyerarşik olarak sıralanmıyor.

Site Haritası

Site haritası yapısı itibarı ile sorunsuz çalışıyor fakat bu kadar çok URL’in yalnızca iki site haritasına bölünmesi ve bu şekilde bir kullanım sağlanması, doğal olarak site haritalarının geç yüklenmelerine sebep oluyor.

independent-turkce-site-haritasi

Görüntüde gördüğünüz gibi iki adet site haritası mevcut ve içlerine girmeye çalıştığımda sayfa oldukça ağır ve geç yüklendi. URL sayılarına baktığımda birinci site haritasında 10,000 URL bulunurken, diğer site haritasında da +8,000 URL yer alıyor. Büyük ihtimalle ikinci site haritasındaki URL sayısı 10,000’e ulaştığında üçüncü bir site haritası devreye girecek.

Resim Alt Etiketleri

Haberlerde kullanılan kapak görsellerde herhangi bir alt etiketi kullanılıp kullanılmadığını kontrol ettim. Alttaki görselde de görebileceğiniz gibi alt etiket kullanımı mevcut değil.

independent-turkce-resim-alt-etiketleri

Her ne kadar Google yapay zekası bir görselde ne olduğunu anlasa da, resim alt etiketlerini kullanmak oldukça önemli.

Sayfa Yanıt Kodları

Yaptığım taramayla sayfaların yanıt kodlarını kontrol ettim. Tüm haberlere ait URL’lerin 301 yönlendirme ile başka bir URL’e yönlenmesinden hariç olarak bir de sunucu sorunu var sanırım.

sayfa-yanit-kodlari

Bazı sayfalar 503 yanıt koduyla karşıma çıktı ki bu da sunucuda bir bağlantı sorunu olabileceği anlamına geliyor.

AMP Kullanımı

Bilindiği üzere AMP, Google’ın mobil kullanılabilirliği üst düzeye çıkarmak için sunduğu bir teknoloji. Independent Türkçe sitesinde rastgele bir haberi açıp AMP Testi aracı ile test uyguladım. Sitede AMP kullanımı mevcut değil.

independent-turkce-AMP-testi-sonuclari

Structured Data (Yapısal Veri) Kullanımı

Independent Türkçe sitesini incelerken tarama yaptığım 5000 URL’in tamamında uygun bir Schema işaretlemesi (Structured Data) mevcut değil. Var olan Article sekmesi, birkaç işaretlemeyi barındırıyor fakat yeterli değil elbette.

independent-turkce-yapisal-veri-testi-sonuclari

Tarama Bütçesi

Tarama bütçesi optimizasyonuna yönelik herhangi bir çalışma yapılıp yapılmadığını anlamak için küçük bir inceleme yaptım.

independent-turkce-tarama-butcesi

Fakat -trafik getirmediği durumlarda- taranmasına gerek olmayan etiket sayfalarının indekse ve taramaya açık olduğunu fark ettim. Sanırım bu konu başlığına yönelik de planlı bir çalışma söz konusu değil.

Site İçi Link İnşası

Haber içeriklerinde ilgili anahtar kelimeler üzerinden veya belli başlı kelimelerden site içerisindeki diğer sayfalara bir linkleme söz konusu değil. Bundan dolayı da site içerisindeki link derinliği site geneline dağılırken menü, daha fazla haber oku ve etiketler alanından dağılıyor.

Haber metinlerindeki belirlenen kelimelerden ilgili iniş sayfasına otomatik linkleme yapılabilir ve böylece site içi linkleme ve link derinliği açısından daha kapsamlı bir optimizasyon gerçekleştirilebilir.

Google Haberler (News) Kaydı

Kuşkusuz ki günümüzde bir haber sitesinin en büyük trafik kaynağı Google Haberler. Google Haberler kaydı bulunmayan haber içeriği üreten siteler, yayınlanan haberleri kitlelere ulaştırmakta zorlanmakta (eğer marka bilinirliği/doğrudan trafik alma ya da sosyal medyadan yüksek trafik elde etme şansı yoksa) ve ayrıca site trafiği de olumsuz olarak etkilenmekte.

independent-turkce-google-news-kaydi

Independent Türkçe sitesinde yayınlanan haberler, henüz Google Haberler’de listelenmiyor. Sanıyorum ki Google Haberler kaydı şimdilik (Türkiye’de yayın hayatına yeni başladığı için olabilir) yok gibi görünüyor.

Bu incelemeyi yaparken kullandığım araçlar;

  • Google PageSpeed Insights
  • Google AMP Testing Tool
  • Google Structured Data Testing Tool
  • Screaming Frog SEO Spider
  • Redirect Path (Chrome uzantısı)
  • SEOQuake (Chrome uzantısı)

Independent Türkçe Sitesi Trafiğini Nereden Elde Ediyor?

Şimdilik Google Haberler kaydı bulunmayan Independent Türkçe’nin nasıl trafik edindiği konusuna yanıt bulabilmek için de küçük bir incelemede bulundum.

independent-turkce-trafik-kaynaklari

Trafik dağılımına baktığımda trafiğin yüzde 58.34’ü sosyal medyadan, yüzde 27.11’i doğrudan (marka bilinirliği), yüzde 8.59’u yönlendirmelerden ve yüzde 5.83’ü de arama sonuçlarından ediniliyor.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı