SEO

HTTP’den HTTPS’ye Geçiş (SSL) ve SEO Kontrol Listesi

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

HTTP’den HTTPS’ye geçiş aşamasında SEO açısından dikkat edilmesi gereken belli başlı konular vardır. Bu faktörlere dikkat edilerek gerçekleştirilen SSL kurulumu ile HTTPS’ye geçiş sağlanır ve organik trafik ya da pozisyon kaybı yaşamadan işlemler tamamlanır. Peki HTTP’den HTTPS’ye geçiş aşamasında SEO açısından nelere dikkat etmeliyiz? Hazırladığım bu içerikte bu soruya yanıt bulabileceğiniz gibi SEO kontrol listesiyle de bir sorun olup olmadığını test edebileceksiniz.

Neden HTTPS Kullanmalısınız?

Güvenlik ve gizlilik açısından HTTP yerine geçerli bir SSL sertifikası ile HTTPS kullanmak çok daha önemlidir. Özellikle sitelerimizin kötü niyetli kişiler tarafından ele geçirilmesi veya saldırıya uğraması sonrasında veri kaybı ve veri çalınması yaşanabiliyor. Normal bir siteden hariç olarak e-ticaret sitelerinde online ödeme alınması durumlarında kullanıcıların kart bilgileri ve kişisel bilgilerinin gizliliği nedeniyle HTTPS kullanılması büyük önem arz ediyor.

Zira SSL sertifikaları ile gelen HTTPS protokolü ile sunucunuz ve istemci (kullanıcılarınız) arasındaki veri akışı şifrelenir ve korunur. Böylece SSL sertifikası sayesinde sitenizdeki kullanıcıların güvenli bir şekilde işlem yapması sağlanır.

HTTP ve HTTPS Arasındaki Farklar

SEO’da HTTP’den HTTPS’ye Geçiş ve SSL Önemli Mi?

SEO çalışmalarınız için HTTPS kullanımı önem taşımaktadır. SSL sertifikası kullanmanın ve sitenizin HTTPS protokolünde çalışmasının SEO’ya aşırı derecede bir etkisi yok ama yine de bir SEO kriteri olmuş durumda ve sıralamalarınızı olumlu olarak etkilemektedir. Google, “HTTPS Everywhere” mottosuyla bütün internet sitelerinin kullanıcı güvenliği açısından HTTPS ile çalışmasına büyük önem veriyor ve tüm sitelerin SSL’e geçmesi için böyle bir yolu tercih ediyor.

Her şeyden önce sitemize gelen kullanıcıların güvenliğini sağlamak ve sitemizden güvenli bir şekilde faydalanmalarına olanak vermek için elbette SSL kullanmalıyız. Böylece SEO açınsından da SSL kullanmayan rakiplerinize göre bir adım önde olabilirsiniz.

HTTP’den HTTPS’ye Geçiş (SSL) Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta önceden HTTP olarak çalışan linklerimizin artık HTTPS olarak sorunsuz bir şekilde çalışması. İkinci en önemli nokta ise, eski HTTP’li linklerimizin 301 kalıcı yönlendirme ile HTTPS karşılıklarına yönlendirilmelerinin sorunsuz bir şekilde çalışması. Bu iki noktaya dikkat etmeniz, SEO performansınız ve organik trafiğinizdeki gelişim için oldukça önemlidir. HTTP’den HTTPS’ye geçiş aşamasında elbette küçük seviyelerde sıralama ve organik trafik kaybı yaşarsınız fakat yeni URL’leriniz eski URL’leriniz ile değiştiğinde bu sorun ortadan kalkacak ve faydasını görmeye başlayacaksınız.

Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da yeni URL listenizi arama motorlarına bildirmek için site haritanızı ve Robots.txt dosyanızı güncellemenizdir. HTTP’den HTTPS’ye geçiş sonrasında site haritanızın ve robots.txt dosyalarınızın içerdiği URL’ler de HTTPS protokolüne uygun olarak değiştirilmiş olmalıdır.

Bundan hariç olarak Google Analytics’te site adresinizdeki protokolü HTTP’den HTTPS’ye çevirmeniz çok önemlidir. Aksi takdirde trafik sayımında sorun oluşacak ve Google Analytics’te sitenize gelen ziyaretçileri ölçümlemeniz mümkün olmayacaktır. Bu nedenle HTTP’den HTTPS’ye Geçiş sonrasında mutlaka Google Analytics ayarlarınızdan site adresinizi HTTPS’ye çevirin.

Son olarak da Google Search Console için de sitenizin HTTPS ile çalışan sürümünü tıpkı yeni bir site kaydeder gibi Search Console’a eklemeniz çok önemlidir. Yeni adresi ekledikten sonra yapılan en büyük hatalardan biri, eski HTTP ile çalışan siteyi Search Console’dan silmektir. Eski verilerinizi kaybetmemek için HTTP versiyonunu silmeyin.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Bu geçiş süreci çabuk olmamaktadır. Belkide 1 ay beklemeniz gerek sitenin oturması için. Bu yüzden işlemleri dikkatli yapın zamanınızı boşa kaybetmeyin..

    1. Yorumunuz için teşekkürler. Evet sizin de söylediğiniz gibi tüm işlemler düzgün olduğunda ve sorunsuz bir HTTPS’ye geçiş süreci tamamlandığında, en fazla 1 aylık sürede arama sonuçlarında her şey yoluna giriyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı