Haberler ve Yenilikler

Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi ve Etkileri

Google’ın 4 Mayıs 2020’de duyurduğu Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi, arama sonuçlarında sert değişiklikleri de beraberinde getirdi. Birçok sektörden web sitesi algoritma güncellemesi sonrası olumlu yönde etkilenirken, birçok web sitesi de ciddi kayıplar yaşadı. Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi’nin etkileri ve detaylarını içeriğin devamında okuyabilirsiniz…

Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi Nedir?

Google, yaptığı duyuru ile 2020 yılının ikinci büyük güncellemesi olan Mayıs 2020 Çekirdek Güncellemesi’ni açıkladı. Bu gelişmeyle birlikte site sahipleri de arama sonuçlarındaki performanslarındaki değişimleri ve organik trafik değişimlerini paylaşmaya başladı. Kapsamlı algoritma güncellemelerinde bir detay paylaşmayan Google, bu güncellemede de standart önerilerinden başka bir açıklama yapmadı ve detay vermedi.

Ancak gözlemlere ve site sahiplerinin deneyimlerine kulak verdiğimizde, algoritma güncellemesi sonrasında kaliteli içerik konusunun yine ön plana çıktığını, E-A-T konusunun SEO‘da ne kadar önemli olduğunu ve SEO çalışmalarının White olarak yürütülmesinin önemini görebiliyoruz.

Koronavirüs’ten Beri İlk Algoritma Güncellemesi

Mayıs 2020 Google Algoritma Güncellemesi’nin bir diğer farkı da, Koronavirüs pandemisinin başlamasından bu yana yayınlanan ilk algoritma güncellemesi olması. Koronavirüs sürecinin başlamasıyla internet kullanıcılarının yaptığı Google aramaları tamamen evrilmiş ve insanlar belki de daha önceden hiç yapmadığı aramaları Google’da yapmaya başlamıştı. Bu sürecin oluşması ve aramaların evrimleşmesiyle “acaba bu duruma özel bir algoritma güncellemesi gelir mi?” sorusu da akıllara gelmişti.

Algoritma Güncellemesi’nden Olumsuz Etkilenen Sektörler ve Siteler

Yine SEO topluluklarından ve site sahiplerinden gelen geri bildirimlere ve SEMrush’ın raporlamalarına göre, Mayıs 2020 Algoritma Güncellemesi’nin en çok olumsuz etkilediği sektörler oyun, finans, seyahat, emlak, sağlık ve evcil hayvanlar kategorileri olarak görünüyor.

mayis-2020-algoritma-guncellemesinden-etkilenen-siteler

Algoritma Güncellemesinin Kazanan Sektörleri ve Siteleri

Elbette algoritma güncellemesinden olumlu olarak etkilenen siteler de bulunuyor. Kaliteli içerik üreten, E-A-T konusuna önem veren ve SEO çalışmalarını doğal ve Google’ın kurallarına göre uygulayan siteler, algoritma güncellemesinin etkilerinden memnun. Yine çeşitli geri bildirimlere ve raporlamalara baktığımızda da haber, sağlık ve finans gibi sektörlerden sitelerin olumlu etkilendiğini görebiliyoruz.

Google algoritma güncellemeleri geçmişi ve yeni algoritma güncellemelerine yönelik detaylar için https://www.anilzengin.com.tr/google-algoritma-guncellemeleri-gecmisi/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Dijital pazarlama ve SEO konularındaki tüm yenilikler, gelişmeler ve en yeni haberler için https://www.anilzengin.com.tr/haberler-ve-yenilikler/ sayfasını inceleyebilirsiniz.
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!

Anıl Zengin

6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde yer aldım. Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. Sırasıyla Haberturk.com, Peakment Digital ve 360 Ajans'ta SEO Uzmanı olarak görev aldım. Şu anda da boosmart - Pazarlama Zekası ve Performans Pazarlaması Ajansı'nda SEO Uzmanı olarak görev alıyorum.

İlgili Makaleler

26 Yorum

  1. Her güncellemede bilindik haber siteleri daha da üste çıkıyor. Her seferinde sen siteni özgün tut ben seni göreceğim diyen google sonraki güncellemelerde keşke bunu sağlayabilse.

  2. çok kısa sürede değişimler olabilir ama bunun oturması günler alacaktır. o ilk bakışta olumlu görünen sektörlerde işler terse dönebilir.
    benzer bir şekilde önceki güncellemeler de aynı durumları yaşatmıştı.

    1. Arama sonuç sayfasında sitelerin anahtar kelimelerdeki pozisyonları bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir. Örneğin siz bir siteyi “SEO” kelimesinde birinci sırada görebiliyorken, bir başkası aynı siteyi farklı bir pozisyonda görebilir.

  3. google’ın nasıl işlediğini anlayan adam zaten çok zengin olur. Google aramalarda nasıl üste çıkılacağını bence kolanın tarifi kadar sır gibi saklıyordur. Ancak yine de güzel paylaşımlar yapılmış sitede

  4. Algoritma güncellemeleri ile iglili olarak bulabildiğim en güncel makale diyebilirim. Paylaşımınız ve değerli bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.

  5. O kadar kötü dalgalandıki tüm kelimeler bir kaybolup bir geldi anlıyamadım baya süre ne olduğunu çözmeye çalıştım ancak forumlarda okuduğum kadar ile güncelleme varmış şu sıralar durgunlaştı çalışmaya devam ediyoruz içerik için ayrıca çok teşekkür ederim takip ediyorum web sitenizi . iyi günler dilerim

  6. Bu Google’un algoritma güncellemeleri site sahiplerini zora sokuyor. Çok teşekkür ederim değerli içerik için. Bilgilendirme çok faydalı oldu. Emeğinize sağlık.

  7. Her güncellemede ortalık karışıyor. Ne yapmaya çalışıyorlar bilmiyorum ama kötü içerikli sitelerin ilk zamanlarda yukarılara çıktığı bir gerçek

  8. Google mantığını çözmek için her yolu denersin çeşitli stratejiler vs… her yolu kendince denersin tam bir şeyler gün yüzüne çıkar site biraz toparlanır hop yeni bir güncelleme. Artık meslekten soğudum diyebilirim sektörde çok fazla haksızlıklar olduğunu düşünen tek webmaster ben değilim diye düşünüyorum. Nekadar doğruyu yapmaya çalışsakta birşeyler hep sır gibi saklanıyor bence bu durum asla etik değil google un istediğini versekte ters tepebiliyor neyapacağımı şaşırdım artık sonumuz hayrolsun makaleniz için teşekkürler.

  9. Google’ın yaptığı algoritma güncellemesi bazen sitelerimi olumsuz olarak etkileyebiliyor. Ama arkadaşında dediği gibi haber sitelerine hiç bir şey olmuyor.

  10. Yazını gayet güzel olmuş. Yeni güncelleme ile birçok şey değişecek gibi duruyor. Bu sürekli güncellemelerden haberdar oluyoruz sayenizde. Sağlık blogumuzu bu algoritmalara dayalı olarak geliştirmeye çalışıyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; ad - soyad, e-posta adresi ve internet site bilgilerini toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı