SEO

Hreflang Dil Etiketi Nedir ve Ne İşe Yarar?

Hreflang dil etiketi, çok dilli sitelerde bir sayfanın diğer dildeki/bölgedeki karşılığına denk gelen sayfayı işaret etmenizi veya aynı içeriğe sahip birden fazla sayfayı çeşitli bölgelerde yaşayan veya çeşitli diller konuşan insanlara hedeflemenizi sağlayan bir HTML META kodudur. Çok dilli siteler için SEO çalışmalarında dikkat edilmesi gereken ve sorunsuz bir şekilde ayarlanması gereken önemli bir etkendir. Farklı dillerde sunulan bir sayfanın diğer dillerdeki karşılığını Googlebot’a bildirmek ve buna göre arama sonuçlarında listelemesini sağlamak için önemli bir koddur. Yanlış ayarlandığı/kullanıldığı takdirde Google’da bölgelere veya dillere göre yanlış listelenebilirsiniz veya kopya içeriğe neden olarak SEO performansınızı olumsuz olarak etkileyebilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Ne İşe Yarar?

Hreflang dil etiketi, içerik bakımından birbiriyle aynı fakat farklı dillere ve farklı bölgelere hitap eden sayfaları birbirinden ayırt etmek için kullanılan bir kod yapısıdır. Üç farklı çeşitte kullanılabilen hreflang dil etiketi, oluşturduğunuz farklı sayfalarla birden fazla dili ve bölgeyi hedeflemenizi sağlar. Aşağıda <head> alanında kullanılmaya uygun örnek bir kullanım görebilirsiniz;

<link rel=”alternate” hreflang=”tr-tr” href=”https://www.anilzengin.com.tr/SEO-nedir” /> (Türkiye’de Türkçe konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/what-is-the-SEO” /> (Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO” /> (Almanya’da Almanca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

Örnek vermek gerekirse içeriği Türkçe olan “SEO Nedir?” sayfasının İngilizce ve Almanca içeriğini oluşturup sayfalarını açtığınızda ve üç sayfayı da yayınladığınızda, bu sayfaların dil etiketlerini karşılıklı olarak belirtmeniz gerekecektir. Türkçe içeriğinize mutlaka İngilizce ve Almanca dil & bölge etiketi, İngilizce içeriğinize mutlaka Türkçe ve Almanca dil & bölge etiketi ve Almanca içeriğinize de mutlaka Türkçe ve İngilizce dil & bölge etiketi yerleştirmeniz şarttır. Yukarıdaki örnekte bunu görebilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Dil ve Bölge Kodları

Üç farklı şekilde kullanabileceğiniz hreflang dil etiketi ile içeriğinizi istediğiniz bir dile ya da bölgeye hedefleyebilirsiniz. Örneğin; Almanya’da yaşayan ve Türkçe konuşan kullanıcıları hedeflemek için dil etiketinizi “tr-de” şeklinde kullanabilirsiniz.

  • Bölgesel olarak hedeflemek: en-US, en-GB
  • Dil olarak hedeflemek: en, de, tr, ar
  • Farklı dil ve bölgeleri kombin edip hedeflemek: en-DE, ar-TR, en-FR

Hreflang Dil Etiketi Nasıl Kullanılır?

Sitenizde hreflang dil etiketini kullanmanın birden fazla yolu vardır. En çok tercih edilen <head> alanında HTML meta koduyla dil etiketini kullanmak olsa da aynı zamanda XML site haritasında belirtmek ve HTTP başlıklarını kullanmak da mümkündür. Gelin birlikte hreflang dil etiketi nasıl kullanılır? sorusunun yanıtı olarak üç farklı yöntemi inceleyelim;

HTML Meta Koduyla Head Alanında Hreflang Dil Etiketi Kullanmak

Dil etiketlerini sayfalarınızda kullanmak için en çok tercih edilen yöntem budur. Sitenizin HTML kodunda <head> kod öbeği içerisinde aşağıdaki gibi örnek bir HTML meta kodu kullanmanız yeterli olacaktır. Alternate kodu ile hreflang etiketini kullanabilir ve hedeflediğiniz dil/bölge seçeneğini Google’a anlatabilirsiniz;

<link rel=”alternate” hreflang=”tr-tr” href=”https://www.anilzengin.com.tr/SEO-nedir” /> (Türkiye’de Türkçe konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/what-is-the-SEO” /> (Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO” /> (Almanya’da Almanca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

XML Site Haritasında Hreflang Dil Etiketi Kullanmak

Sitenizde kullandığınız XML site haritası ile hreflang etiketini kullanabilirsiniz. Site haritanızda “xhtml:link” özelliği ile dil etiketini sayfalarınızda kullanabilir ve hedeflediğiniz dil/bölge seçeneğini Google’a anlatabilirsiniz;

<url>

<loc>https://www.anilzengin.com.tr/SEO-nedir</loc>

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/what-is-the-SEO” /> (Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO” /> (Almanya’da Almanca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”es-es” href=”https://www.anilzengin.com.tr/que-es-el-SEO” /> (İspanya’da İspanyolca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

</url>

XML site haritanız vasıtasıyla dil etiketi kullanmanın bir avantajı vardır. O da site haritasında toplu işlem yapmanın diğer yöntemlere göre daha hızlı ve kolay hale gelmesidir. Site haritanız yoluyla toplu işlem yapmak daha kolaydır. Zira hem boyutu yüksek değildir hem de tüm işlevleri kolayca eklemeniz mümkündür.

HTTP Başlıklarını Kullanarak Hreflang Dil Etiketi Kullanmak

HTTP başlıklarını kullanarak da hreflang etiketini kullanabilir ve sitenizde uygulayabilirsiniz. Aşağıdaki örnek kullanımı inceleyerek dil etiketinin HTTP başlıklarında nasıl yer edinmesi gerektiğine göz atabilirsiniz;

HTTP/1.1 200 OK

Content-Type: text/html

Link: <https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO; rel=”alternate”;

hreflang=”de-de”

Content-Length: 5710

Hreflang Etiketinde “x-default” Ne Anlama Gelir?

Özel bir hreflang parçacığı olan “x-default” komutu, sitenize gelen bir kullanıcının herhangi bir dil ya da bölgeyle uyumlu olmaması durumunda devreye girer ve x-default olarak belirttiğiniz linke yönlenir. Aşağıda x-default parçacığının örnek kullanımını görebilirsiniz;

<link rel=”alternate” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo” hreflang=”en” />

<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo-in-united-states-of-america” />

<link rel=”alternate” hreflang=”en-gb” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo-in-united-kingdom” />

<link rel=”alternate” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo” hreflang=”x-default” />

Yukarıdaki örneğe göz atın. Diyelim ki İngilizce içerikli olan bir sayfanıza Almanca arama yaparak bir kullanıcı gelmek istedi. Bu noktada x-default parçacığı devreye girer ve hreflang dil kodunda belirttiğiniz x-default parçacığının işaret ettiği URL’e yönlenir. Yani kullanıcı yukarıdaki kodda olduğu gibi “how-to-do-SEO” sayfasına gidecektir.

Hreflang Dil Etiketi ve SEO İlişkisi

Çok dilli siteler için SEO çalışmalarında hreflang dil etiketini kullanmak oldukça önemlidir. Sitenizi Google üzerinden ziyaret eden kullanıcıları doğru dil ve doğru bölge olarak hedefleyebilmek ve insanların sitenizi ziyaret etmelerini sağlamak için hreflang dil etiketinizi iyi ve doğru şekilde kullanmanız gerekmektedir.

Hedeflediğiniz bir dile ya da bölgeye göre oluşturulmuş sayfalara sahipseniz, hreflang etiketi ile bu sayfaları hedef dillere/bölgelere göre ayırt etmelisiniz. Aksi takdirde hazırladığınız içeriklerden istediğiniz verimi alamayabilir ve sayfalarınıza giren kullanıcılara bilmediği bir dile ya da bulunmadığı bir bölgeye yönelik içerik sunabilirsiniz.

Hreflang etiketinin hatalı kullanılması durumunda ortaya çıkabilecek kopya içerik sorununa dikkat etmelisiniz. Örneğin Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Avustralya’da İngilizce konuşan insanları hedeflemek için aynı içeriğe sahip üç farklı sayfa oluşturduğunuzu varsayalım. Eğer bu sayfalarda karşılıklı olarak hreflang dil etiketi kullanmazsanız, Google tarafından doğal olarak kopya içerik olarak algılanacaktır ve SEO performansınızı olumsuz etkileyecektir. Bu sayfalarda karşılıklı olarak kullanacağınız hreflang etiketleri ile Google’a bu üç sayfanın kopya olmadığını, farklı bölgelerdeki insanları hedeflediğini anlatabilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Oluşturma Aracı

Manuel olarak sayfalarınız için hreflang etiketi koymayı bilmiyorsanız, bunun için Aleyda Solis’in oluşturduğu “Hreflang Tags Generator Tool” aracını kullanabilirsiniz. Aşağıda sizinle paylaşacağım adımlar sayesinde sitenizin <head> etiketleri arasına yerleştirebileceğiniz ve sadece dil / bölge seçimi yaparak oluşturabileceğiniz hreflang dil etiketi koduna sahip olabilirsiniz.

  • İlk adım olarak https://www.aleydasolis.com/english/international-seo-tools/hreflang-tags-generator/ adresine giriş yapın.Hreflang Dil Etiketi Oluşturma Aracı
  • Sonrasında aşağıdaki alanları sitenizin ilgili URL’leri, dil ve bölge seçimleri ile doldurun.Hreflang Dil Etiketi Aracı
  • Son olarak “Generate The Hreflang Tags For These URLs” butonuna tıklayın.
  • Karşınıza çıkan kutucukta yukarıda yaptığınız ayarlara dair oluşturulan hreflang dil etiketi HTML meta kodlarını görüntüleyebilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Test Etme Aracı

Sitenize yerleştirdiğiniz hreflang etiketinin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını test etmek için https://technicalseo.com/tools/hreflang/ adresine giriş yapın. Ardından URL alanına sayfanızın URL’ini yapıştırın ve User-agent seçeneğini Googlebot olarak seçerek TEST URL butonuna basın.

Hreflang Dil Etiketi Test Etme Aracı

Ardından aşağıdaki kutucukta URL’ini yazdığınız sayfada geçerli olan hreflang etiketi hakkında bilgi sahibi olacaksınız. Yazdığınız URL’de çalışan dil etiketinin hangi dile ve hangi bölgeye hedeflendiğini ve sorunsuz bir şekilde çalıştığını bu sayede test edebilirsiniz.

Hreflang Dil ve Ülke Kodları Listesi

Aşağıdaki iki farklı sekmedeki tablolarda, hreflang etiketinde kullanabileceğiniz ülkelerin ve dillerin kodları yer almaktadır. Bu kodları doğru bir şekilde kullandığınızda istediğiniz dile ve bölgeye yönelik hedefleme uygulayabilirsiniz.

Hreflang Dil Kodları ve Ülke Kodları Listesi İçin Tıklayınız

DilDil Kodu
Danimarkacada
Almancade
Yunancael
İngilizceen
Esperantoeo
İspanyolcaes
Estonyacaet
Baskçaeu
Farsçafa
Fincefi
Fijicefj
Faroefo
Fransızcafr
Batı Frizcefy
İrlandacaga
Keltcegd
Galcegl
Manksçagv
İbranicehe
Hintçehi
Hırvatçahr
Haiticeht
Macarcahu
Ermenicehy
Endonezyacaid
İzlandacais
İtalyancait
Japoncaja
Cavajv
Gürcüka
Kongocakg
Koreceko
Kürtçeku
Cornishkw
Kırgızcaky
Latincela
Lüksemburgcalb
Limburgancali
Lingalacaln
Litvancalt
Letoncalv
Madagaskarcamg
Makedoncamk
Moğolcamn
Buğdancamo
Malayacams
Maltacamt
Birmanyalımy
Norveççenb
Nepalicene
Flemenkçenl
Norveççenn
Norveççeno
Oksitancaoc
Lehçepl
Portekizcept
Raetocarm
Romencero
Rusçaru
Sardunyacasc
Kuzey Samicese
Slovakçask
Slovencesl
Somaliliso
Arnavutçasq
Sırpçasr
İsveççesv
Svahilisw
Türkmencetk
Türkçetr
Tahiticety
Ukraynacauk
Urducaur
Özbekçeuz
Vietnamcavi
Volapükvo
Eskenaziceyi
Basitleştirilmiş Çincezh-hans
Taylandçath
ÜlkeÜlke Kodu
AfganistanAF
Aland adalarıAX
AlmanyaDE
Amerika Birleşik DevletleriUS
Amerika Birleşik Devletleri Küçük Dış AdalarıUM
Amerikan SamoasıAS
AndorraAD
AngoraAO
AnguillaAI
AntarktikaAQ
Antigua ve BarbudaAG
ArjantinAR
ArnavutlukAL
ArubaAW
AvustralyaAU
AvusturyaAT
AzerbeycanAZ
Aziz Pierre ve MiquelonPM
BahamalarBS
BahreynBH
BangladeşBD
BarbadosBB
Batı SahraEH
BelarusBY
BelçikaBE
BelizeBZ
BeninBJ
BermudaBM
Birleşik Arap EmirlikleriAE
Birleşik KrallıkGB
Bolivya Çok Uluslu DevletBO
Bonaire, Sint Eustatius ve SabaBQ
Bosna HersekBA
BotsvanaBW
Bouvet AdasıBV
BrezilyaBR
BruneiBN
BulgaristanBG
Burkina FasoBF
BurundiBI
ButanBT
Cayman AdalarıKY
CebelitarıkGI
CezayirDZ
CibutiDJ
Cocos (Keeling) AdalarıCC
Cook AdalarıCK
CuracaoCW
ÇadTD
Çek CumhuriyetiCZ
ÇinCN
DanimarkaDK
Dominik CumhuriyetiDO
DominikaDM
EkvadorEC
Ekvator GinesiGQ
El SalvadorSV
EndonezyaID
EritreER
ErmenistanAM
EstonyaEE
EtiyopyaET
Falkland Adaları (Malvinas)FK
Faroe AdalarıFO
FasMA
FijiFJ
Fildişi SahilleriCI
FilipinlerPH
Filistin, DevletPS
FinlandiyaFI
FransaFR
Fransız GuyanasıGF
Fransız Güney BölgeleriTF
Fransız PolinezyasıPF
GabonGA
GambiyaGM
GanaGH
GineGN
Gine-BissauGW
GitmekTG
GrenadaGD
GrönlandGL
GuadeloupeGP
GuamGU
GuatemalaGT
GuernseyGG
GuyanaGY
Güney AfrikaZA
Güney Georgia ve Güney Sandwich AdalarıGS
Güney SudanSS
GürcistanGE
HaitiHT
Heard Adası ve McDonald AdalarıHM
HırvatistanHR
HindistanIN
HollandaNL
HondurasHN
Hong KongHK
IrakIQ
İngiliz Hint Okyanusu BölgesiIO
İran İslam CumhuriyetiIR
İrlandaIE
İspanyaES
İsrailIL
İsveçSE
İsviçreCH
İtalyaIT
İzlandaIS
JamaikaJM
JaponyaJP
JerseyJE
KamboçyaKH
KamerunCM
KanadaCA
KaradağME
KatarQA
KazakistanKZ
KenyaKE
KıbrısCY
KırgızistanKG
KiribatiKI
KolombiyaCO
KomorlarKM
KongoCG
Kongo Demokratik CumhuriyetiCD
Kore CumhuriyetiKR
Kore Demokratik Halk CumhuriyetiKP
KostarikaCR
KuveytKW
Kuzey Mariana AdalarıMP
KübaCU
Lao Demokratik Halk CumhuriyetiLA
LesothoLS
LetonyaLV
LiberyaLR
LibyaLY
LihtenştaynLI
LitvanyaLT
LuciaLC
LübnanLB
LüksemburgLU
MacaoMO
MacaristanHU
MadagaskarMG
Makedonya Eski Yugoslav CumhuriyetiMK
MalawiMW
MaldivlerMV
MalezyaMY
MaliML
MaltaMT
Man AdasıIM
Marşal AdalarıMH
MartinikMQ
MauritiusMU
MayotteYT
MeksikaMX
MısırEG
Mikronezya Federal DevletleriFM
MoğolistanMN
Moldova CumhuriyetiMD
MonakoMC
MontserratMS
MoritanyaMR
MozambikMZ
MyanmarMM
NamibyaNA
NauruNR
NepalNP
NijerNE
NijeryaNG
NikaraguaNI
NiueNU
Noel AdasıCX
Norfolk AdasıNF
NorveçNO
Orta Afrika CumhuriyetiCF
ÖzbekistanUZ
PakistanPK
PalauPW
PanamaPA
Papua Yeni GinePG
ParaguayPY
PeruPE
PitcairnPN
PolonyaPL
PortekizPT
Porto RikoPR
RéunionRE
RomanyaRO
RuandaRW
Rusya FederasyonuRU
Saint BarthelemyBL
Saint Helena, Ascension ve Tristan da CunhaSH
Saint Kitts and NevisKN
Saint Martin (Fransız kısmı)MF
Saint Martin (Hollanda kısmı)SX
Saint Vincent ve GrenadinesVC
SamoaWS
San MarinoSM
Sao Tome ve PrincipeST
SenegalSN
SeyşellerSC
SırbistanRS
Sierra LeoneSL
SingapurSG
SlovakyaSK
SlovenyaSI
Solomon AdalarıSB
SomaliSO
Sri LankaLK
SudanSD
SurinamSR
Suriye Arap CumhuriyetiSY
Suudi ArabistanSA
Svalbard ve Jan MayenSJ
SvazilandSZ
ŞiliCL
TacikistanTJ
Tanzanya, Birleşik CumhuriyetiTZ
TaylandTH
Tayvan, Çin’in bölgesiTW
Timor-LesteTL
TokelauTK
TongaTO
Trinidad ve TobagoTT
TunusTN
Turks ve Caicos AdalarıTC
TuvaluTV
Türkiye CumhuriyetiTR
TürkmenistanTM
UgandaUG
UkraynaUA
UmmanOM
UruguayUY
ÜrdünJO
VanuatuVU
VatikanVA
Venezuela Bolivar CumhuriyetiVE
VietnamVN
Virgin Adaları, ABDVI
Virjin Adaları, İngilizVG
Wallis ve FutunaWF
YemenYE
Yeni KaledonyaNC
Yeni ZelandaNZ
Yeşil burunCV
YunanistanGR
ZambiyaZM
ZimbabveZW
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!

Anıl Zengin

6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde yer aldım. Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. Sırasıyla Haberturk.com, Peakment Digital ve 360 Ajans'ta SEO Uzmanı olarak görev aldım. Şu anda da boosmart - Pazarlama Zekası ve Performans Pazarlaması Ajansı'nda SEO Uzmanı olarak görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; ad - soyad, e-posta adresi ve internet site bilgilerini toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu