SEO

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), arama motoru sonuçlarında belirlenen anahtar kelimelerde/sorgularda üst sıralarda listelenmek için sitenin içerisinde ve dış alanında (backlink) iki temel aşamalı olarak yapılan optimizasyon ve iyileştirmeler bütünüdür. Açılımı “Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu)” şeklindedir ve temelde iç SEO (On-Page SEO) ve dış SEO (Off-Page SEO) olarak ikiye ayrılmaktadır. Böylece hem site içerisinde birtakım optimizasyonlar ile, hem de site dışında güçlü referanslar yani backlinkler edinme şeklinde yürütülmektedir. Yapılan SEO çalışmalarının temel amacı, arama motoru üzerinde hedeflenen sorgular ve anahtar kelimelerde üst sıralarda listelenmek ve bu sayede organik trafik elde etmektir.

SEO hakkında tüm detaylar, ipuçları ve güncel gelişmeler bu kategoride! SEO öğrenmek ve optimizasyonlarınızı yapabilmek için aşağıdaki yazılara göz atabilir ve SEO’da hedeflediğiniz başarıya ulaşabilmenin yollarını öğrenebilirsiniz. Google’da yükselmek ve Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarınızı yürütmek için ihtiyacınız olan tüm bilgiler bu sayfada…

  • Photo of Tarama Bütçesi (Crawl Budget) Nedir ve Nasıl Optimize Edilir?

    Tarama Bütçesi (Crawl Budget) Nedir ve Nasıl Optimize Edilir?

    Tarama Bütçesi (Crawl Budget), arama motoru botlarının bir sitede günlük olarak kaç sayfayı ziyaret ettiğini belirten bir SEO terimidir. Arama motoru botlarının sitenizde günde kaç sayfayı tarayacağı değişkenlik göstermektedir ve sabit bir rakamı yoktur. Günlük taranan sayfa sayısı, sitenizin sahip…

    Devamını Oku »
  • Photo of Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir?

    Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir?

    Yapılandırılmış Veri (Structured Data), SEO’da sıkça karşımıza çıkan ve arama motorlarının bir sayfadaki içeriği daha iyi anlamlandırmasına ve yorumlamasına imkan tanıyan kod yapılarıdır. Arama motorları, yapılandırılmış veri dahilindeki kodları önceden yayınlar ve site sahipleri de sayfalarında bu kod yapılarıyla uygun…

    Devamını Oku »
  • Photo of Zayıf Sayfalarınızı Search Console Kullanarak Güçlendirin

    Zayıf Sayfalarınızı Search Console Kullanarak Güçlendirin

    SEO çalışmalarında kullandığımız ve Google tarafından ücretsiz olarak sunulan Search Console, optimizasyonlar boyunca bize birçok konuda rehber oluyor. Site içerisindeki problemleri gidermek ve performansa yönelik analizler için önemli bir araç olan Search Console, eskimiş/zayıf içeriklerimizi güncelleme konusunda da bize yardımcı…

    Devamını Oku »
  • Photo of Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Düşürmenin 8 Yolu

    Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Düşürmenin 8 Yolu

    Hemen Çıkma Oranı yani Bounce Rate, SEO çalışmalarımızda sık sık karşımıza çıkan ve önemsenmesi gereken bir değerdir. SEO performansınızı etkileyen önemli bir metrik olan hemen çıkma oranı, sayfalarınızı ziyaret eden kullanıcıların sayfanızı ne kadar sürede terk ettiğini ifade eder ve…

    Devamını Oku »
  • Photo of Geniş Kapsamlı SEO Kontrol Listesi (2020)

    Geniş Kapsamlı SEO Kontrol Listesi (2020)

    Web siteniz için uyguladığınız SEO çalışmalarında işinize yarayabilecek SEO kontrol listesi (SEO checklist), çalışmalarınızın doğruluğunu ve atladığınız bir nokta olup olmadığını ölçümlemeniz için faydalı olacaktır. Hazırlamış olduğum bu geniş kapsamlı SEO kontrol listesi ile siz de yürüttüğünüz SEO operasyonunda ters…

    Devamını Oku »
  • Photo of Zengin İçerik Oluşturmak İçin İşinize Yarayacak 9 İpucu

    Zengin İçerik Oluşturmak İçin İşinize Yarayacak 9 İpucu

    Kaliteli içerik, özellikle Google’ın son algoritma güncellemeleri ile SEO’da daha da önem kazanan ve organik trafik elde etmenin temellerinden biri haline gelen bir SEO terimi oldu. Ziyaretçilerinize zengin, doğru ve kapsamlı içerikler sunmak artık Google’ın gözünde daha da önemli. İçeriklerinizi…

    Devamını Oku »
  • Photo of Backlink Nedir ve Ne İşe Yarar?

    Backlink Nedir ve Ne İşe Yarar?

    Backlink, bir internet sitesine ait PageRank değerinin başka bir siteye de fayda sağlaması için ana siteden başka bir siteye metin veya görsel üzerinden aktif ve tıklanabilir link verme işlemidir. Arama motoru optimizasyonunda dış SEO çalışması olarak kategorilendirilen backlink çalışması, yürüttüğünüz…

    Devamını Oku »
  • Photo of Sesli Aramalara Yönelik İçerik Üretimi Nasıl Olmalı?

    Sesli Aramalara Yönelik İçerik Üretimi Nasıl Olmalı?

    Sesli aramalar günden güne kullanıcılar tarafından daha sık kullanılıyor ve tahminlere göre kısa süre içerisinde genel internet aramalarında da normal aramaları geride bırakacak. Günden güne artış gösteren sesli arama kullanımı, kullanıcıların arama yaparken kullandığı anahtar kelimeleri ve ifadeleri de evrimleştirmiş…

    Devamını Oku »
  • Photo of Backlink Reddetme ve Google Disavow Aracı Kullanımı

    Backlink Reddetme ve Google Disavow Aracı Kullanımı

    Backlink reddetme, SEO çalışmalarınızda oldukça faydası olan ve sitenize gelen zararlı linklerin sizinle bir alakası olmadığını Google’a bildirme işlemidir. Backlink reddetme işlemi ile birlikte, sitenize zarar verebilecek düzeyde olan linkleri reddedebilir ve bu şekilde SEO performansınızın bu nedenden dolayı olumsuz…

    Devamını Oku »
  • Photo of YouTube SEO Nedir ve YouTube SEO Nasıl Yapılır?

    YouTube SEO Nedir ve YouTube SEO Nasıl Yapılır?

    YouTube SEO, videoların YouTube arama sonuç sayfasında ilgili anahtar kelime ve sorgularda üst sıralarda listelenebilmesi için yapılması gereken optimizasyonlara verilen addır. YouTube arama sayfası, tıpkı Google araması gibi çalışır ve baktığımızda aslında bir arama motorudur. Kullanıcıların yaptığı aramalara veya arama…

    Devamını Oku »
Başa dön tuşu
Kapalı