SEO

En İyi ve En Önemli 4 SEO Aracı

Bu İçerikte Okuyacaklarınız

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

SEO araçları, yürütülen SEO çalışmalarında kullanılan ve birçok konuda bize yardımcı olan program veya uygulamalardır. SEO araçları, sitenizdeki iç SEO hataları ve bu hataları nasıl çözebileceğinize yönelik ipuçlarından dış SEO konusunda yapılması gereken her şeye kadar bir SEO uzmanı için oldukça yardımcıdır. Birbirine benzer veya farklı amaçlara hizmet eden SEO araçları sayesinde sitenizde SEO konusunda eksiklikleri tespit ederek bu hataları düzeltebilirsiniz. İşte günümüzde SEO uzmanları tarafından kullanılan ve SEO çalışmalarında adeta eliniz-ayağınız olacak olan SEO araçları…

Google Search Console

Arama motoru devi Google tarafından bütün kullanıcılara ücretsiz olarak sunulan bir SEO aracı olan Search Console, yenilenen sürümüyle birlikte günümüzde en iyi performans veren ve Google dizinindeki son durumumuzu bize iyi bir şekilde yansıtan harika bir SEO aracı.

google-search-console-performans-verileri

Sitenizi Search Console’a ekledikten birkaç gün sonra veriler ekrana yansıyor ve Google dizinindeki durumunuz, organik tıklamalarınız ve gösterim sayınız gibi performans verilerini inceleyebiliyorsunuz. Bunlardan hariç olarak sitenizdeki bazı bir takım hatalar yine bu araç sayesinde karşınıza çıkıyor ve bu hataları tespit ederek düzeltme fırsatı bulabiliyorsunuz.

google-search-console-dizin-kapsami

Taranabilirlik ve indekslenebilirlik sorunları, site haritası, mobil kullanılabilirlik, AMP, iç ve dış bağlantı profiliniz ve daha birçok özellik Search Console’dan kullanıcıların erişebildiği metrikler arasında yer alıyor. Örneğin eğer site haritanızda veya AMP sayfalarınızda bir hata söz konusu ise, Search Console bunu bir uyarı olarak size gösteriyor. Aynı şekilde eğer sitenizin mobil kullanılabilirlik açısından sorunları varsa bu sorunların neler olduğu size sunuluyor.

google-search-console-mobil-kullanilabilirlik

Sitenizin Google dizininde bulunmasına yönelik bir taranma ya da indekslenme sorunu mevcutsa, Google Search Console üzerinden bunu görebildiğiniz gibi, araç size bu konuyla ilgili bir de uyarı maili gönderiyor ve yaşanan olası bir sorunla ilgili bilgi veriyor.

Google Search Console kayıt ekranı: https://search.google.com/search-console

DeepCrawl

Sitenizin tamamını tarayan ve özellikle site içi SEO hatalarınızı size sunan bir araçtır. Bilindiği üzere bir sitenin arama sonuçlarında hedeflenen sorguda üst sıralarda listelenmesi için 200’den fazla farklı sıralama faktörü gözden geçirilmektedir. İşte DeepCrawl aracı, bu faktörlerin site içi SEO için olan önemli bir kısmını sizin için gözden geçiriyor.

deepcrawl-tarama-ekrani

Sitenizin tamamını kapsamlı bir şekilde tarayarak küçük ve kritik hataların tümü DeepCrawl tarafından ortaya çıkarılır. Tarama sonucu ekranında karşınıza çıkan hatalar bölümünde sitenizde SEO açısından var olan tüm hatalar sunulur. Bu aşamadan sonra yapmanız gereken bu hataları çözüme kavuşturmak ve SEO için daha uyumlu bir internet sitesi haline gelmek.

deepcrawl-tarama-sonuclari

Tarama başlatmadan önce Google Analytics ve Google Search Console ile de bağlantı kurmanın mümkün olduğu DeepCrawl’da Majestic üyeliğiniz varsa backlinklerinizi ve ayrıca site haritanızı da sisteme tanımlayabilir ve böylece çok daha kapsamlı bir tarama başlatabilirsiniz. Tarama ekranında seçenekler arasında kaç URL taramak istediğinizi de belirleyebilirsiniz. Böylece DeepCrawl üyeliğinizdeki tarama bütçesini yönetebilirsiniz.

DeepCrawl aracı ücretli bir araçtır fakat başlangıçta yeni kayıt olan herkese 15 günlük deneme sürümü vermektedir. Bu deneme sürümünde tek bir tarama ile sitenizdeki 1,000 URL’i tarayabilir ve hataları tespit edebilirsiniz. Aşağıdaki linke tıklayarak DeepCrawl’ın kayıt ekranına ulaşabilir ve 15 günlük deneme sürümü için kayıt olabilirsiniz. Deneme sürümünde 1,000 URL tarama hakkınız bulunmaktadır;

DeepCrawl kayıt ekranı: https://app.deepcrawl.com/signup

SEOmonitor

Bir SEO uzmanı için kolaylık sağlayan bir diğer SEO aracı da hiç kuşkusuz SEOmonitor aracıdır. Özellikle hem mobilde hem de masaüstünde anahtar kelime takibi için oldukça başarılı ve profesyonel bir araç olan SEOmonitor ile sisteme yüklediğiniz ve takip etmeye başladığınız tüm anahtar kelimelerde günlük pozisyonlarınızı, günlük olarak pozisyon değişimlerini ve daha birçok metriği görüntüleyebilirsiniz.

seomonitor-anahtar-kelime-siralama-takibi

Yalnızca anahtar kelime takibi değil, anahtar kelime araştırması ve rakip analizi konusunda da iyi bir SEO aracı olan SEOmonitor, içerik hazırlamanız için anahtar kelime ve konu keşfetmenize olanak sağlıyor. Ayrıca SEOmonitor’ün Signals adlı mobil uygulamasıyla da her an projelerinizde olup biten hakkında detaylı bilgi edinebiliyorsunuz.

seomonitor-signals

SEOmonitor aracına bağlayacağınız Google Analytics ve Google Search Console hesaplarınız ile birlikte çok daha detaylı ve kapsamlı veri elde etme şansınız da mevcut. Anahtar kelime performansınızı üst düzeye çıkarmanız ve pozisyon kazanarak organik trafik elde edebilmeniz için SEOmonitor gerçekten iyi bir yardımcı.

seomonitor-topics

SEOmonitor aracı ücretli bir araçtır ve başlangıçta yeni kayıt olan tüm kullanıcılara 15 günlük bir deneme sürümü sunmaktadır. Bu üyelik ile birlikte 15 gün boyunca SEOmonitor’ü deneyimleyebilir, projelerinizi takip edebilir ve anahtar kelime/pozisyon performanslarınızı inceleyebilirsiniz.

Ajanslar ve bireysel kullanıcılar için harika bir yardımcı olan SEOmonitor’ün kayıt ekranına aşağıdaki linke tıklayarak ulaşabilir ve 15 günlük deneme sürümü için kayıt olabilirsiniz;

SEOmonitor kayıt ekranı: https://www.seomonitor.com/tr/trial/

Ahrefs

SEO’da büyük önem arz eden dış SEO çalışmalarında karşımıza çıkan backlink terimi, arama sonuçlarında rakiplerinizin önüne geçmek için oldukça önemlidir. Ahrefs aracı, sitenize gelen backlinkleri detaylı bir şekilde size sunarak kapsamlı bir şekilde backlink profilinizi incelemenize fırsat sunuyor. Ahrefs, ayrıca kendi algoritmasına göre sitenizi 100 üzerinden Domain Rating (DR) metriğiyle puanlıyor.

ahrefs-backlink-profili

Yalnızca sizin backlinkleriniz değil, incelemek istediğiniz herhangi bir rakibinizin de backlink verilerini sizinle paylaşabiliyor. Ahrefs, bu özelliği sayesinde rakip analizi konusunda da size önemli bir avantaj sağlıyor. Böylece hem kendi backlinklerinizi takip edebilir hem de rakiplerinizin en son edindiği ve var olan backlinkleri görüntüleyebilirsiniz.

Ahrefs’te backlinklerinizin detayları da çeşitli şekilde sizlere sunuluyor. Örneğin sitenize gelen backlinklerin alan adları uzantısı, backlinklerin hangi sayfalarınıza geldiği, yeni ve silinen backlinkler, kırık link durumuna düşen backlinkler, verilen bağlantının türü (metin, resim, dofollow, nofollow vs.) ve daha birçok farklı veri bu şekilde size sunuluyor.

ahrefs-backlink-profil-gorunumu

Ayrıca Ahrefs, backlink aracından hariç olarak aynı zamanda bir anahtar kelime araştırma aracı olarak da hizmet veriyor. Google, YouTube, Amazon, Bing, Yahoo ve Yandex gibi platformlar için anahtar kelime araştırması yapıyor. Ayrıca Ahrefs, yüklediğiniz kelimelerle ilgili size bir ekran oluşturuyor.

Anahtar kelimelerin aranma hacmi, zorluğu, rekabeti, benzer ve bu kelimeye yakın kelimelerin bir listesi, bu kelimeyle ilgili sorular ve tıklama başı maliyet gibi birçok veri Ahrefs’in Anahtar Kelime Bulucu aracıyla size sunuluyor.

ahrefs-keywords-explorer

Ayrıca İçerik Gezgini aracıyla da yaklaşık 1.8 milyon yeni sayfa olmak üzere toplamda 1 milyar sayfa üzerinden yazdığınız bir kelimeyle ilgili bir inceleme yapıyor.

ahrefs-content-explorer

Ahrefs’in 4 farklı paketi ve ücretlendirme modeli bulunuyor. Paketlerin çeşitli özellikleri ve kısıtlamaları bulunuyor ve Lite, Standard, Advanced ve Agency adlı paketler kullanıcılara sunuluyor. Ahrefs, sırasıyla 99 dolar, 179 dolar, 399 dolar ve 999 dolar fiyat etiketine sahip.

Ahrefs satın alma ekranı: https://ahrefs.com/pricing-plans

En çok başvurduğum SEO araçlarını bu yazıda sizinle paylaştım. Bu araçlar hakkında merak ettikleriniz varsa bunu yorum kısmına belirtebilir ve bir tartışma ortamı yaratabilirsiniz.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı