SEO

❓ SEO Nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), arama motoru sonuçlarında belirlenen anahtar kelimelerde/sorgularda üst sıralarda listelenmek için sitenin içerisinde ve dış alanında (backlink) iki temel aşamalı olarak yapılan optimizasyon ve iyileştirmeler bütünüdür. Açılımı “Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu)” şeklindedir ve temelde iç SEO (On-Page SEO) ve dış SEO (Off-Page SEO) olarak ikiye ayrılmaktadır. Böylece hem site içerisinde birtakım optimizasyonlar ile, hem de site dışında güçlü referanslar yani backlinkler edinme şeklinde yürütülmektedir. Yapılan SEO çalışmalarının temel amacı, arama motoru üzerinde hedeflenen sorgular ve anahtar kelimelerde üst sıralarda listelenmek ve bu sayede organik trafik elde etmektir.

SEO hakkında tüm detaylar, ipuçları ve güncel gelişmeler bu kategoride! SEO öğrenmek, “SEO nedir, SEO nasıl yapılır?” gibi sorularınıza yanıt bulabilmek ve sitenizin optimizasyonlarını yapabilmek için aşağıdaki yazılara göz atabilir ve SEO’da hedeflediğiniz başarıya ulaşabilmenin yollarını öğrenebilirsiniz. Google’da yükselmek ve Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarınızı yürütmek için ihtiyacınız olan tüm bilgiler bu sayfada…

  • Photo of SEO’da Mutlaka Yapmanız Gereken 12 Çalışma

    SEO’da Mutlaka Yapmanız Gereken 12 Çalışma

    Bir sitenin SEO sürecini yönetirken, hedeflenen başarıya göre çeşitli çalışmalar gerçekleştirilir ve bu çalışmalar ciddi bir süre ve sıkı çalışma gerektirebilir. Projenin büyüklüğü, hedef ve elde edilmek istenen başarı gibi faktörler SEO çalışmalarına yön verir. Fakat bilindiği üzere SEO’da kritik…

    Devamını Oku »
  • Photo of Chrome SEO Eklentileri: Ücretsiz 12 Yardımcı Eklenti

    Chrome SEO Eklentileri: Ücretsiz 12 Yardımcı Eklenti

    SEO çalışmalarını yürütürken elbette çeşitli araçlara başvuruyor ve normalde manuel olarak yapılan ve zaman alan birçok işi daha kolay bir şekilde çözüme kavuşturuyoruz. Kullandığımız SEO araçları ile site içi SEO (iç SEO) ve site dışı SEO (dış SEO) çalışmalarımızı daha…

    Devamını Oku »
  • Photo of SEO’da H1 Etiketi Sıralama İçin Gerekli Mi?

    SEO’da H1 Etiketi Sıralama İçin Gerekli Mi?

    SEO çalışmalarında Heading 1 (H1) başlık etiketinin etkisi, uzun zamandır tartışılan bir konu ve çoğunluk da H1 başlık etiketinin site içi SEO için gerekli olduğunu ve bunun bir sıralama sinyali olduğunu savunuyor. Konuyla ilgili son olarak Cyrus Shepard, yaptığı bir…

    Devamını Oku »
  • Photo of Robots.txt Nedir ve Robots.txt Dosyası Nasıl Oluşturulur?

    Robots.txt Nedir ve Robots.txt Dosyası Nasıl Oluşturulur?

    Robots.txt dosyası, arama motoru botlarına sitenizin hangi dizinlerine erişmesine izin verip vermediğinizi gösteren kural bildirici bir dosyadır. Bu dosya içerisinden komut ile izin vermediğiniz dizinlere arama motoru botları erişemez ve ilgili dizinlerde yer alan sayfaları indexleyemez. Peki Robots.txt dosyası nasıl…

    Devamını Oku »
  • Photo of Site Haritası (Sitemap) Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

    Site Haritası (Sitemap) Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

    Site haritası, site içerisindeki tüm içerikleri (yazı, görsel, video vs.) bağlantı halinde içinde barındıran ve sitedeki tüm içeriklerin tamamını kısa yoldan Google’a bildirmeyi sağlayan genellikle .xml uzantıya sahip olan bir bilgi dosyasıdır. Site içi SEO çalışmalarında mutlaka kontrol edilmesi gereken…

    Devamını Oku »
  • Photo of E-Ticaret SEO: Nasıl Yapılır? – Kapsamlı Rehber (2020)

    E-Ticaret SEO: Nasıl Yapılır? – Kapsamlı Rehber (2020)

    E-Ticaret SEO, E-Ticaret siteleri için oldukça önemli olan ve organik trafik yoluyla satış artırmak için mutlaka yapılması gereken çalışmalardır. E-Ticaret siteleri için SEO çalışmalarında yapılması gerekenlerle ilgili hazırladığım bu içerikle birlikte, bir E-Ticaret sitesinde hangi çalışmaların uygulanması gerektiğini, hem kategori…

    Devamını Oku »
  • Photo of SEO Uyumlu Başlık ve Açıklama Yazma Rehberi

    SEO Uyumlu Başlık ve Açıklama Yazma Rehberi

    SEO çalışmalarınızın iç SEO (site içi SEO) bölümünde temel düzeyde bir çalışma olan SEO uyumlu başlık ve açıklama yazma, organik trafiğinizi artırabilecek ve arama sonuçlarında pozisyon kazandırabilecek bir faktör. Özellikle başlık ve açıklama yazma aşamasında dikkat etmeniz gereken noktalar ve…

    Devamını Oku »
  • Photo of Tarama Bütçesi (Crawl Budget) Nedir ve Nasıl Optimize Edilir?

    Tarama Bütçesi (Crawl Budget) Nedir ve Nasıl Optimize Edilir?

    Tarama Bütçesi (Crawl Budget), arama motoru botlarının bir sitede günlük olarak kaç sayfayı ziyaret ettiğini belirten bir SEO terimidir. Arama motoru botlarının sitenizde günde kaç sayfayı tarayacağı değişkenlik göstermektedir ve sabit bir rakamı yoktur. Günlük taranan sayfa sayısı, sitenizin sahip…

    Devamını Oku »
  • Photo of Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir?

    Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir?

    Yapılandırılmış Veri (Structured Data), SEO’da sıkça karşımıza çıkan ve arama motorlarının bir sayfadaki içeriği daha iyi anlamlandırmasına ve yorumlamasına imkan tanıyan kod yapılarıdır. Arama motorları, yapılandırılmış veri dahilindeki kodları önceden yayınlar ve site sahipleri de sayfalarında bu kod yapılarıyla uygun…

    Devamını Oku »
  • Photo of Zayıf Sayfalarınızı Search Console Kullanarak Güçlendirin

    Zayıf Sayfalarınızı Search Console Kullanarak Güçlendirin

    SEO çalışmalarında kullandığımız ve Google tarafından ücretsiz olarak sunulan Search Console, optimizasyonlar boyunca bize birçok konuda rehber oluyor. Site içerisindeki problemleri gidermek ve performansa yönelik analizler için önemli bir araç olan Search Console, eskimiş/zayıf içeriklerimizi güncelleme konusunda da bize yardımcı…

    Devamını Oku »
Başa dön tuşu
Kapalı