SEO

Hreflang Dil Etiketi Nedir ve Ne İşe Yarar?

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Hreflang dil etiketi, çok dilli sitelerde bir sayfanın diğer dildeki/bölgedeki karşılığına denk gelen sayfayı işaret etmenizi veya aynı içeriğe sahip birden fazla sayfayı çeşitli bölgelerde yaşayan veya çeşitli diller konuşan insanlara hedeflemenizi sağlayan bir HTML META kodudur. Çok dilli siteler için SEO çalışmalarında dikkat edilmesi gereken ve sorunsuz bir şekilde ayarlanması gereken önemli bir etkendir. Farklı dillerde sunulan bir sayfanın diğer dillerdeki karşılığını Googlebot’a bildirmek ve buna göre arama sonuçlarında listelemesini sağlamak için önemli bir koddur. Yanlış ayarlandığı/kullanıldığı takdirde Google’da bölgelere veya dillere göre yanlış listelenebilirsiniz veya kopya içeriğe neden olarak SEO performansınızı olumsuz olarak etkileyebilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Ne İşe Yarar?

Hreflang dil etiketi, içerik bakımından birbiriyle aynı fakat farklı dillere ve farklı bölgelere hitap eden sayfaları birbirinden ayırt etmek için kullanılan bir kod yapısıdır. Üç farklı çeşitte kullanılabilen hreflang dil etiketi, oluşturduğunuz farklı sayfalarla birden fazla dili ve bölgeyi hedeflemenizi sağlar. Aşağıda <head> alanında kullanılmaya uygun örnek bir kullanım görebilirsiniz;

<link rel=”alternate” hreflang=”tr-tr” href=”https://www.anilzengin.com.tr/SEO-nedir” /> (Türkiye’de Türkçe konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/what-is-the-SEO” /> (Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO” /> (Almanya’da Almanca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

Örnek vermek gerekirse içeriği Türkçe olan “SEO Nedir?” sayfasının İngilizce ve Almanca içeriğini oluşturup sayfalarını açtığınızda ve üç sayfayı da yayınladığınızda, bu sayfaların dil etiketlerini karşılıklı olarak belirtmeniz gerekecektir. Türkçe içeriğinize mutlaka İngilizce ve Almanca dil & bölge etiketi, İngilizce içeriğinize mutlaka Türkçe ve Almanca dil & bölge etiketi ve Almanca içeriğinize de mutlaka Türkçe ve İngilizce dil & bölge etiketi yerleştirmeniz şarttır. Yukarıdaki örnekte bunu görebilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Dil ve Bölge Kodları

Üç farklı şekilde kullanabileceğiniz hreflang dil etiketi ile içeriğinizi istediğiniz bir dile ya da bölgeye hedefleyebilirsiniz. Örneğin; Almanya’da yaşayan ve Türkçe konuşan kullanıcıları hedeflemek için dil etiketinizi “tr-de” şeklinde kullanabilirsiniz.

  • Bölgesel olarak hedeflemek: en-US, en-GB
  • Dil olarak hedeflemek: en, de, tr, ar
  • Farklı dil ve bölgeleri kombin edip hedeflemek: en-DE, ar-TR, en-FR

Hreflang Dil Etiketi Nasıl Kullanılır?

Sitenizde hreflang dil etiketini kullanmanın birden fazla yolu vardır. En çok tercih edilen <head> alanında HTML meta koduyla dil etiketini kullanmak olsa da aynı zamanda XML site haritasında belirtmek ve HTTP başlıklarını kullanmak da mümkündür. Gelin birlikte hreflang dil etiketi nasıl kullanılır? sorusunun yanıtı olarak üç farklı yöntemi inceleyelim;

HTML Meta Koduyla Head Alanında Hreflang Dil Etiketi Kullanmak

Dil etiketlerini sayfalarınızda kullanmak için en çok tercih edilen yöntem budur. Sitenizin HTML kodunda <head> kod öbeği içerisinde aşağıdaki gibi örnek bir HTML meta kodu kullanmanız yeterli olacaktır. Alternate kodu ile hreflang etiketini kullanabilir ve hedeflediğiniz dil/bölge seçeneğini Google’a anlatabilirsiniz;

<link rel=”alternate” hreflang=”tr-tr” href=”https://www.anilzengin.com.tr/SEO-nedir” /> (Türkiye’de Türkçe konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/what-is-the-SEO” /> (Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO” /> (Almanya’da Almanca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

XML Site Haritasında Hreflang Dil Etiketi Kullanmak

Sitenizde kullandığınız XML site haritası ile hreflang etiketini kullanabilirsiniz. Site haritanızda “xhtml:link” özelliği ile dil etiketini sayfalarınızda kullanabilir ve hedeflediğiniz dil/bölge seçeneğini Google’a anlatabilirsiniz;

<url>

<loc>https://www.anilzengin.com.tr/SEO-nedir</loc>

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/what-is-the-SEO” /> (Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO” /> (Almanya’da Almanca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”es-es” href=”https://www.anilzengin.com.tr/que-es-el-SEO” /> (İspanya’da İspanyolca konuşan kullanıcıları hedeflemek)

</url>

XML site haritanız vasıtasıyla dil etiketi kullanmanın bir avantajı vardır. O da site haritasında toplu işlem yapmanın diğer yöntemlere göre daha hızlı ve kolay hale gelmesidir. Site haritanız yoluyla toplu işlem yapmak daha kolaydır. Zira hem boyutu yüksek değildir hem de tüm işlevleri kolayca eklemeniz mümkündür.

HTTP Başlıklarını Kullanarak Hreflang Dil Etiketi Kullanmak

HTTP başlıklarını kullanarak da hreflang etiketini kullanabilir ve sitenizde uygulayabilirsiniz. Aşağıdaki örnek kullanımı inceleyerek dil etiketinin HTTP başlıklarında nasıl yer edinmesi gerektiğine göz atabilirsiniz;

HTTP/1.1 200 OK

Content-Type: text/html

Link: <https://www.anilzengin.com.tr/was-ist-die-SEO; rel=”alternate”;

hreflang=”de-de”

Content-Length: 5710

Hreflang Etiketinde “x-default” Ne Anlama Gelir?

Özel bir hreflang parçacığı olan “x-default” komutu, sitenize gelen bir kullanıcının herhangi bir dil ya da bölgeyle uyumlu olmaması durumunda devreye girer ve x-default olarak belirttiğiniz linke yönlenir. Aşağıda x-default parçacığının örnek kullanımını görebilirsiniz;

<link rel=”alternate” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo” hreflang=”en” />

<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo-in-united-states-of-america” />

<link rel=”alternate” hreflang=”en-gb” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo-in-united-kingdom” />

<link rel=”alternate” href=”https://www.anilzengin.com.tr/how-to-do-seo” hreflang=”x-default” />

Yukarıdaki örneğe göz atın. Diyelim ki İngilizce içerikli olan bir sayfanıza Almanca arama yaparak bir kullanıcı gelmek istedi. Bu noktada x-default parçacığı devreye girer ve hreflang dil kodunda belirttiğiniz x-default parçacığının işaret ettiği URL’e yönlenir. Yani kullanıcı yukarıdaki kodda olduğu gibi “how-to-do-SEO” sayfasına gidecektir.

Hreflang Dil Etiketi ve SEO İlişkisi

Çok dilli siteler için SEO çalışmalarında hreflang dil etiketini kullanmak oldukça önemlidir. Sitenizi Google üzerinden ziyaret eden kullanıcıları doğru dil ve doğru bölge olarak hedefleyebilmek ve insanların sitenizi ziyaret etmelerini sağlamak için hreflang dil etiketinizi iyi ve doğru şekilde kullanmanız gerekmektedir.

Hedeflediğiniz bir dile ya da bölgeye göre oluşturulmuş sayfalara sahipseniz, hreflang etiketi ile bu sayfaları hedef dillere/bölgelere göre ayırt etmelisiniz. Aksi takdirde hazırladığınız içeriklerden istediğiniz verimi alamayabilir ve sayfalarınıza giren kullanıcılara bilmediği bir dile ya da bulunmadığı bir bölgeye yönelik içerik sunabilirsiniz.

Hreflang etiketinin hatalı kullanılması durumunda ortaya çıkabilecek kopya içerik sorununa dikkat etmelisiniz. Örneğin Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Avustralya’da İngilizce konuşan insanları hedeflemek için aynı içeriğe sahip üç farklı sayfa oluşturduğunuzu varsayalım. Eğer bu sayfalarda karşılıklı olarak hreflang dil etiketi kullanmazsanız, Google tarafından doğal olarak kopya içerik olarak algılanacaktır ve SEO performansınızı olumsuz etkileyecektir. Bu sayfalarda karşılıklı olarak kullanacağınız hreflang etiketleri ile Google’a bu üç sayfanın kopya olmadığını, farklı bölgelerdeki insanları hedeflediğini anlatabilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Oluşturma Aracı

Manuel olarak sayfalarınız için hreflang etiketi koymayı bilmiyorsanız, bunun için Aleyda Solis’in oluşturduğu “Hreflang Tags Generator Tool” aracını kullanabilirsiniz. Aşağıda sizinle paylaşacağım adımlar sayesinde sitenizin <head> etiketleri arasına yerleştirebileceğiniz ve sadece dil / bölge seçimi yaparak oluşturabileceğiniz hreflang dil etiketi koduna sahip olabilirsiniz.

  • İlk adım olarak https://www.aleydasolis.com/english/international-seo-tools/hreflang-tags-generator/ adresine giriş yapın.Hreflang Dil Etiketi Oluşturma Aracı
  • Sonrasında aşağıdaki alanları sitenizin ilgili URL’leri, dil ve bölge seçimleri ile doldurun.Hreflang Dil Etiketi Aracı
  • Son olarak “Generate The Hreflang Tags For These URLs” butonuna tıklayın.
  • Karşınıza çıkan kutucukta yukarıda yaptığınız ayarlara dair oluşturulan hreflang dil etiketi HTML meta kodlarını görüntüleyebilirsiniz.

Hreflang Dil Etiketi Test Etme Aracı

Sitenize yerleştirdiğiniz hreflang etiketinin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını test etmek için https://technicalseo.com/tools/hreflang/ adresine giriş yapın. Ardından URL alanına sayfanızın URL’ini yapıştırın ve User-agent seçeneğini Googlebot olarak seçerek TEST URL butonuna basın.

Hreflang Dil Etiketi Test Etme Aracı

Ardından aşağıdaki kutucukta URL’ini yazdığınız sayfada geçerli olan hreflang etiketi hakkında bilgi sahibi olacaksınız. Yazdığınız URL’de çalışan dil etiketinin hangi dile ve hangi bölgeye hedeflendiğini ve sorunsuz bir şekilde çalıştığını bu sayede test edebilirsiniz.

Hreflang Dil ve Ülke Kodları Listesi

Aşağıdaki iki farklı sekmedeki tablolarda, hreflang etiketinde kullanabileceğiniz ülkelerin ve dillerin kodları yer almaktadır. Bu kodları doğru bir şekilde kullandığınızda istediğiniz dile ve bölgeye yönelik hedefleme uygulayabilirsiniz.

Hreflang Dil Kodları ve Ülke Kodları Listesi İçin Tıklayınız

Dil Dil Kodu
Danimarkaca da
Almanca de
Yunanca el
İngilizce en
Esperanto eo
İspanyolca es
Estonyaca et
Baskça eu
Farsça fa
Fince fi
Fijice fj
Faroe fo
Fransızca fr
Batı Frizce fy
İrlandaca ga
Keltce gd
Galce gl
Manksça gv
İbranice he
Hintçe hi
Hırvatça hr
Haitice ht
Macarca hu
Ermenice hy
Endonezyaca id
İzlandaca is
İtalyanca it
Japonca ja
Cava jv
Gürcü ka
Kongoca kg
Korece ko
Kürtçe ku
Cornish kw
Kırgızca ky
Latince la
Lüksemburgca lb
Limburganca li
Lingalaca ln
Litvanca lt
Letonca lv
Madagaskarca mg
Makedonca mk
Moğolca mn
Buğdanca mo
Malayaca ms
Maltaca mt
Birmanyalı my
Norveççe nb
Nepalice ne
Flemenkçe nl
Norveççe nn
Norveççe no
Oksitanca oc
Lehçe pl
Portekizce pt
Raetoca rm
Romence ro
Rusça ru
Sardunyaca sc
Kuzey Samice se
Slovakça sk
Slovence sl
Somalili so
Arnavutça sq
Sırpça sr
İsveççe sv
Svahili sw
Türkmence tk
Türkçe tr
Tahitice ty
Ukraynaca uk
Urduca ur
Özbekçe uz
Vietnamca vi
Volapük vo
Eskenazice yi
Basitleştirilmiş Çince zh-hans
Taylandça th
Ülke Ülke Kodu
Afganistan AF
Aland adaları AX
Almanya DE
Amerika Birleşik Devletleri US
Amerika Birleşik Devletleri Küçük Dış Adaları UM
Amerikan Samoası AS
Andorra AD
Angora AO
Anguilla AI
Antarktika AQ
Antigua ve Barbuda AG
Arjantin AR
Arnavutluk AL
Aruba AW
Avustralya AU
Avusturya AT
Azerbeycan AZ
Aziz Pierre ve Miquelon PM
Bahamalar BS
Bahreyn BH
Bangladeş BD
Barbados BB
Batı Sahra EH
Belarus BY
Belçika BE
Belize BZ
Benin BJ
Bermuda BM
Birleşik Arap Emirlikleri AE
Birleşik Krallık GB
Bolivya Çok Uluslu Devlet BO
Bonaire, Sint Eustatius ve Saba BQ
Bosna Hersek BA
Botsvana BW
Bouvet Adası BV
Brezilya BR
Brunei BN
Bulgaristan BG
Burkina Faso BF
Burundi BI
Butan BT
Cayman Adaları KY
Cebelitarık GI
Cezayir DZ
Cibuti DJ
Cocos (Keeling) Adaları CC
Cook Adaları CK
Curacao CW
Çad TD
Çek Cumhuriyeti CZ
Çin CN
Danimarka DK
Dominik Cumhuriyeti DO
Dominika DM
Ekvador EC
Ekvator Ginesi GQ
El Salvador SV
Endonezya ID
Eritre ER
Ermenistan AM
Estonya EE
Etiyopya ET
Falkland Adaları (Malvinas) FK
Faroe Adaları FO
Fas MA
Fiji FJ
Fildişi Sahilleri CI
Filipinler PH
Filistin, Devlet PS
Finlandiya FI
Fransa FR
Fransız Guyanası GF
Fransız Güney Bölgeleri TF
Fransız Polinezyası PF
Gabon GA
Gambiya GM
Gana GH
Gine GN
Gine-Bissau GW
Gitmek TG
Grenada GD
Grönland GL
Guadeloupe GP
Guam GU
Guatemala GT
Guernsey GG
Guyana GY
Güney Afrika ZA
Güney Georgia ve Güney Sandwich Adaları GS
Güney Sudan SS
Gürcistan GE
Haiti HT
Heard Adası ve McDonald Adaları HM
Hırvatistan HR
Hindistan IN
Hollanda NL
Honduras HN
Hong Kong HK
Irak IQ
İngiliz Hint Okyanusu Bölgesi IO
İran İslam Cumhuriyeti IR
İrlanda IE
İspanya ES
İsrail IL
İsveç SE
İsviçre CH
İtalya IT
İzlanda IS
Jamaika JM
Japonya JP
Jersey JE
Kamboçya KH
Kamerun CM
Kanada CA
Karadağ ME
Katar QA
Kazakistan KZ
Kenya KE
Kıbrıs CY
Kırgızistan KG
Kiribati KI
Kolombiya CO
Komorlar KM
Kongo CG
Kongo Demokratik Cumhuriyeti CD
Kore Cumhuriyeti KR
Kore Demokratik Halk Cumhuriyeti KP
Kostarika CR
Kuveyt KW
Kuzey Mariana Adaları MP
Küba CU
Lao Demokratik Halk Cumhuriyeti LA
Lesotho LS
Letonya LV
Liberya LR
Libya LY
Lihtenştayn LI
Litvanya LT
Lucia LC
Lübnan LB
Lüksemburg LU
Macao MO
Macaristan HU
Madagaskar MG
Makedonya Eski Yugoslav Cumhuriyeti MK
Malawi MW
Maldivler MV
Malezya MY
Mali ML
Malta MT
Man Adası IM
Marşal Adaları MH
Martinik MQ
Mauritius MU
Mayotte YT
Meksika MX
Mısır EG
Mikronezya Federal Devletleri FM
Moğolistan MN
Moldova Cumhuriyeti MD
Monako MC
Montserrat MS
Moritanya MR
Mozambik MZ
Myanmar MM
Namibya NA
Nauru NR
Nepal NP
Nijer NE
Nijerya NG
Nikaragua NI
Niue NU
Noel Adası CX
Norfolk Adası NF
Norveç NO
Orta Afrika Cumhuriyeti CF
Özbekistan UZ
Pakistan PK
Palau PW
Panama PA
Papua Yeni Gine PG
Paraguay PY
Peru PE
Pitcairn PN
Polonya PL
Portekiz PT
Porto Riko PR
Réunion RE
Romanya RO
Ruanda RW
Rusya Federasyonu RU
Saint Barthelemy BL
Saint Helena, Ascension ve Tristan da Cunha SH
Saint Kitts and Nevis KN
Saint Martin (Fransız kısmı) MF
Saint Martin (Hollanda kısmı) SX
Saint Vincent ve Grenadines VC
Samoa WS
San Marino SM
Sao Tome ve Principe ST
Senegal SN
Seyşeller SC
Sırbistan RS
Sierra Leone SL
Singapur SG
Slovakya SK
Slovenya SI
Solomon Adaları SB
Somali SO
Sri Lanka LK
Sudan SD
Surinam SR
Suriye Arap Cumhuriyeti SY
Suudi Arabistan SA
Svalbard ve Jan Mayen SJ
Svaziland SZ
Şili CL
Tacikistan TJ
Tanzanya, Birleşik Cumhuriyeti TZ
Tayland TH
Tayvan, Çin’in bölgesi TW
Timor-Leste TL
Tokelau TK
Tonga TO
Trinidad ve Tobago TT
Tunus TN
Turks ve Caicos Adaları TC
Tuvalu TV
Türkiye Cumhuriyeti TR
Türkmenistan TM
Uganda UG
Ukrayna UA
Umman OM
Uruguay UY
Ürdün JO
Vanuatu VU
Vatikan VA
Venezuela Bolivar Cumhuriyeti VE
Vietnam VN
Virgin Adaları, ABD VI
Virjin Adaları, İngiliz VG
Wallis ve Futuna WF
Yemen YE
Yeni Kaledonya NC
Yeni Zelanda NZ
Yeşil burun CV
Yunanistan GR
Zambiya ZM
Zimbabve ZW
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!

Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu