SEO

İç SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

İç SEO (On-Page SEO), SEO’nun birinci temel optimizasyon alanı olarak kabul edilen ve site içerisinde Googlebot’a ve sıralama faktörlerine uyumlu olmak için yapılan optimizasyon ve iyileştirmeler bütünüdür.

İç SEO çalışmalarında ana hedef Google’ın istediği bir site haline gelmektir ve bunun için de bir dizi iyileştirmeler yapmak gereklidir. Yapılan çalışmalarla birlikte hem Googlebot’un hem de kullanıcıların site içinde daha kolay, rahat ve hızlı bir şekilde gezinmesi gerçekleşir. Bu da Google tarafında olumlu karşılanır ve arama sonuçlarında hedef sorgularda ve anahtar kelimelerde üst sıralarda listelenmeye olanak sağlar.

ic-seo-calismalarinda-neler-yapilir

İç SEO Ne Fayda Sağlar?

İç SEO çalışmaları kapsamında sayfa başlıklarından tarama bütçesi optimizasyonuna kadar çok detaylı bir çalışma yürütülür. Bu çalışmalar, sitenizin düzgün hale gelmesini ve hem kullanıcı hem de Googlebot tarafından rahat kullanılan bir site haline gelmesini sağlar.

Sayfa başlıkları, açıklamalar, taranabilirlik, içerik, başlık etiketleri, site içi linkleme, hatalı yönlendirmeler, kırık link ve tarama hataları optimizasyonları ve daha birçok konuda çalışma yürütülür. Bu çalışmalar sonrasında hedeflenen anahtar kelimelerde ve sorgularda yükseliş görmek mümkündür. Yapılan çalışmalarda temel kural, Google’ın bir sayfada istediklerine en yakın uyumlulukla yanıt vermektir.

Yapılan çalışmalar eğer doğal ve Google’ın istediği gibi yürütülürse, -hedeflenen anahtar kelimelere de bağlı olarak- bir süre sonra arama sonuçlarında yükseliş olacaktır ve böylece hedef anahtar kelimelerden ve sorgulardan organik ziyaretçi elde edilebilecektir.

İç SEO Çalışmalarında Neler Yapılır?

Örnek verecek olursak, aşağıda örnek bir iç SEO çalışma adımlarını görebilirsiniz. Bu liste ile siz de web sitenizde iç SEO kontrolleri yapabilir ve düzenlemeler gerçekleştirebilirsiniz;

  1. SERP’te yükseliş hedeflenen anahtar kelimelerin/sorguların belirlenmesi,
  2. Sitenin Google Search Console, Yandex Webmaster Tools ve Bing Webmaster Tools’a kayıt edilmesi,
  3. Hedef anahtar kelimelerin ve sorguların hangi sayfalardan çalışılacağının belirlenmesi,
  4. Yapısal Veri (Structured Data) işaretlemelerinin kontrol edilmesi ve düzenlenmesi,
  5. HTTPS protokolünün (SSL) kontrolü,
  6. Sitenin DeepCrawl veya Screaming Frog SEO Spider gibi araçlarla tam taranması ve hataların belirlenmesi,
  7. Sayfa başlıklarının (meta-title) hedef anahtar kelime veya sorguya yönelik düzenlenmesi,
  8. Sayfa açıklamalarının (meta-description) hedef sorguya ve sayfa içeriğine uygun olarak yazılması,
  9. SEO dostu URL kullanımının sağlanması,
  10. Canonical kontrolünün yapılması,
  11. W3C kontrolünün yapılması,
  12. Sitedeki URL’lerin kısa ve ilgili sayfadaki anahtar kelimeyle uyumlu olması,
  13. Sayfalardaki heading etiketlerinin (h1, h2, h3, h4, h5, h6) hiyerarşik dengesinin sağlanması,
  14. Resim alt etiketlerinin kontrol edilmesi,
  15. Site haritalarının oluşturulması ve arama motorlarına gönderilmesi,
  16. Robots.txt dosyasının oluşturulması ve gerek olmayan dizinlerin botların erişimine kapatılması,
  17. AMP teknolojisinin kullanılması ve AMP sayfalarındaki hataların düzeltilmesi,
  18. Site içi linkleme stratejisinin çıkarılması ve yapılan linklemeler ile Dahili Bağlantılar’da denge kurulması,
  19. Site içerisindeki kırık (çalışmayan, yönlenmeyen) linklerin belirlenerek çalışan URL’ler ile düzeltilmesi,
  20. Tarama hatalarının kontrol edilmesi ve 404 gibi hata kodu içeren ve açılmayan sayfaların ilgili sayfalara 301 ile yönlendirilmesi,
  21. Mobil kullanılabilirlikte yaşanan sorunların çözülmesi ve mobile tam uyumluluğun sağlanması,
  22. Sitenin tüm cihazlarda düzgün çalışması için tasarım ve yazılım alanında bulunan sorunların çözülmesi,
  23. Sayfa yükleme hızının (PageSpeed) en üst düzeye çıkarılması,
  24. Tarayıcı önbellekleme sisteminin (cache) aktif edilmesi,
  25. Resim dosya boyutlarının kontrol edilmesi ve büyük boyuttaki dosyaların optimize edilerek sıkıştırılması/küçültülmesi,
  26. CSS dosyalarının kontrol edilerek sıkıştırma yapılması ve boyutlarının düşürülmesi,
  27. JavaScript dosyalarının optimize edilerek en düşük boyuta kadar sıkıştırılması,
  28. 404 hata sayfasının kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlanması,
  29. Tarama bütçesi optimizasyonuyla içeriği zayıf, boş ve indexlenmesine gerek olmayan sayfaların belirlenmesi,
  30. İçeriği zayıf, boş ve indexlenmesine gerek olmayan sayfaların “noindex” olarak işaretlenmesi ve Robots.txt’den botların erişimine engellenmesi,
  31. Site içerisinden çıkan linklerin kontrol edilmesi ve gereksiz/zararlı linklerin kaldırılması.

On-Page SEO (İç SEO) Konusunda Daha Fazla Bilgi İçin Kaynaklar

  1. “Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç Kılavuzu”
  2. “SEO’ya Mı İhtiyacınız Var?”
  3. “Google Arama Nasıl Çalışır?”
Etiketler
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu