SEO

SEO Uyumlu Başlık ve Açıklama Yazma Rehberi

SEO çalışmalarınızın iç SEO (site içi SEO) bölümünde temel düzeyde bir çalışma olan SEO uyumlu başlık ve açıklama yazma, organik trafiğinizi artırabilecek ve arama sonuçlarında pozisyon kazandırabilecek bir faktör. Özellikle başlık ve açıklama yazma aşamasında dikkat etmeniz gereken noktalar ve ayrıca hem sıralama kazandıracak hem de tıklama oranınızı artıracak çeşitli ipuçları bulunmaktadır. Hazırladığım bu içerik, sayfalarınızda başlık (meta title) ve açıklama (meta description) yazarken daha verimli başlıklar üretmenize olanak sağlayacaktır. SEO uyumlu meta title ve meta description yazma konusunda aşağıdaki ipuçlarını kullanabilirsiniz…

SEO Uyumlu Başlık ve SEO Uyumlu Açıklama Ne Demek?

SEO uyumlu başlık ve açıklama terimi, temelde SEO’da olmayan fakat SEO topluluklarında konuşulmasıyla şekillenen bir terim haline büründü. SEO uyumlu denildiğinde bu konuda akıllara Google’ın SEO kurallarına uygun, genişlik ve karakter sayısı makul olan ve anahtar kelimeleri içeren bir başlık ve açıklama kullanmak geliyor. Yani özetle SEO uyumlu başlık ve SEO uyumlu açıklama tabirleri, bir sayfanın başlığının ve açıklamasının Google’ın belirttiği kurallara, SEO kriterlerine ve kullanıcılara uygun şekilde yazılmasıdır.

Meta Title (Başlık) Yazarken Nelere Dikkat Edilmeli?

SEO’da sayfa içi SEO çalışmalarınızın temelini oluşturan meta title yani başlık kısmı, yapacağınız ilk çalışmalardan biridir ve elbette dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Başlığınız her şeyden önce bir SEO kritedir ve uygun biçimde yazılmalıdır. Aşağıdaki kriterlere dikkat ederek oluşturacağınız başlıklar, SEO performansınızı ve anahtar kelime pozisyonlarınızı artırmanızı sağlayabilir;

  1. Başlığınız maksimum 60 karaktere sahip olmalı,
  2. Başlığınız en az 30 karakter içermeli ve bundan kısa olmamalı,
  3. Başlığınız genişlik (width) olarak 545 pikseli aşmamalı,
  4. Başlığınızın genişliği (width) en az 200 piksel olmalı,
  5. Sayfalarınızda başlık alanı boş olmamalı ve mutlaka başlık bulunmalı,
  6. Başlığınız anahtar kelimenizi içermeli (tercihen en başta),
  7. Başlığınızda anahtar kelime doldurma (keyword stuffing) yapılmamalı ve doğal/anlamlı bir başlık kullanılmalı,
  8. Sayfa başlıklarınız birbiriyle aynı (duplicate) olmamalı ve her sayfanın başlığı özgün olmalı,
  9. Başlığınız kullanıcıları harekete geçirici (call-to-action) ifadeler içermeli,
  10. Sayfa içeriğiyle ilgili bir başlık kullanılmalı ve alakasız kelimelere yer verilmemeli,
  11. Özellikle E-Ticaret sitesi sahibiyseniz, başlıklarınızda “indirim, yeni sezon, ücretsiz kargo, fırsat, avantaj” gibi kelimeler yer almalıdır.

seo-uyumlu-baslik-ve-aciklama

Meta Description (Açıklama) Yazarken Nelere Dikkat Edilmeli?

SEO’da sayfa içi SEO çalışmalarınızın ikinci temel kısmı da meta description yani açıklama yazmaktır. Kullanacağınız bir açıklama için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar mevcuttur. Sayfa açıklaması alanı bir SEO kriteri ya da faktörü değildir ve bundan dolayı size anahtar kelime pozisyonu kazandırmaz. Fakat, açıklama alanınızı anahtar kelimenizle uyumlu ve kullanıcıların dikkatini çekecek şekilde kullanmanız, tıklama oranınızı artırır ve organik trafiğinize katkıda bulunur. Sayfa açıklamalarınızın SEO uyumlu olması ve SEO performansınıza olumlu yönde etki sağlaması için aşağıdaki kriterlere sahip olması önemlidir;

  1. Açıklama alanınız maksimum 155 karakter barındırmalı,
  2. Açıklamanız en az 70 karakter içermeli ve 70 karakterden kısa bir açıklamanız olmamalıdır,
  3. Sayfa açıklamanızın genişliği (width) 1010 pikseli aşmamalı ve bundan kısa olmalıdır,
  4. Sayfa açıklamalarınızın genişlik (width) değeri 400 pikselden az olmamalı ve en az 400 piksele sahip olmalı,
  5. Sayfalarınızda açıklama alanı boş olmamalı ve mutlaka anlamlı ve kriterlere uyumlu bir açıklama kullanılmalı,
  6. Açıklamanızda anahtar kelimeniz bulunmalı (tercihen en başta),
  7. Sayfa açıklama alanında anahtar kelime doldurma (keyword stuffing) yapılmamalı ve doğal/anlamlı bir açıklama kullanılmalı,
  8. Açıklamalarınız birbiriyle aynı (duplicate) olacak şekilde yazılmamalı ve her sayfanızın açıklaması kendine özgün olmalı,
  9. Açıklamalarınızda kullanıcıları harekete geçirici (call-to-action) ifadeler bulunmalı,
  10. Açıklama alanında sayfanızın içeriğiyle ilgili küçük bir bilgi vererek kullanıcıları kendinize çekmeniz gerekir,
  11. Özellikle E-Ticaret sitesi sahibiyseniz, sayfa açıklamalarınızda “indirim, yeni sezon, ücretsiz kargo, fırsat, avantaj” gibi ifadeler bulunmalıdır.
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde yer aldım. Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. Sırasıyla Haberturk.com, Peakment Digital ve 360 Ajans'ta SEO Uzmanı olarak görev aldım. Şu anda da boosmart - Pazarlama Zekası ve Performans Pazarlaması Ajansı'nda SEO Uzmanı olarak görev alıyorum.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. Sizinde dediğiniz gibi kullanıcıları harekete geçiren ifadeler kullanmak çok önemli.Özellikle son google güncellemeriyle bunlar daha da dikkat çeker duruma geldi.Paylaşımınız için teşekkürler.

  2. Sayenizde bilgilerimi tekrardan tazeleme fırsatı buldum. Açıklama bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum artık açıklamalarımı da dikkatlice seçeceğim, teşekkürler.

  3. Siteme bir makale yazarken en çok zorlandığım konuların başında başlık geliyor. Genelde rakiplerimin sitelerinde kullandığı başlıklarla aynı olmayacak şekilde düzenlemeye çalışıyorum. Bundan sonra bu makaleyi göz önünde bulunduracağım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; ad - soyad, e-posta adresi ve internet site bilgilerini toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı