SEO Uzmanı

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

SEO uzmanı, bir internet sitesinin Google veya bir başka arama motorunda hedeflenen anahtar kelimelerde üst sıralarda listelenmesi, kullanıcılara daha fazla görünebilmesi ve daha fazla organik kaynaklı trafik elde edebilmesi için yapılması gereken SEO optimizasyonlarını gerçekleştiren sorumlu kişiye denir. Bir sitenin baştan aşağı Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) operasyonunu ve çalışmaları yürüten kişi olan SEO uzmanı, çalışma yapılacak siteyi belirlenen hedeflere göre ele alır ve yol haritası belirler.

Sektörel ve arama sonuçlarındaki rakiplerin belirlenmesi ve analiz edilmesi, çalışma yapılan sitenin rakiple karşılaştırılması da SEO uzmanı tarafından yapılması gereken önemli bir diğer çalışmadır. SEO çalışmalarını bütünsel olarak ele alması gereken bir SEO uzmanı, bu çalışmaları zaten kapsamlı bir şekilde yürütmelidir. SEO uzmanı, hedefin bir veya birkaç anahtar kelimede Google’da yükselmek olduğunu asla savunmamalı ve bu şekilde bir çalışma yürütmemelidir. Yürütülecek çalışmada ve SEO hedef planında amaç her zaman sektörel sorgulardan ve kullanıcıların kullandığı anahtar kelimeler üzerinden organik trafik elde etmek ve organik trafiği arttırmak olmalıdır.

SEO Uzmanı Olarak Bir SEO Projesini Nasıl Yürütüyorum?

Bireysel olarak yürüttüğüm SEO projelerinde hedefim her zaman sektörel sorgulardan ve kullanıcıların kullandığı anahtar kelimelerden organik trafik elde etmek ve bu doğrultuda aylık olarak düzenli bir organik trafik artışı sağlamaktır. Yürüttüğüm SEO çalışmalarında temel kural olarak kullanıcıların sıklıkla kullandığı, sektörel sorguları ve uzun anahtar kelimeleri baz alır ve bu doğrultuda bir yol haritası çıkararak proje sahibi ile karşılıklı olarak hedef belirlerim. Belirlenen hedef doğrultusunda ne yapılması gerektiğini de kapsamlı analizler gerçekleştirerek ortaya çıkarır ve yol haritasını oluştururum.

SEO çalışması boyunca nerede ne yapılacağını tutarlı ve plan dahilinde yürüterek düzenli, doğal ve Google’ın istediği gibi bir çalışma sağlarım. Oyunu kurallarına göre oynamak, herhangi bir black hat SEO yöntemine başvurmadan tamamen Google’a ve kullanıcıya dayalı olarak projeyi yürütür ve hedefe giden süreçte mümkün olan en iyi performansı sağlarım. Zira hepimiz biliyoruz ki Google aptal değil 🙂 Bundan dolayı SEO çalışmalarında her zaman doğal bir şekilde Google’a ve gerçek kullanıcılara yönelik optimizasyon yapmamız gerekmektedir.

Hedeflerinize Ulaşmak İçin Neden Beni Tercih Etmelisiniz?

Markanızı geniş kitlelere duyurmak, hedef kitlenize karşı daha fazla görünmek ve organik trafik yoluyla satışlarınızı/dönüşümlerinizi arttırmak için kapsamlı, doğru, planlı ve Google’ın kurallarına uygun şekilde SEO çalışmalarınızı yürütür ve projenizin büyümesi için belirlediğimiz hedeflere ulaşırım.

Belli bir düzen ve oran doğrultusunda büyümek, organik trafiğinizi arttırmak ve Google’da sektörünüz ya da anahtar kelimelerinizle ilgili arama yapan kullanıcılara daha fazla görünmek istiyorsanız bu sayfanın altında yer alan iletişim formu ile hemen benimle iletişime geçebilir ve web siteniz için harika bir adım atabilirsiniz. 🙂

Öte yandan Türkiye’de şöyle bir tespitim ve öngörüm var: Dijital pazarlama veya SEO kategorilerinde hizmet alan bir kişi ya da kurum, en büyük sorunu hizmet aldığı kişi/ajans ile iletişim ve raporlama alanında yaşıyor. Hizmet alınan kişi ya da ajans, müşterisiyle sürekli olarak süreci takip etmeyince veya müşterisine detaylı ve düzenli olarak rapor paylaşımı yapmayınca hizmet alan kişi/kurum da mutsuz oluyor ve yapılan çalışmaların ne işe yaradığı konusunda en ufak bir bilgi sahibi olmuyor. Bundan dolayı SEO projesi yönetiminde düzenli raporlamayı ve hizmet verdiğim kişiyle ya da kurumla sürekli bir irtibat ve temas halinde olmayı önemsiyorum.

SEO çalışmalarınızı ve performansınızdaki değişimi anlayabilmeniz için gelişmiş bir raporlama sistemi kullanıyorum. Hizmet verdiğim kişi/kurum, paylaştığım SEO performans raporu ile yapılan çalışmaların neler olduğunu ve nelere olumlu katkıda bulunduğunu kolaylıkla görebiliyor. Anlaşılabilir ve gelişmiş raporlama, SEO’nun size ne kattığını fark edebilmeniz konusunda oldukça önemli.

Sunduğum SEO Hizmetinde ve Yönetiminde İzlediğim Yol Haritası

Projenizde belirlediğimiz hedef(ler) doğrultusunda bir yol haritası çıkarır ve bu yol haritası/plan dahilinde yapılması gereken çalışmaları ve optimizasyonları yürütürüm. Bu süreç ve yol haritası kapsamında neler yaptığımı aşağıdaki maddelerden inceleyebilirsiniz;

  1. Hedefinizi öğrenmek ya da hedefinizi belirlemeye yardımcı olmak,
  2. Sitenizin kapsamlı analizini yaparak eksiklikleri ve yapılacakları tespit etmek,
  3. Google Analytics ve Search Console verileriyle daha kapsamlı ve gerçek veriye dayalı analizler yapmak,
  4. Sektörünüzü analiz ederek sektörünüzün liderlerini ve sizin gerçek internet rakiplerinizi belirlemek,
  5. Belirlenen rakiplerinizi detaylıca analiz ederek onlarda olan ama sizde olmayan şeyleri tespit etmek,
  6. Gerektiğinde veya zorunlu olarak kullanılması gereken dış kaynaklara yönelik plan çıkarmak ve sizinle paylaşmak,
  7. Belirlenen tarih ve aralıklarda paylaşılmak üzere performans raporlarınızın şablonlarını oluşturmak,
  8. Sitenizde varsa ters işleyen ve hatalı gördüğüm konuları tespit etmek ve size bu konuya dair bilgi vermek,
  9. Yeni teknolojilere veya kullanmamız gereken yeniliklere yönelik bilgi paylaşımı yapmak,
  10. Web sitenizde UX hataları ya da kullanıcıları zorlayan bir durum olup olmadığı hakkında inceleme yapmak

SEO Uzmanı Anıl Zengin

SEO Uzmanı Anıl Zengin ile İletişim

Projelerinizde benimle birlikte çalışmak ve SEO danışmanlığı almak istiyorsanız, aşağıdaki formda yer alan alanları eksiksiz bir şekilde doldurarak bana gönderebilir veya diğer iletişim kanalları yoluyla bana ulaşabilirsiniz. SEO danışmanlığı sunarak projelerinizde hedeflerinize ulaşmanıza büyük katkıda bulunabilir, organik trafiğinizi arttırabilir, Google’daki görünürlüğünüzü yükseltebilir ve satış/dönüşüm rakamlarınızı arttırabiliriz.

Bir SEO Uzmanı Mutlaka Yenilikleri Takip Etmeli

Hiç unutmayın, bir SEO uzmanı mutlaka algoritmalara, neler yapılması gerektiğine ve yeni algoritma güncellemelerine hakim olmalı. Günümüzde internet günden güne değişiyor ve büyüyor. Özellikle de SEO sektörü, her geçen gün farklı bir deneyimle ve yenilikle karşı karşıya kalabiliyor. Örneğin bugün yaptığımızda doğru olan bir çalışma, bir sonraki gün yeni bir güncellemeyle hatalı duruma düşebiliyor. Bunun gibi durumlarda sorun yaşamamak ve gelecekte neler yapılması gerektiğini planlayabilmek için bir SEO uzmanı mutlaka yenilikleri takip etmelidir.

SEO’da nelerin yapılması gerektiğini, artık hangi optimizasyon veya çalışmaların eskiye göre yeteri kadar etkili olmadığını veya olduğunu bilen bir SEO uzmanı, çalıştığı projelerde sonuç alma süresini kısaya indirebilir. SEO’da her ne kadar başarıya uzanma yolu hedefin büyüklüğüne göre uzasa da, SEO uzmanının bilgisine ve yeteneklerine göre de kısalabilir.

Bundan dolayı bir SEO uzmanı mutlaka Google’daki yenilikleri, yeni özellikleri ve fonksiyonları, arama sonuçlarındaki gelişmeleri takip etmeli. Ayrıca Google’ın davranışlarındaki gariplikleri ve yenilikleri, Google algoritma geçmişini ve yeni algoritma güncellemelerini incelemelidir. Özellikle de Google mühendislerine Twitter gibi sosyal medya platformlarından yöneltilen soruları ve bu sorulara mühendislerin verdiği cevaplar takip edilmelidir. Zira örneğin John Mueller gibi Google mühendisleri, Twitter’dan takipçilerinin sorularına yanıt verir ve bu yanıtlarda ipuçları gizlidir.

Sıkça Sorulan Sorular

SEO Esnasında Siteme Neler Yapılacak?

Çalışmalar boyunca site içerisinde iç SEO yani site içi SEO çalışmalarının tamamı yapılır ve eksiksiz bir şekilde uygulanır. Sayfalarınızın meta başlıklarının düzenlenmesinden tarama bütçesi optimizasyonuna kadar birçok kapsamlı çalışma yapılır ve siteniz teknik SEO açısından en iyi seviyeye getirilene kadar optimize edilir. Özellikle mobil kullanılabilirlik ve mobil sayfa açılış hızı konularında önemli optimizasyonlar gerçekleştirilir.

SEO Çalışmalarımı Bizzat Siz Mi Yönetiyorsunuz?

Evet. Hedeflerinize ulaşma konusunda birlikte yürüteceğimiz SEO projeniz için çalışmaları ve optimizasyonları bizzat ben yürütüyorum. Yalnızca ekibimden iki arkadaşımızı daha sürece dahil ediyor ve raporlama ile analiz konularında ek bir destek vermelerini sağlıyorum. Böylece daha fazla analiz ve daha doğru, detaylı ve anlaşılır raporlamalar sunmayı amaçlıyorum. Onun dışında tüm SEO çalışmalarınız ve teknik süreçlerde bizzat ben görev yapıyorum.

SEO Performansını Nasıl Raporluyorsunuz?

Proje yönetirken önem verdiğim bir diğer konu da kesinlikle raporlama. Bana kalırsa Türkiye’de dijital pazarlama hizmeti alanında kişi ve markaların ihtiyaç duyduğu en büyük şey kesinlikle iyi bir raporlama yapan bir ajans ya da SEO uzmanı bulmaktır. Bunu öngörüyor ve bu ihtiyacı sonlandırmak için detaylı, geniş, anlaşılır ve bol veri içeren bir raporlama sistemi kullanıyorum. Google Data Studio ile profesyonel bir şekilde hazırladığım rapor ekranları ile dilediğiniz her an organik trafik değerlerinizi, kullanıcılarınıza ve trafiğinize dair verileri, anahtar kelime pozisyonlarınızı ve daha birçok veriyi anında görüntüleyebiliyorsunuz.

SEO Yaparken Site İçeriklerim Değişecek Mi?

SEO’da en önemli konulardan biri içeriktir. İçeriğiniz ne kadar güçlü, zengin ve kullanıcının aradığına yanıt verebilir derecede olursa o kadar avantajlısınız demektir. Sunduğunuz içeriğin bu kriterlere sahip olması için gerektiğinde sayfa içeriklerinize müdahale edeceğim ve zengin içerikli, güncel ve otoriter içeriklerle hem Google’ın hem de kullanıcıların karşısına çıkacağız.

SEO Ne Kadar Sürer?

SEO’da süre vermek çoğu zaman yanlıştır ve doğru bir davranış değildir. Hedefleriniz, sektörünüz, anahtar kelimeleriniz ve rekabetiniz gibi değişken faktörler olduğu sürece bu süreyi vermek imkansızdır. SEO’da başarıyı ve performansınızı etkileyen birçok sinyal bulunmakta ve bunların her biri de hedeflerinize ulaşma konusundaki süreyi doğrudan etkilemektedir. Bundan dolayı bir süre vermek yerine mümkün olan en kısa sürede başarıya ulaşmak daha doğru bir davranış olacaktır. 🙂

Jr. SEO Uzmanı Ne Demek?

SEO sektöründe yeni olan ve öğrenmeye başlamış/profesyonel olmayan düzeyde SEO çalışması yürüten kişiye denir.

Sr. SEO Uzmanı Ne Demek?

SEO sektöründe bir süredir var olan, deneyimli, profesyonel olarak bir projeyi tek başına yürütebilen kişiye verilen addır.

SEO Uzmanı Nasıl Yeteneklere Sahip Olmalı?

Kendisine gerçekten “SEO Uzmanı” diyebilen bir kişinin sahip olması gereken bazı mesleki özellikler bulunmaktadır. SEO çalışmalarını tepeden tırnağa bilen, son Google algoritma güncellemelerini ve gelişmeleri takip edebilen, yeniliklerden haber olan ve arama sonuçlarında üst sıralarda listelenmek için neleri & nasıl yapmasını bilen bir SEO uzmanı, projelerinde başarıya ulaşabilir. Bir SEO uzmanı için en önemli kriter, sorumlu olduğu projelerinde belirlenen süre içerisinde hedefe ulaşmaktır.

SEO Uzmanı Görevleri Nelerdir?

  • Ekip olarak çalışabilmek,
  • Kuvvetli iletişim becerisine sahip olmak,
  • Gerektiğinde müşterilerle irtibat kurabilmek,
  • Planlı ve düzenli çalışabilmek,
  • Yeniliklere, beyin fırtınalarına ve çözüm üretmeye yatkın olmak,
  • Müşterilere çalışmalar ve genel durum hakkında rapor sunabilmek,
  • İleri düzey ve uzman düzeyinde SEO projesi yönetebilmek,
  • Site içi SEO (On-Page SEO) hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak,
  • Site Dışı SEO (Off-Page SEO) hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak,
  • Kritik durumları iyi analiz edebilmek ve en doğru kararı verebilmek,
  • İş listesini en iyi sürede tamamlayarak projeleri hızlı yürütmek,
  • SEO trendlerini, gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilmek,
  • Google algoritmalarına hakim olmak ve algoritmaların bilincinde hareket etmek,
  • Son ve yeni algoritma güncellemelerini takip edebilmek,
  • SEO’nun gerektirdiği düzeyde İngilizce diline hakim olmak,
  • SEO terimleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmak.

SEO Uzmanı Maaşı Ne Kadar?

Günümüzde farklı dijital yayın sektörlerinde görev alan SEO uzmanlarının maaş skalaları da özellikle çalıştıkları kuruma göre değişebilmektedir. SEO uzmanı maaşı, her kurumda SEO uzmanına düşen iş yükü ve yapılacak çalışmaların boyutuna göre değişiklik gösterebilmektedir.

Ancak karşılaştırma yaptığımızda günümüzde SEO uzmanı maaşı 4000 TL – 8000 TL arasında bulunmaktadır. Çalışılan kurumun ya da projenin boyutu, hedefler ve yapılacak optimizasyonların detayına göre SEO uzmanı maaşı yukarıdaki fiyat aralığında değişmektedir.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Bir Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı