Haberler ve Yenilikler

Google Passage Ranking: Nedir ve Nasıl Çalışacak?

Google, geçtiğimiz hafta düzenlediği “Search On 2020” etkinliği kapsamında bir sunum yaparak birçok önemli bilgiyi tüm dünyayla paylaştı. Google arama motoruna yönelik çeşitli veriler, Google ürünlerindeki yeni teknolojiler ve yapay zekanın Google ürünlerindeki aktif rolü hakkında bilgilerin aktarıldığı Search On 2020’de Google arama sonuçlarındaki sıralamayı etkileyecek yeni bir faktör de duyuruldu.

Arama Sonuçlarında “Passage Ranking” Dönemi

Google’ın Search On 2020 etkinliğinde ilk olarak duyurduğu, ardından da bir açıklama ile detaylandırdığı Passage Ranking, arama sonuçlarındaki sıralama (ranking) için artık bir sayfanın içerik bölümlerinden de yararlanılacağını belirten bir ek faktör.

Bu sayede Google, bir sayfayı SERP’te hangi sırada konumlandıracağını ölçerken artık sayfada kullanılan içeriğin paragraflarını da ek olarak dikkate alacak.

İndekslenmeyi Değil, Sıralamayı Etkileyecek

Google ayrıca yaptığı açıklamada Passage Ranking konusunun bir sayfayı dizine ekleme ile ilgili olmadığını, sayfaların parça parça değil, şimdiye kadar olduğu gibi tam olarak indeksleneceğini belirtti. Fakat siteler arama sonuçlarında sıralandırılırken içeriğindeki farklı metin bölümleri değerlendirilecek ve böylece Passage Ranking sistemi devreye girecek.

Passage Ranking, birçok kişinin aklına gelebileceği gibi Featured Snippet ile de alakası olmayan bir sistem. Sıralama oluşurken kullanılacak olan Passage Ranking, tüm sorguların %7’sini etkileyecek ve arama sonuçları için çok büyük bir değişiklik olacak. Pek çok alt başlığa sahip olan kapsamlı içerikler, Passage Ranking sayesinde alt başlıklardaki anahtar kelimelerde de sıralanma şansına sahip olacak.

google-passage-ranking-nedir-nasil-calisir

Örneğin; iPhone’lar hakkında bir içerik hazırlarken alt bir başlıkta iPhone 12 Pro Max dahil olmak üzere iPhone’un tüm çeşitli modellerini ele aldığınızı varsayalım. Bir kullanıcı iPhone 12 Pro Max ile ilgili bir arama yaptığında, hazırlamış olduğunuz kapsamlı iPhone makalesinin alt başlığında iPhone 12 Pro Max yer aldığından dolayı, bu sorguda iyi bir sıralama alma şansı yakalayabileceksiniz. Yeni Passage Ranking faktörü de tam olarak bu noktada devreye girecek. Google, artık içeriğin belli bir kısmını da anlamlandırarak ele alacak ve kullanıcılara en doğru şekilde göstermeyi hedefleyecek.

  • Not: Bu içerik Boosmart Blog için hazırlanmıştır. İçeriği Boosmart Blog’dan okumak için: https://boosmart.com/tr/blog-post/google-passage-ranking-nedir-ve-nasil-calisacak/
Dijital pazarlama ve SEO konularındaki tüm yenilikler, gelişmeler ve en yeni haberler için https://www.anilzengin.com.tr/haberler-ve-yenilikler/ sayfasını inceleyebilirsiniz.
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!

Anıl Zengin

6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde yer aldım. Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. Sırasıyla Haberturk.com, Peakment Digital ve 360 Ajans'ta SEO Uzmanı olarak görev aldım. Şu anda da boosmart - Pazarlama Zekası ve Performans Pazarlaması Ajansı'nda SEO Uzmanı olarak görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; ad - soyad, e-posta adresi ve internet site bilgilerini toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu