Genel

Google’dan Filmlere Özel Yeni Yapısal Veri İşaretlemesi

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Arama motoru devi Google, arama sonuçlarında filmlerin carousel biçiminde görüntülenmesi için yeni bir yapısal veri işaretlemesi duyurdu. Filmler ve TV şovları için yepyeni bir arama deneyimi sunmak isteyen Google, yeni yapısal veri işaretlemesi ile kullanıcıların filmleri ve TV şovlarını daha iyi bir şekilde görüntülemelerine fırsat sunuyor.

Yeni yapısal veri işaretlemesi ile birlikte ABD’deki insanlar mobil cihazlarından “ne izlenir” veya “80’lik korku filmi” gibi arama yaptıklarında, arama sonuçlarında öneri olarak filmler ve TV şovları carousel biçiminde sunulacak. Google’ın filmler için duyurduğu yeni yapısal veri işaretlemesi, ilgili başlıkların yeni carousel biçiminde görünmesini sağlamak için tasarlandı.

Bir filmin arama sonuçlarında bir carousel biçiminde görüntülenmeye uygun olması için, yapısal veri işaretlemesi kullanılarak sadece film başlığının ve filme eşlik eden bir görüntünün tanımlanması gerekiyor. Ancak, Google’a yapısal veri işaretlemesi ile yeterli olan temel bilgilerden daha fazla bilgi sağlamak, Google’ın ilgili içeriği daha iyi anlamasına yardımcı olur ve ilgili filmin daha genel aramalarda gösterilmesine yardımcı olabilir. Bu sayede diğer filmlere göre daha fazla görüntülenme alabilir.

Filmlere Özel Yapısal Veri İşaretlemesinde Gerekli Olan Veriler

Google’ın duyurmuş olduğu yeni yapısal veri işaretlemesi için gerekli olan ve yapılması önerilen yapılandırılmış veri özelliklerinin bir listesi şu şekilde;

  1. Filmi temsil eden bir resim (gerekli)
  2. Filmin adı (gerekli)
  3. Filme verilen ortalama inceleme puanı için bir not (önerilen / isteğe bağlı)
  4. Filmin yayınlandığı tarih (önerilen / isteğe bağlı)
  5. Filmin yönetmeni (önerilen / isteğe bağlı)
  6. Filmin yuvalanmış bir incelemesi (önerilen / isteğe bağlı)

Google Film ve TV Şovları İçin Yapısal Veri İşaretlemesi

Ayrıca buraya tıklayarak Google’ın yeni geliştirici dökümanlarında yayınladığı gereken tam biçimlendirme örneklerine ulaşabilirsiniz. Öte yandan Google dökümanlarından hariç olarak doğrudan Schema.org üzerinden de buraya tıklayarak filmler için yeni yapısal veri işaretlemesini görüntüleyebilir ve detaylı bilgi alabilirsiniz.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Kaynak
https://www.searchenginejournal.com/google-introduces-new-structured-data-for-movie-carousels/324539/
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

2 Yorum

  1. Filmler konusunda son dönemlerde çeşitli çalışmalar yapıldı. Hepsinin temel prensibi ise her sektörde olduğu gibi film sektöründe de tekellesme. Dolayısıyla Netflix YouTube gibi sitelere karşı daha güçlü olmak

    1. Kesinlikle. İçeriğimiz ne olursa olsun Yapısal Veri İşaretlemeleri ile bunu tanıtmamız gerekiyor. Google son zamanlarda fark edebileceğimiz gibi, Yapısal Veri İşaretlemeleri’ne önem verdi iyice.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı