SEO

SEO’da Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime araştırması, SEO‘nun temelinde yer alan ve çalışmalarınızın başında yapmanız gereken bir çalışmadır. Anahtar kelimelerinizi doğru belirlemek, ilerleyen süreçte sitenize edineceğiniz organik trafiğin miktarı açısından önem arz eder. Hedef kitlenize ve sektörünüze uygun anahtar kelimeleri tespit etmek ve beraberinde insanların yaptığı sorguları keşfetmek bu aşamada çok önemlidir. Peki SEO’da anahtar kelime araştırması nasıl yapılır ve anahtar kelime araştırması yaparken nelere dikkat edilmeli? Bu soruların cevaplarını hazırladığım bu içerikte bulabilir, anahtar kelime araştırması konusunda kapsamlı bilgileri okuyabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Ne İşe Yarar?

Anahtar kelime araştırması, SEO çalışmalarınıza başlarken hedefinizin ne olduğunu ve hedef kitlenizin gerçekten neyi sorguladığını öğrenmenize olanak sağlar. İçeriklerinizin hazırlanma aşamasında ve sayfalarınızın optimizasyonunda yol haritanızı oluşturmak için kelime araştırması yapmak oldukça önemli ve SEO’nun temelidir.

Yaptığınız iyi bir araştırma ve analiz, size kısa veya uzun vadede en çok organik trafik kazandırabilecek anahtar kelimeleri tespit etmenizi ve bu doğrultuda da sitenize daha fazla kullanıcı edinmenizi sağlayacaktır. Eğer bir E-Ticaret sitesi iseniz ve ürün satışı yapıyorsanız, doğru anahtar kelime planlaması ve beraberinde doğru bir optimizasyon ile trafiğinizi arttırabilir ve böylece satış rakamlarınızı da katlama fırsatı bulabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması yapmadan tahmini olarak kelime belirlerseniz, sektörünüzü yansıtan veya hedef kitlenizin kullandığı asıl anahtar kelimeleri kaçırabilir ve böylece büyük bir organik trafik potansiyeli fırsatını da tepmiş olabilirsiniz. Bundan dolayı iyi miktarda organik trafik edinmek, satış rakamlarınızı arttırmak ve dönüşüm oranlarınızı yükseltmek için iyi bir anahtar kelime araştırması yapmanız şarttır.

Anahtar Kelime Araştırması Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Anahtar kelime araştırmasında dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan biri, aranma hacimleri rakamlarını görüp yanılmamaktır. Aranma hacmi yüksek olan bir anahtar kelime size her zaman verimli bir trafik getirmeyebilir. Örneğin bir E-Ticaret siteniz varsa ve “ayakkabı” anahtar kelimesini kendinize hedef belirlediyseniz sadece bunun üzerine bir çalışma yapmanız hatalı olacaktır.

Ayakkabı kelimesinden alamadığınız verimi ve satış rakamlarını “indirimli ayakkabı” veya “ucuz ayakkabı” gibi satış odaklı kelimelerden alabilirsiniz. Burada kullanıcı sorgularındaki niyeti anlamlandırmanız oldukça kritiktir. Sitenize gelecek olan bir ziyaretçinin kullandığı anahtar kelimeler, niyetini de bize az çok belli etmektedir. Mesela “ayakkabı” kelimesiyle sorgulama yapan bir kullanıcıyla “ucuz ayakkabı erkek” aramasını yapan bir kullanıcının niyeti tamamen farklıdır. Biri ayakkabı modellerini incelemeye, diğeri ise doğrudan satın almaya yönelik sorgulama gerçekleştirir.

Bu konudan hariç olarak anahtar kelime araştırmasında dikkat etmeniz gereken bir diğer konu da uzun kuyruklu anahtar kelimeleri de tespit etmek ve oluşturacağınız içeriklerde buna yönelik optimizasyon yürütmektir. Sadece belirlediğiniz ana anahtar kelimeye odaklanmak yerine uzun kuyruklu anahtar kelimeleri de çalışmalarınıza dahil etmek size hem daha fazla organik trafik kazandırır hem de ana anahtar kelimedeki otoritenizi arttırmanıza yardımcı olur.

Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Kelime araştırması için kullanabileceğiniz birden fazla yöntem ve araç bulunmaktadır. SEO çalışmalarınıza başlamadan ve içeriklerinizi oluşturmadan önce hizmetiniz, ürününüz ya da sektörünüzle ilgili kelimeleri keşfetmek ve doğru anahtar kelimelere ulaşabilmek için bu araçlar size oldukça yardımcı olacaktır. İşte anahtar kelime araştırması için kullanabileceğiniz araçlar…

Google İlgili Aramalar

Bildiğiniz gibi Google’da bir arama yaptıktan sonra sayfanın en alt kısmında Google’ın bize önerdiği benzer sorgular yer almaktadır. Bu sorgular, kullanıcıların en çok kullandığı ve verimli olan anahtar kelimelerdir. Örneğin Google’da SEO kelimesini arattığınızda alt bölümde “SEO türkiye, SEO açılımı, SEO fiyatları” gibi kelimeler önerilmektedir. SEO çalışmalarınızı şekillendirirken ve özellikle içerik oluştururken bu önerileri dikkate alabilirsiniz.

Ahrefs Keyword Explorer

Özellikle dış SEO çalışmalarımızda sık sık kullandığımız ve temelde bir backlink analiz aracı olan Ahrefs, kullanıcılarına sunduğu Keyword Explorer aracı ile başarılı bir anahtar kelime araştırması deneyimi sunuyor. Kelimelerinizi tespit etmek için kullanabileceğiniz bu araç ile tıklama başı maliyet, aranma hacmi, zorluk ve rekabet gibi bilgileri de edinebiliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey Keyword Explorer aracındaki ilgili alana anahtar kelimenizi yazmak ve ardından aratmak. Karşınıza gelen ekranda anahtar kelimenizin varyasyonlarını ve benzer kelimelerini görüntüleyebilirsiniz.

SEOmonitor Topics

Anahtar kelime pozisyon takibi için birçok SEO uzmanı tarafından kullanılan bir araç olan SEOmonitor, kullanıcılarına sunduğu Topics aracı ile birlikte tarattığınız anahtar kelimenin benzer hallerini ve varyasyonlarını size sunuyor. Topics aracına yazdığınız anahtar kelimenin aranma hacmini, rekabetini, aylık olarak aranma trendini, tıklama başı maliyetini ve SERP’teki rakipleri görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca alt bölümde de anahtar kelimenizle benzer ve ilgili diğer anahtar kelimeleri de bulabilir ve üreteceğiniz içeriklerde buna göre bir planlama yapabilirsiniz.

Google Ads’te yer alan Anahtar Kelime Planlayıcı aracı ile birlikte kolaylıkla yazdığınız anahtar kelimeye benzer ve ilgili diğer anahtar kelimeleri ayrıntılarıyla birlikte keşfedebilirsiniz. Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı aracına girdikten sonra “Yeni anahtar kelime bul” seçeneğine devam edin ve karşınıza gelen kutucuğa anahtar kelimenizi yazarak sorgulatın. Birkaç saniye sonrasında yazdığınız anahtar kelimeyle benzer ve ilgili olan diğer anahtar kelimeler karşınıza bir tablo olarak sunulacaktır. Bu alanda tıklama başı maliyet, aranma hacmi ve rekabet gibi bilgileri de görüntüleyebilirsiniz.

Google Trends

Google’ın bir aracı olan ve genellikle gündem takibi için kullanılan Google Trends, anahtar kelime araştırması konusunda size yardımcı olabilir. Trends’te yazdığınız bir anahtar kelimenin ilgili diğer varyasyonlarını görüntüleyerek oluşturacağınız içeriklerde ve SEO çalışmalarınızda bir yol haritası belirleyebilirsiniz. İlgili sorgular sekmesinde hangi anahtar kelimelerin ne kadar çok ilgi gördüğü ve arandığı bilgisine ulaşarak da anahtar kelimeler arasında hiyerarşik bir düzen oluşturarak çalışmalarınızı yürütebilirsiniz.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

7 Yorum

  1. Ürünlerimize anahtar kelime ararken gerçekten çok zorlanıyoruz. Verdiğiniz yararlı bilgiler için çok teşekkür ederiz.

    1. Anahtar kelime araştırması yapmak ve doğru anahtar kelimeleri bulmak, SEO çalışmalarınızın temelinde büyük rol oynar. Yorumunuz için teşekkürler.

    1. Açıkçası anahtar kelime araştırması için bir mobil uygulamaya denk gelmedim, siz yine de bence bunun için hizmet veren web sitelerini tercih edin ve bilgisayardan kapsamlı bir araştırma yapın.

  2. Merhabalar, değerli bilgiler sunmuşsunuz. Özellikle Ahfres çıktıktan sonra işler gerçekten kolaylaştı, kimin nerden backlink kastığını bulmak çok kolay 🙂

  3. bilgiler çok faydalı gerçekten teşekkür ederiz ama bir sorum olacak benim, mesela bir sitenin hangi kelimelerden hit aldığını nasıl öğrenebiliriz. Rakip bir site bu sitenin hangi kelimelerden hit aldığını nasıl öğrenebilirim ? Bunun için illa ücretli bir araç mı kullanmam lazım yoksa ücretsiz araçlar mevcut mu ?

    1. SEO’da çalışma yaparken kullandığımız araçların büyük bir bölümü ücretli ne yazık ki. Bir sitenin hangi kelimelerden hit aldığını görebilirsiniz elbette. Örneğin SEOmonitor aracı ile rakiplerinizin hangi kelimelerden trafik kazandığını görüntüleyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı