SEO

Backlink Mıknatısı: Kaliteli İçerik Oluşturma Rehberi

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Google’ın 12 Mart’ta doğruladığı “Mart 2019 Çekirdek Güncellemesi / Fred 2” sonrasında bir kere daha sayfalarımızda sunduğumuz ve blog kısmında ürettiğimiz içeriklerin ne kadar önemli olduğunu anladık. Amacı, kullanıcılarına kaliteli içeriği en hızlı ve kolay şekilde sunmak olan Google, günden güne içerik konusundaki hassasiyetini gösteriyor.

Daha önceki algoritma güncellemelerinde olduğu gibi güncellemeden olumsuz etkilenen siteler için her zamanki uyarılarını ve tavsiyelerini yinelenen Google, aslında içerik konusunda bizden tek bir şey bekliyor; sitemize Google üzerinden gelen ziyaretçilerin yaptığı arama sorgusuna karşılık verebilmek. Ayrıca bu isteği karşılarken de kullanıcıların aradığı yanıtı en hızlı ve en kolay (kullanıcı deneyimi, mobil kullanılabilirlik, sayfa açılış hızı vs. gibi faktörler) şekilde bulmasını sağlamamız bekleniyor.

Bundan hariç olarak da sayfalarımızda ziyaretçilerimize sunduğumuz içeriklerin zengin, bilgi dolu, okunabilir ve anlatılan konuyu gerçekten tam olarak ele alması gerekiyor. Şimdi başlıklar halinde bir içeriğin “nasıl olması & nasıl hazırlanması gerektiği” konusunu ele alalım.

Kitleniz İçin Doğru Anahtar Kelime Seçimi

İçerik hazırlamaya başlamadan önce yapacağınız ilk analiz & araştırma, kesinlikle hitap ettiğiniz kitleye yönelik doğru anahtar kelimeleri tespit etmek. Oluşturacağınız içerikte kullanacağınız cümleleri ve ifadeleri doğrudan etkileyecek olan şey kuşkusuz anahtar kelime tercihlerinizdir.

Seçtiğiniz anahtar kelimelerle oluşturduğunuz içerik eğer hedef kitlenizle uyuşmuyorsa, insanlar sizin özenle ve emekle hazırladığınız içeriğe ulaşamayacaktır. Bundan dolayı yapacağınız anahtar kelime ve konu araştırmasında hedef kitlenizin aktif olarak aradığı anahtar kelimeler ile ifadeleri tespit ve iyi analiz etmeniz gerekiyor.

Doğru anahtar kelimeleri tespit edebilmek için ilk olarak bu sorulara yanıt vermelisiniz;

  • Hedef kitle segmentleriniz belli mi?
  • Kitlenizin ne tür bilgilere ihtiyacı var?
  • Aradıkları bilgiye neden ihtiyaç duyuyorlar?
  • Aradıklarına yanıt bulmak için hangi anahtar kelimeleri kullanıyorlar?

Anahtar kelimeleri doğru seçilmiş ve zengin içeriğe sahip bir sayfa ile sayısı günümüzde belki de milyonlarla ifade edilebilen (sektöre göre değişiklik gösterebilir elbette) hedef kitlenize daha rahat ulaşabilirsiniz.

Anlaşılabilir Olun

İçeriklerinizde kullandığınız dil oldukça önemlidir. Sayfanıza gelen bir ziyaretçi, içeriğini anlayamadığı veya okumakta zorlandığı bir sayfada çok fazla durmayacak ve sayfanızı terk edecektir. Kitle analizi yaparken internete erişen bütün kullanıcıların aynı bilgiye, kapasiteye veya deneyime sahip olmadığını aklınızdan çıkarmayın.

anlasilabilir-olun

İçeriklerinizi hazırlarken bunu da göz önünde bulundurarak olabildiğince yalın, anlaşılabilir ve ziyaretçilerinizin aradıklarına hızlı cevap bulabildiği içerikler üretin. Örnek verecek olursak; Google üzerinden sitenize bir kurumun adresini veya telefon numarasını öğrenmek için gelen kullanıcıya, kurumun tarihçesi gibi ziyaretçilerinizin ihtiyacı olmayan bilgileri vermeyin. Olabildiğince doğrudan kullanıcının yaptığı aramanın yanıtı olan ifadeyi sunun.

İçeriklerinizde yazım ve imla kurallarını doğru bir şekilde kullanmayı ihmal etmeyin. Noktalama işaretlerinin hatalı kullanıldığı ve bu sayede cümleleri anlamsız hale getiren içerikler ziyaretçiler tarafından beğenilmeyeceği gibi Google tarafından da pek sevilmez. Anlamsız, sıkıcı ve düşük cümlelerden kaçınarak daima kullanıcının ilgisini çekecek ifadeler kullanın. Birincil hedefiniz, ziyaretçilerinize okuma yaparken hem iyi bir deneyim sunmak, hem de sitenizde daha uzun süre kalmalarını sağlamak olmalı.

İçeriği Zenginleştirin… Ama Nasıl?

Gerçek şu ki, kullanıcıların büyük bir bölümü içeriğinde hiçbir görsel, video, ses, alıntı, tablo, madde, infografik vb. materyaller bulunmayan makaleleri oldukça sıkıcı buluyor. İşte bu durum Google tarafında da böyle. İçerikte her zaman zenginliğe önem veren ve ziyaretçilerin en iyi ve kapsamlı içeriği bulması için çabalayan Google, sayfalarınızın özgün ve zengin olmasına büyük önem veriyor.

Bundan dolayı içeriklerinizi hazırlarken olabildiğince zenginleştirmeye çalışın. Anlattığınız konuyla ilgili her türlü görsel, video, ses, alıntı, tablo, madde, infografik vb. materyaller kullanmaktan çekinmeyin. Bu konuda cömert olun 🙂

İçeriklerinizde kullanacağınız bu materyaller, zamanla sayfalarınızın hemen çıkma oranınıa da doğrudan etki edecektir. Zengin içeriklerinizle ziyaretçilerinizin ilgisini sürekli içerikte tutmayı başarabilir ve böylece onları sayfalarınızda daha uzun süre tutabilirsiniz.

Orjinal Hazırlanan Kapsamlı Bir İçerik Backlink Mıknatısıdır

Orjinal hazırlanan bir içerik, SEO için gerçek bir backlink mıknatısıdır. Hazırladığınız kapsamlı, zengin, özgün ve bir araştırma sonucu olan içeriklerinizle onlarca hatta yüzlerce backlink kazanmanız işten bile değil.

zengin-icerikler-sitemiz-icin-nasil-etki-eder

Mantis Research tarafından 2018’de yayınlanan “State of Original Research for Marketing” raporuna göre, içeriklerinde gerçek bir araştırma kullanan pazarlamacıların;

  • Yüzde 74’ü, orjinal bir araştırmaya sahip içeriğin daha fazla trafik getirdiğini,
  • Yüzde 63’ü, sosyal medyada daha fazla paylaşım aldıklarını,
  • Yüzde 56’sı, içeriklerin daha yüksek performans göstererek beklentilerini aştıklarını,
  • Yüzde 49’u, daha fazla backlink kazandıklarını,
  • Yüzde 36’sı, daha fazla bülten / blog aboneliği elde ettiklerini belirtti.

Doğru, Gerçek ve Derin Bilgiler

Google, bir sayfayı arama sonuçlarında sıralarken kullanıcıların sayfa içeriğinden ne derecede faydalandığını, içeriğin kullanıcının ne kadar işine yaradığını da hesap ediyor. Bunu ölçümlemek için de kullanıcıya kapsamlı, gerçek ve doğru bilgi verip vermediğinizi gözden geçiriyor.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara anlattığınız konu hakkında doğru, kapsamlı ve derin bilgi vermekten kaçınmayın. Bir konuyu tüm alt başlıklarıyla ve tüm gelişmeleriyle ele almak, ziyaretçilerinize eksiksiz ve kapsamlı bilgi verme açısından size olumlu puan kazandıracaktır.

Örnek vermek gerekirse, bir arabayı sayfanızda anlatırken arabanın özelliklerini, motor bilgilerini, donanımsal bilgilerini, araç fotoğraflarını/videolarını, fiyat seçeneklerini, daha önceden sahip olan insanların yorumlarını/deneyimlerini vs. tamamen ele almanız en doğrusu olacaktır.

Kopya İçerik Değil, Alıntılar Kullanın

SEO’da başarısız olmanın temel nedenlerinden biri de kullanıcıların asla vazgeç(e)mediği kopya içerik konusudur. Google, her algoritma güncellemesiyle “kaliteli içerik” vurgusu yaparken ne yazık ki içerik üreticileri hâlâ kopya içerik kullanmaya devam ediyor.

İçeriklerinizi yazarken gerçekten başka bir yerde bulunan bir bölümü kullanmanız gerekiyorsa bunu alıntı şeklinde kullanın. Uygulayacağınız bu yöntem, Google’a bunu gerçekten alıntıladığınızı anlatmanızı sağlayacak ve Google botları bunu zaten algılayacaktır.

İçerik Hazırlarken “Featured Snippets” Alanını Göz Ardı Etmeyin

Bilindiği üzere Google, belli başlı arama sorgularında SERP’te bir kutucuk içerisinde doğrudan sorgunun yanıtını veriyor ve bu bilgi kutucuğu sayesinde ziyaretçilerin yaptığı aramaya çok daha hızlı ve kolay bir şekilde yanıt verebiliyor. Arama sonuçlarında listelenen bir sitenin içeriğinden aldığı bilgi ile bu kutucuğu oluşturan Google, böylece ilgili internet sitesine yüksek miktarda organik trafik gönderebiliyor.

google-featured-snippets-alani

Hâl böyleyken bizim de içerik hazırlarken Featured Snippets alanını göz ardı etmemiz pek doğru olmayacaktır. Bundan dolayı içeriklerinizi hazırlarken mutlaka aşağıdaki faktörlere de dikkat edin;

  • İçeriklerinizde soru-cevap kullanabilirsiniz,
  • İçerik kalitesini mümkün olan en üst seviyede tutun,
  • Numaralı veya madde imli listeler kullanın,
  • Tablolar ile istatistikleri ve verileri içeriğe dahil edin.

İçeriği Konusunda Bilgi Sahibi Kişiye Hazırlatın

Yayınlayacağınız içeriği tam olarak ele alabilmek, gerçekten kapsamlı ve doğru bir içerik sunabilmek için içeriğin yazarının o konunun uzmanı veya gerçekten iyi şekilde bilgi sahibi olmasına dikkat edin. Sunduğunuz içeriğin gerçekten “Cornerstone Content” olması için bu konu oldukça önemli.

Örneğin diyelim ki bir sağlık siteniz mevcut ve sayfalarınızda hastalıkları ziyaretçilerinize sunmak istiyorsunuz. İşte bu noktada içeriği makale yazarıyla bir doktorun yazması arasında dağlar kadar fark olacaktır. Hem gerçek ve doğru bilgiyi içeriğinizde kullanabilmek, hem de anlattığınız konunun derinlerine inebilmek için “işi ehline vermek” en doğru tercih olacaktır.

Ve son olarak…

“Content is king.”

Bill Gates | Co-founder of Microsoft

Kaliteli içerik oluşturma ve zengin içerik ipuçları hakkında detayları bu sayfada anlatmaya çalıştım. Siz de aşağıdaki yorum kutucuğunu kullanarak kaliteli içerik oluşturma hakkında merak ettiklerinizi ve sorularınızı yöneltebilir, tartışma ortamı başlatabilirsiniz.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

20 Yorum

  1. Google artık gerçekten içeriğe çok önem veriyor. Sayfalarımda içeriği zenginleştirdim bir sürü şey ekledim sıralama kazandım birkaç gün içinde. Verdiğiniz ipuçları için de ayrıca teşekkür ederim.

    1. Yorumunuz için teşekkürler Vedat Bey. Gerçekten de içerik her geçen gün daha değerli oluyor. Ziyaretçilerimize her zaman aradığını bulmasını ve bunu yaparken de oldukça iyi bir deneyim tecrübe etmelerini sağlamamız gerekiyor.

  2. Site sahipleri için çok değerli bilgiler bunlar. Anlaşılır bir dille yazılmış güzel bir makale olmuş. Tebrikler.

  3. Benim için çok iyi oldu gerçekten çünkü backlink almaya link almaya param yok ve para da yatırasım yok. Bunları deneyip gorucem insallah etki eder

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı