SEO

SEO Terimleri Nelerdir? Güncel SEO Terimleri Sözlüğü

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

SEO çalışmalarında ve yürütülen süreçte, karşımıza bazı terimler çıkmaktadır. SEO terimleri arasında birçok farklı kelime bulunmakta ve her kelime farklı bir çalışmaya denk gelmektedir. Aşağıda hazırladığım listede SEO çalışmalarında karşımıza çıkan SEO terimlerini ve anlamlarını okuyabilirsiniz. İşte sürekli güncellediğim SEO terimleri listesi ve anlamlarıyla birlikte 2019 güncel SEO terimleri sözlüğü…

Güncel SEO Terimleri Sözlüğü

A’dan Z’ye SEO çalışmalarında ve süreçte kullanılan kelimeleri ve terimleri aşağıda hazırladığım içerikte anlamları ve Türkçe karşılıkları ile SEO terimlerini bulabilirsiniz. Sık sık güncellediğim SEO terimleri listesi sayesinde siz de SEO çalışmalarında sık sık karşılaştığınız kelime ve ifadelerin anlamlarını öğrenebileceksiniz. İşte güncel SEO terimleri ve 2019 güncel SEO terimleri sözlüğü…

SEO

Gerçek adı “Search Engine Optimization” olan ve dilimize “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak geçen, arama motoru sonuç sayfasında hedef anahtar kelime veya sorgularda üst sıralarda listelenmek için yapılan çalışma, optimizasyon ve iyileştirmeler bütünüdür.

On-Page SEO (İç SEO)

Arama motoru optimizasyonu çalışmalarında ilk aşama olarak kabul edilen ve Google sıralama faktörlerine bağlı olan tamamı site içerisinde yapılan belli başlı optimizasyon ve iyileştirme çalışmalarıdır.

Off-Page SEO (Dış SEO)

Arama motoru optimizasyonu çalışmalarında ikinci aşama olarak kabul edilen dış SEO‘da sitenin otoritesini ve marka bilinirliğini arttırmak için çalışmalar yürütülür. Bu çalışmalar kapsamında kaliteli, aktif, güncel ve Google politikalarına aykırı olmayan sitelerden link edinmek birinci kuraldır.

PageRank

Google tarafından arama sonuçlarında sıralama için kullanılan ve 2014 yılında kaldırılan bir algoritma metriğidir ve Google’ın bu algoritması tarafından sitenize verilen değeri ifade eder. PageRank değerinin ölçülmesinde özgün içerik, siteye gelen bağlantılar ve bağlantı verilen linklerin kalitesi göz önünde bulundurulur.

Backlink

Site dışı SEO çalışmalarında kullanılan bir tabir olan backlink, bir sitenin başka bir internet sitesine metin, resim veya başka bir yolla bağlantı vermesine denir. Backlink, arama sonuçlarında hedef anahtar kelime veya sorgularda yükselmenin önemli bir aşamasıdır.

Hacklink

Kullanıldığı ve Google tarafından fark edildiğinde ağır cezalarla sonuçlanabilen ve yasa dışı yollarla edinilen bir link türüdür. Hacklink, bir sitenin güvenlik açığından faydalanarak sisteme giriş yapmaya ve ardından istenilen bir siteye, site sahibinin haberi ve izni olmadan bağlantı vermeye denir.

Sitemap (Site Haritası)

Sitede yer alan tüm bağlantıların (bilerek hariç tutulmadığı takdirde) yer aldığı bir dosyadır. Sayfalar, videolar, görseller ve buna benzer bağlantıların hepsi, site haritasında yer alır ve Googlebot gibi arama motoru örümceklerinin sitedeki tüm sayfaları taramasına yardımcı olur. Video ve resim de dahil olmak üzere, sayfalarınızdaki özel içerik türleriyle ilgili bilgileri sağlamak için bir site haritası kullanabilirsiniz.

Site haritaları hakkında daha fazla bilgi:

Robots.txt

Googlebot gibi internette içerik tarayan botların sitenizdeki hangi dizinlere erişebileceğini gösteren özel bir dosyadır. Botlar, bu dosyadaki yönergeleri anlar ve buna göre dizin taraması yapar. Örneğin bu dosyada yer alan “Disallow:” komutu, botlara hangi dizine erişme yetkisinin olmadığını söyler.

Robots.txt hakkında daha fazla bilgi;

Title (Başlık)

Başlıklar, sayfanın neyle ilgili olduğunu açıklayan ilk bölümdür. Sayfanızdaki içeriğin neyi içerdiğini başlıkta anlatarak hem Googlebot’a hem de kullanıcılara yardımcı olabilirsiniz. Bu alanda anahtar kelime kullanımı oldukça önemlidir. Hedeflenen anahtar kelime veya sorguda yükseliş için yapılan iç SEO çalışmalarında başlık düzenlemeleri önemli bir etkendir.

Başlık hakkında daha fazla bilgi;

Description (Açıklama)

Açıklama kısımları, bir sayfadaki içeriğin neyle ilgili olduğunu ve kullanıcıya küçük bir bilgi vermenizi sağlamaktadır. Arama sonuçlarında görünen açıklama kısmına sayfada kullanıcının ne bulabileceğine ilişkin bilgi verilmeli, dikkat çekici ve ziyaretçileri tıklamaya teşvik etmelidir. Bu alanda ilgili anahtar kelimenin kullanılması önemli bir faktördür.

Açıklama hakkında daha fazla bilgi;

URL

URL, SEO’da uzun zamandır bilinen, küçük ama önemli bir faktördür. Hedef anahtar kelime veya sorguya yönelik iniş sayfasının URL’inde anahtar kelimenin yer alması sizin için avantajdır. Örneğin, “SEO Uzmanı” kelimesine çalıştığınız sayfanın URL’inde “domain.com/SEO-Uzmani” şeklinde bir kullanım oldukça önemlidir. SEO dostu URL anlamında da gereklilik yerine getirilir.

URL hakkında daha fazla bilgi;

Canonical URL (Kanonik URL)

Canonical URL, bir internet sitesinde iki sayfanın birbirine çok benzer/aynı içeriğe sahip olması durumunda kullanılan bir kod yapısıdır. Kanonik URL sayesinde içeriği aynı veya benzer olan sayfaların iki kere indexlenmesinin önüne geçilir ve URL’de kullanılan birincil URL indexlenir.

Canonical URL hakkında daha fazla bilgi;

Nofollow Link

Nofollow kavramı, bir bağlantının Googlebot tarafından takip edilmemesini belirten bir komuttur. Bir yere bağlantı verirken, HTML kodunda kullanılan “nofollow” etiketi, botlara bu bağlantıyı takip etmemesini belirtir. Böylece Googlebot’a “bu URL’e bağlantı veriyorum fakat takip etme, benim sitemin değerinden faydalanmasın” komutu verilir. Site dışı SEO optimizasyonunda doğallıktan yana yürütülen backlink çalışmalarında da nofollow etiketine sahip linkler de edinilir.

Nofollow hakkında daha fazla bilgi; 

Dofollow Link

Dofollow etiketi, sitemizden çıkan bir bağlantıya güven duyulduğunu, Googlebot tarafından takip edilmesinde bir sakınca bulunmadığını ve bu sitenin bizim sitemizin değerlerinden yararlanabileceğini belirtmektedir. Bağlantı HTML koduna eklenen “dofollow” etiketi, Googlebot’a “bu URL’e bağlantı veriyorum ve güveniyorum, benim sitemin değerinden faydalanabilir” komutunu vermektedir.

Redirect (Yönlendirme)

SEO çalışmalarında kullanılan birçok yönlendirme çeşidi mevcuttur ancak aralarından iki tanesi en çok kullanılan yönlendirmelerdir. 301 ve 302 koduna sahip yönlendirmeler, günümüzde en çok başvurduğumuz kodlardandır. 301 yönlendirme, bir URL’in başka bir URL’e kalıcı olarak yönlendirilmesini ifade eder. Örnek verecek olursak sitemizde artık kullanmayacağımız bir URL’in 404 olarak kalması bizim için olumsuzdur. Bu nedenle artık kullanmayacağımız bir sayfayı sildikten sonra bağlantısını 301 yönlendirme ile ilgili veya bu sayfayla yakın içeriğe sahip bir adrese yönlendirmeliyiz.

302 yönlendirme ise, bir URL’in başka bir URL’e geçici olarak yönlenmesini sağlar. Bu da genelde geçici link değişimlerinde vs. kullanılır. 302 yönlendirme ile yapılan yönlendirmeleri arama motoru botları takip etmez.

Yönlendirme hakkında daha fazla bilgi; 

Broken Link (Kırık Link)

Kırık link, site içerisinde bağlantı verilen fakat bağlantının çalışmadığı durumlarda ortaya çıkan bir linktir. Sitemizin içinde link verdiğimiz başka bir sayfamızın çalışmadığı, silindiği veya başka bir sebepten ötürü ulaşılamadığı durumlarda broken link olarak adlandırılır. Bağlantının düzeltilmesi gerekmektedir.

Keyword (Anahtar Kelime)

SEO çalışmalarının temelini oluşturan bir kavram olan anahtar kelime, bir kullanıcının arama motorunda hangi sorguyu yaparak sitenizi ziyaret ettiğini ifade eder. Yani bir kullanıcı sitenize Google’dan veya başka bir arama motorundan hangi sorguyu yaparak geldiyse, yaptığı sorgu bir anahtar kelimedir. SEO uzmanları ve site sahipleri, belirledikleri anahtar kelimelerden organik trafik elde etmek için araştırma yapar ve detaylı anahtar kelime analizi sonrasında çalışmalar yürütülür.

Keyword Density (Anahtar Kelime Yoğunluğu)

Anahtar kelime yoğunluğu, bir sayfada yer alan içerikte hedeflediğimiz ve üzerinde çalışma yaptığımız anahtar kelimenin ne kadar kullanıldığını gösterir. İçerikte, başlıklarda veya sayfada metin olan herhangi bir yerde kaç kere anahtar kelimenin kullanıldığı önemlidir. Bazı internet sitelerinde görebileceğiniz üzere, anahtar kelime kullanım oranına dikkat edilmemekte ve spam yapılmaktadır. Bu durum, cezalandırılmayla sonuçlanır.

seo-terimleri-sozlugu-guncel-2019

Crawl (Tarama)

Tarama işlemi, Googlebot veya diğer arama motorlarının birinci görevidir. Bütün interneti ve beraberinde gördükleri -erişime izni olan- tüm sayfalar botlar tarafından taranır ve daha sonrasında indexlenme için veritabanına kaydedilir.

Tarama hakkında daha fazla bilgi; 

Structured Data (Yapısal Veri)

Yapısal veri, site genelinde ve sayfalarda uygulanan bir komut kodudur. Googlebot’a yardımcı olmak ve ziyaret ettiği sayfadaki içeriğin neyle ilgili olduğunu anlatmak için kullanılmaktadır. Örneğin bir ürün satışı yapıyorsanız, ürün sayfanızda bunun bir ürün olduğunu, fiyatını, görselini ve daha buna benzer birçok detayını yapısal veri kodlarıyla Googlebot’a anlatabilirsiniz. Aynı zamanda makale, blog içeriği ve haber gibi içeriklerinizi de yine yapısal veri yardımıyla Googlebot’a sunabilirsiniz.

Yapısal Veri hakkında daha fazla bilgi; 

Rich Snippets (Zengin Kartlar)

Zengin kartlar, Google arama sonuç sayfasında (SERP) belli başlı sorgularda karşımıza çıkan ve kullanıcılara daha hızlı sonuçlar sunan bir yapıdır. Birçok farklı aramada kullanıcılara zengin sonuçlar sunulur. Örneğin yıldız değerlendirmeleri, yemek tarifleri, sayfa işaretleri, ürünler, müzikler, kuruluşlar, soru yanıtları, kişiler, yorumlar, cevaplar, etkinlikler, hava durumu, saat, harita ve daha birçok şekilde kullanıcıya zengin sonuçlar gösterilir.

Zengin Kartlar hakkında daha fazla bilgi; 

Googlebot

Arama motoru devi Google’ın bütün interneti tarayan botudur. Site sahipleri tarafından erişim kısıtlanmadığı takdirde botlar gördüğü bütün sayfaları tarar ve veritabanına ekler. Ayrıca yalnızca Googlebot bir sayfayı taramaz, sayfadan bağlantı verilen diğer sayfaları da tarar. Böylece kapsamı oldukça genişler ve veritabanına kaydettiği bilgi de buna göre artış gösterir.

Googlebot hakkında daha fazla bilgi;

Freshbot

Google’ın bir diğer tarama botu olan Freshbot, daha önceden Googlebot tarafından indexlenen veya taranan bir sayfadaki güncellemeleri takip eder ve tarama yaparak yenilikleri keşfeder. Freshbot, kaliteli içerik üreten internet sitelerine ziyaret yapmaktadır. Bu nedenle özgün, kaliteli ve kullanıcıların gerçekten isteğine yanıt veren içerikler üretmek Freshbot’un sitenizi ziyaret etmesi için önemlidir.

Crawl Budget (Tarama Bütçesi)

Bir sitede bulunan sayfaların Googlebot tarafından günde kaç kere ziyaret edildiği tarama bütçesi olarak adlandırılır. Bir sayfayı botların kaç kere ziyaret ettiği, ne sıklıkla ve ne zaman gezdiği bu konuya dahildir. Site hızı, sitenize gelen backlinklerin kalitesi ve sayısı, sitenin boyutları ve bazı sinyaller, Googlebot’un sık sık ziyaret yapması için önemlidir.

Sitede yer alan gereksiz ve zayıf içerikli sayfaların Googlebot’a engellenmesi, tarama bütçesi optimizasyonu konusunda önemlidir. Googlebot, günde belli sayıda sayfayı ziyaret eder ve bu sayı belirsizdir. Bu nedenle Googlebot’un gereksiz sayfaları gezerek tarama bütçesini kullanmasını önlemek için Google’a değer verdiğimiz sayfaları sunmalıyız. Bu durumda, bizim için SEO’da bir değeri olmayan sayfaları “noindex” ile işaretlemeli ve Robots.txt dosyasından da Googlebot erişimine kapatmalıyız.

Tarama Bütçesi hakkında daha fazla bilgi;

Index (Dizin)

Arama motorlarına ait botların siteyi taraması sonrasında taranan sayfaları dizine eklemesine index adı verilmektedir. Arama motoru örümcekleri, yaptıkları tarama sonrasında taradıkları sayfaları veritabanına ekler ve dizinde listeler. Arama sonuçlarında hangi sayfanın hangi sırada listeleneceği ise belli kriterlere bağlıdır.

Dizin hakkında daha fazla bilgi;

Noindex

Arama motoru botlarına komut vermek için kullanılan “noindex” etiketi, botlara bu etiketin olduğu sayfanın dizine eklenmemesini söyler. Sayfayı tararken noindex komutunu gören arama motoru botları, sayfayı tarar ancak dizinde ve arama sonuçlarında göstermez.

Noindex hakkında daha fazla bilgi;

Spam

Spam, arama motoru kriterlerine ayrırı olarak yürütülen çalışma sonrasında ortaya çıkan bir kavramdır. Ziyaretçilere bilgi sunmak yerine arama motoru botlarını manipüle ederek sıralama kazanmak için yapılan ve doğruluğu bulunmayan eylemlere spam denir. Örneğin, botların sıralamada ek bir avantaj sağlaması için sayfa içerisinde anahtar kelimeyi defalarca kullanmak bir spam örneğidir.

Anchor Text (Çapa Metin)

Bir siteden başka bir siteye verilen her bağlantı, bir metne sahiptir. Tıklanabilir metinler, backlink konusunda “anchor text”leri oluşturmaktadır. Özetle, bir siteye tıklanabilir bağlantı verirken hangi kelime üzerinden link verildiği konusu anchor text’i oluşturur.

Çapa Metin hakkında daha fazla bilgi;

Htaccess Dosyası

.htaccess dosyası, web alanında ayar değişiklikleri yapmanıza olanak sağlayan bir dosyadır. İçerisinde kullanılan komutlar ile klasörler düzeyinde sunucuda çeşitli özelleştirmeler yapılabilir. Hypertext Access ve Apache başta olmak üzere birçok ağ sunucusu tarafından kullanılmaktadır.

SERP (Arama Sonuç Sayfası)

Arama motorlarında bir sorgu yaptıktan sonra karşınıza çıkan ve sitelerin listelendiği sonuç sayfasıdır. Buradaki listelenmenin sırası SEO çalışmalarına bağlıdır ve tamamen burada üst sıralarda listelenmek için SEO çalışmaları yürütülür. Arama motoru sonuç sayfasında üst sıralarda listelenmek için botlar sitenizin kriterlerini inceler ve buna göre bir sıra oluşturur.

Domain Authority (Alan Adı Otoritesi/İtibarı)

Alan adı otoritesi/itibarı, sahip olduğunuz internet sitesinin alan adının internet üzerinde ne kadar güçlü olduğuna dair bir değerdir. Yüzlerce arama motoru kriteri sonucunda SEO araçları tarafından verilen bir değer olan alan adı otoritesi, marka bilinirliği olarak da düşünülebilir. Alan adı otoritesi yüksek olan siteler, SEO çalışmalarında rakiplerine göre avantajlıdır. Alan adı otoritesini yükseltmek için backlink, site içi çalışmalar, özgün ve kaliteli içerik, sosyal medya sinyalleri ve kullanıcı sorgularına en iyi yanıt gibi faktörlere dikkat etmek gerekmektedir.

Page Authority (Sayfa Otoritesi/İtibarı)

Sayfa otoritesi/itibarı, alan adı otoritesinden farklı bir metriktir ve sitenizdeki her sayfada değişiklik göstermektedir. Her sayfanın kendine ait bir değeri vardır. Zira sitenizde her bir sayfaya gelen backlink, kullanıcı ziyaret süresi, sayfadaki içerik kalitesi, özgünlük ve sosyal medyadan gelen bağlantılar değişkendir. Bu nedenle sayfa otoritesi de tüm sayfalarınızda farklı bir değerdedir.

Google Sandbox

Arama motoru Google’ın bir filtreleme sistemi olan Sandbox, Google politikalarına aykırı bir şekilde SEO çalışması yürüten siteler için uygulanan bir filtredir. Filtreleme sayesinde kullanıcılara en iyi ve kaliteli içeriği sunmayı hedefleyen Google, bu faktörlere uymayan ve spam yaratan siteleri Sandbox’a atar. Sandbox’a düşerek bir filtre cezası alan internet sitesi, hedef anahtar kelime veya sorgularında büyük oranda sıralama kaybeder.

Filtre

Filtre, Google tarafından sitelere uygulanan bir cezalandırma sistemidir. Black hat SEO yöntemiyle arama motoru botlarını yanıltarak hedef sorgu veya anahtar kelimelerde üst sıralarda listelenmek isteyen siteler filtre sistemiyle cezalandırılır ve gerektiği durumda tamamen arama sonuçlarından kaldırılır. Yalnızca black hat SEO yapan siteler değil, aynı zamanda Google politikalarına aykırı siteler de (p*rnografik içerikli siteler, yasa dışı siteler, suç veya suça teşvik içeren siteler, şiddet içerikli siteler vs.) filtre sistemiyle cezalandırılır.

PageSpeed (Sayfa Hızı)

Sayfa hızı, Temmuz 2018 itibarıyla Google tarafından resmen bir SEO faktörü olarak kabul edilen önemli bir değerdir. Kullanıcılarına hızlı, kaliteli ve sorgusuna en iyi yanıtı veren siteyi sunmayı amaçlayan Google için sayfa hızı da özellikle son dönemlerde büyük önem kazanmıştır. Bütün insanların artık özellikle mobilden çevrimiçi olması da beraberinde hız ihtiyacını getirmiştir. Bu nedenle sayfa hızı için optimizasyonların yapılması, sıkıştırmaların ve küçültmelerin gerçekleştirilmesi SEO için çok önemli bir hal almıştır.

Ranking (Sıralama)

Arama motoru sonuç sayfasında (SERP) listelenen sitelerin belli bir sıralama ile orada bulunmasına ranking adı verilebilir. Botlar birçok kriteri gözden geçirerek sıralamayı oluşturur ve milyonlarca siteyi buna göre dizinde listeler. Kullanıcılara ne kadar kaliteli içerik sunduğunuz ve arama motoru kriterlerine ne kadar uyduğunuz sıralama konusunda önemlidir.

Algorithm (Algoritma)

Algoritmalar, arama motoru botlarının belli kriterler ile indexleme yapmasına yardımcı olan bir ranking modelidir. Algoritmalar ile en iyi içerikleri kullanıcılarla buluşturmak için bir dizi değişiklik yapılır ve iyileştirmeler ile kullanıcılara gerçek kaliteli içeriğin sunulması hedeflenir. Google tarafından günümüze kadar Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon, Mobile, RankBrain, Possum, Fred ve Medic gibi birçok algoritma güncellemesi yapılmıştır.

Algoritma hakkında daha fazla bilgi;

Breadcrumb (Ekmek Kırıntısı)

Site içerisindeki dolaşım menüsüdür. Bulunduğunuz sayfaya gelene kadar hangi yollardan geçtiğimizi bize gösterir. Aynı zamanda Googlebot gibi arama motoru örümceklerine de bu dolaşım menüsünü sunar. Örneğin, “Ana Sayfa > SEO > SEO Terimleri” gibi bir hiyerarşik düzendedir. Breadcrumbs’lar, arama motoru sonuç sayfalarında da hiyerarşik olarak görünür.

Content (İçerik)

İçerik, SEO’da en temel faktördür. Google, amaç ve hizmet manifestosu olarak kullanıcılara en iyi, en doğru ve en kaliteli içeriği listelemeyi ister ve bu amaçla sıralamayı oluşturur. Bu nedenle kullanıcıların yaptığı bir sorguya en iyi yanıtı veren, güçlü, kapsamlı ve zengin içeriğe sahip olmak çok önemlidir.

Duplicate Content (Kopya İçerik)

Google’ın düşman olduğu konulardan biridir. Kopya içerik kullanımı, SEO çalışmalarına olumsuz yönde etki eden ve ceza almanıza kadar yol açabilen bir durumdur. Kopya içeriklerden olabildiğince uzak durulmalı ve ziyaretçilerinize her zaman özgün içerik sunmayı hedeflemeniz önemlidir. Ancak haber siteleri gibi yasal konularda Google’ın olumsuz bir müdahalesi bulunmamaktadır.

Internal Link (İç Link)

Site içerisindeki bağlantı akışına iç link/iç linkleme/internal link denir. Sitedeki sayfaların önemini ve otoritesini öne çıkarmak için iç linkleme stratejisi de buna göre oluşturulmalıdır.

İç Link hakkında daha fazla bilgi;

External Link (Dış Link)

Site içerisinden dışarıya çıkan bağlantılara verilen genel isimdir. Ek bir durum olmadığında sitenizden dışarıya çıkan linklere nofollow etiketi eklemeniz önemlidir.

Dış Link hakkında daha fazla bilgi;

Landing Page (İniş Sayfası)

İniş sayfası, Google üzerinde hedef anahtar kelime veya sorgu yapıldığında hangi sayfanın arama sonuçlarında yer aldığını göstermektedir. Örneğin Google’da yaptığınız “araba” aramasında hangi sayfanız çıkıyorsa, o sizin iniş sayfanızdır. İniş sayfanızı çalışmaya başlamadan önce de belirleyebilir ve bu sayfa üzerinde çalışabilirsiniz.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı