SEO

SEO’da H1 Etiketi Sıralama İçin Gerekli Mi?

SEO çalışmalarında Heading 1 (H1) başlık etiketinin etkisi, uzun zamandır tartışılan bir konu ve çoğunluk da H1 başlık etiketinin site içi SEO için gerekli olduğunu ve bunun bir sıralama sinyali olduğunu savunuyor. Konuyla ilgili son olarak Cyrus Shepard, yaptığı bir analizi Moz’da paylaştı ve ben de izin alarak bazı bölümlerini Türkçe’ye çevirip bu yazıda kullandım. Şimdi hep birlikte “SEO’da H1 Etiketleri Sıralama İçin Gerekli mi?” sorusunun cevabına yönelik bu analizi inceleyelim.

H1 Etiketleri ve SEO

SEO çalışmalarında birçok kişinin H1 başlık etiketi hakkında savunduğu iki görüş vardır;

  • Bir sayfanın ana başlığı H1 başlık etiketine sahip olmalı,
  • Bir sayfada sadece bir adet H1 başlık etiketi olmalı.

Bu iki görüş, site içi SEO denetim araçlarına da entegre olmuş durumda. SEO araçları, sitede bir tarama yaptıktan sonra eğer bir sayfanın H1 etiketleri yukarıdaki iki görüşe aykırıysa, bu bir hata olarak görünüyor.

Fakat zamanla SEO uzmanları, bu görüşleri terk etmeye başladı ve tek bir H1 başlık etiketi kullanma konusundaki katı görüşlerini değiştirerek “sayfanın üst kısmına yakın bir bölgede büyük metin” olarak güncelledi.

Peki Google Ne Diyor?

Bir Google Webmaster Hangout oturumunda, H1 etiketinin SEO’ya ve sıralamaya etkisiyle ilgili sorulan bir soruyu yanıtlayan Google mühendisi John Mueller, “Başlık etiketlerinin birkaç nedenden ötürü yararlı olduğunu ancak kritik bir öğe olmadığını” söyledi.

John Mueller’in Hangouts oturumunda (yukarıdaki videoda 23:38’den itibaren izleyebilirsiniz) H1 başlık etiketi ve SEO hakkında açıklamaları şu şekilde;

“H1 başlık etiketlerini bir sayfada istediğiniz sıklıkta kullanabilirsiniz. Bu konuda bir sınır yoktur; ne üst ne de alt bir sınır bulunmamakta. H1 başlık öğeleri, bir sayfaya daha fazla yapı kazandırmak için harika bir yoldur. Böylece kullanıcılar ve arama motorları, bir sayfanın hangi bölümlerinin farklı başlıklar altında olduğunu anlayabilirler, bu yüzden bunları bir sayfada doğru şekilde kullanmak mantıklıdır. Özellikle HTML5 ile, bir sayfada birden fazla H1 öğesine sahip olmak tamamen normaldir ve beklenen bir durumdur. Yani endişelenecek bir şey değil. Ve bazı SEO araçları bunu bir sorun olarak işaretler ve “Oh, herhangi bir H1 etiketiniz yok” veya “İki H1 etiketiniz var” şeklinde uyarılar çıkarırlar. Bizim açımızdan, bu kritik bir konu değil. Sitenin kullanılabilirliği açısından belki bunu geliştirmek mantıklıdır. Siteniz H1 etiketi olmadan veya beş H1 etiketi ile mükemmel sonuç verebilir.”

Google’ın en güvenilir makamlarından birinin H1 başlık etiketi hakkındaki bu sözlerine rağmen, birçok SEO uzmanı bu konuda şüpheci kaldı ve bu sözleri doğrulayan bir şey istiyordu. John Mueller’in sözlerine göre; Google, günümüzde bir içeriği analiz etme ve sayfayı oluşturan parçaların birbiriyle uyumluluğunu anlama konusunda daha gelişmiş bir durumda ve artık eskiden olduğu gibi küçük detayları göz ardı edip bir anlamlandırma yapabilir seviyede.

H1 Başlık Etiketi Kullanmak vs H1 Başlık Etiketi Kullanmamak

Cyrus Shepard, eski adıyla DistilledODN, yeni adıyla SearchPilot’ta yaptığı bir deneme ile H1 başlık etiketi kullanmak ile kullanmamak arasındaki farkı ölçüldü. Blog yazılarının yarısında H1 başlık etiketi kullanıldı, diğer yarısında ise H2 başlık etiketine yer verildi. Daha sonra da iki grup arasındaki organik trafik rakamları takip edilmeye başlandı ve herhangi bir fark olup olmadığı incelendi.

Sekiz hafta sonra H1 başlık etiketi kullanılan ve kullanılmayan sayfaların organik trafik rakamları şu şekilde sonuçlandı;

h1-ve-h2-baslik-etiketi-testi

Öngörülen artış %6.2 (aylık tahmini 6.200 organik oturum),

Organik oturumlardaki aylık artışın aşağıdakiler arasında olduğundan %95 eminiz:

  • Üst: 13.800
  • Alt: -4,100

Bu verilere göre, testin sonuçları organik trafik açısından faydasız kaldı ve bu yüzden yapılan işlem geri alındı. Sonuç itibarıyla H2 başlık etiketlerini H1 olarak değiştirmek istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadı. Google’ın algoritmaları, başlıklar için H1 veya H2 kullanıp kullanmadığımızı umursamadı. Muhtemelen, H3 veya H4 kullansaydık ya da hiç başlık etiketi kullanmasaydık yine aynı sonucu görecektik. Ancak başlıklarla ilgili aşağıdaki detaylar unutulmamalı;

  • Başlıklarda büyük bir punto kullanıldı,
  • Her makalenin başına yerleştirildi,
  • Belirsiz ifadeler içeriyordu ve Google’ın anlaması büyük olasılıkla kolaydı.

Bu test, H1’lerin bir sıralama faktörü olmadığını kesinlikle kanıtlamasa da, H1 ve H2’leri kullanmak ya da kullanmamak arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını gösteriyor. Peki bu sonuç, SEO uzmanlarının H1 başlık etiketi kullanma konusundaki görüşlerini kesinlikle etkisiz kılıyor mu ya da H1 konusundaki öneriler göz ardı edilmeli mi? Maalesef tamamen değil…

Neden Hala H1 Başlık Etiketi Kullanılmalı?

Google, başlıkların büyük çoğunluğunu H1 etiketi olmadan da bir şekilde anlayabiliyor gibi görünse de, H1’leri bir SEO uygulaması olarak kullanmaya devam etmek için birkaç iyi neden var. Georgy Nguyen, Search Engine Land’teki bir makalesinde bu konuya dair bazı mükemmel noktalara değindi.

H1 Etiketleri, Site Kullanılabilirliğine Yardımcı Olur

Ekran okuma teknolojisi, kullanıcıların hem ekranda hem de içeriğinizde gezinmesine yardımcı olmak için H1’leri kullanabilir.

Google, Başlık Etiketleri Yerine H1’leri Kullanabilir

Google’ın başlık etiketinizi bulamaması veya işleyememesi gibi bazı nadir durumlarda Google, sayfanızın başka bir öğesinden bir başlık seçmeyi tercih edebilir. Çoğu zaman bu bir H1 olabilir.

Başlık Kullanımı Daha Yüksek Sıralamalar İle İlişkilidir

Şimdiye kadar gördüğümüz neredeyse her SEO korelasyon çalışması, daha yüksek sıralamalar ve bir sayfadaki başlıkların kullanımı arasında küçük ama pozitif bir olasılık gösterdi. Açıkça söylemek gerekirse, başlıklar bir Google sıralama faktörüdür. Başlıklar, tıpkı Yapılandırılmış Veriler gibi bir sayfaya bağlam ve anlam sağlayabilir. Her ne olursa olsun, sayfa başlıklarınızla ilgili şunlara dikkat etmelisiniz;

  1. İçeriğinizi hiyerarşik başlıklarla (ideal olarak H1, H2s, H3s, vb.) düzenleyin,
  2. İçeriğinizin üstünde büyük puntolu bir başlık kullanın,
  3. Başka bir deyişle, Google’ın, ekran okuyucuların ve diğer makinelerin veya içeriğinizi okuyan kişilerin başlığı anlamasını kolaylaştırın.
  4. SEO için yapmanız gereken işlemleri ya da H1’leri istediğiniz gibi düzenlemenizi engelleyen bir CMS veya teknik sınırlamalarınız varsa, elinizden gelenin en iyisini yapın.
Dijital pazarlama ve SEO konularındaki tüm yenilikler, gelişmeler ve en yeni haberler için https://www.anilzengin.com.tr/haberler-ve-yenilikler/ sayfasını inceleyebilirsiniz.
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Kaynak
https://moz.com/blog/h1-seo-experiment
Etiketler

Anıl Zengin

6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde yer aldım. Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. Sırasıyla Haberturk.com, Peakment Digital ve 360 Ajans'ta SEO Uzmanı olarak görev aldım. Şu anda da boosmart - Pazarlama Zekası ve Performans Pazarlaması Ajansı'nda SEO Uzmanı olarak görev alıyorum.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. Ben etiket kullanımının büyük önem taşıdığını düşünüyorum. Bir makale’yi makale yapan başlıklardır. Bir gazete yada dergi okuduğunuzda başlıklar ve onun içerikleri olur, doğal olarak işler böyleyken Google’da bu konuda ısrarcı olmasına şaşmamalı. Başlıklar sayesinde, onun altında ne anlatılmak istendiğini konunun ne olduğunu kullanıcı daha iyi anlayabilmektedir. Bu nedenle doğru ve akılcı başlık kullanımı arama motorlarında bize fayda sağlayacaktır.

  2. Etiket Kullanımı Oldukça Önemli Bir Faktör Gibi Geliyor Bana Hem Kullanıcı Hem de Sistematik Açı’dan Önem Taşıyor Diye Düşünüyorum. Açıklayıcı Ve Faydalı Bir Yazı Olmuş.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; ad - soyad, e-posta adresi ve internet site bilgilerini toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı