SEO

Google: “İçeriklerinizle İlgili Kendinize Bu Soruları Sorun”

Google, 1 Ağustos 2019 tarihli blog yazısında Google çekirdek güncellemeleri hakkında bazı bilgiler verdi. Özellikle çekirdek güncellemelerinden etkilenen siteler için önerilerde bulunan Google, site sahiplerini SEO çalışmalarından hariç olarak “kalite”ye davet ediyor.

Ayrıca bir içeriği Google’ın yeniden değerlendirmesi, kaliteli içerik & içeriğe odaklanma ve algoritma güncellemelerinin sizi ödüllendirmesi için yapmanız gerekenler hakkında önerilerin ve ipuçlarının verildiği blog yazısı, oldukça dikkat çekti ve SEO topluluklarında gündem konusu oldu.

Yayınlanan blog yazısında içerik konusunda dikkat çekici ifadeler yer alıyor. Hepimizin bildiği gibi Google, algoritma güncellemeleriyle arama sonuçlarını daha kaliteli hale getirmek için çabalıyor ve kaliteli sayfalara sahip internet sitelerini de ödüllendiriyor. Eğer sitemizi ziyaret eden kullanıcılara kaliteli içerikler sunamıyor ve ziyaretçilerimize kötü bir deneyim bırakıyorsak, algoritma güncellemelerinden sağlam bir dayak yiyoruz 🙂

icerik-kalitesiyle-ilgili-kendimize-sormamiz-gereken-sorular

Google’ın Önerisi: İçerik Kalitesi İçin Kendimize Sormamız Gereken Sorular

Google, aynı blog yazısında “içeriğe odaklanma” konusunda bize kendimize sormamız gereken soruları öneriyor. İçerik ve kalite soruları, uzmanlık soruları, sunum ve üretime dair sorular ve karşılaştırmalı sorular ara başlıklarıyla yayınlanan bir dizi soruya cevap vererek içeriklerinizin ne kadar kaliteli olduğunu ölçümlemek mümkün. İşte Google’ın içerik kalitesine yönelik olarak kendimize sormamızı önerdiği kalite soruları…

İçerik ve kalite soruları

  1. İçerik orijinal bilgi, raporlama, araştırma veya analiz sağlıyor mu?
  2. İçerik, konuyla ilgili kapsamlı, eksiksiz veya kapsamlı bir açıklama sunuyor mu?
  3. İçerik, açık bir şekilde analiz edilebiliyor mu yoksa açıkça aşılması mümkün olmayan ilginç bilgiler sunuyor mu?
  4. İçerik başka kaynaklardan yararlanıyorsa, bu kaynakları kopyalamaktan veya yeniden yazmaktan kaçınıyor ve bunun yerine önemli bir ek değer ve özgünlük sağlıyor mu?
  5. Başlık ve / veya sayfa başlığı içeriğin açıklayıcı, yardımcı bir özetini anlamayı sağlıyor mu?
  6. Başlık ve / veya sayfa başlığı abartmaktan veya şok olmaktan kaçınıyor mu?
  7. Bu içerik, sık kullanılanlara eklemek, bir arkadaşınızla paylaşmak veya tavsiye etmek istediğiniz türden bir sayfa mı?
  8. Basılı bir dergi, ansiklopedi veya kitapta bu içeriği görmeyi veya referans göstermeyi bekler misiniz?

Uzmanlık (ileri seviye) soruları

  1. İçeriği üreten siteyi araştırsaydınız, güvenilir olduğu ya da konuyla ilgili bir otorite olarak geniş çapta tanındığı izlenimini edinir misiniz?
  2. Bu içerik konuyu gayet iyi bilen bir uzman veya meraklı biri tarafından yazılmış mı?
  3. İçerik kolayca doğrulanan gerçek hatalardan ücretsiz mi?
  4. Paranızla ya da hayatınızla ilgili konular için bu içeriğe güvenmek konusunda kendinizi rahat hisseder misiniz?

Sunum ve üretime dair sorular

  1. İçerik, yazım veya imla sorunlarından muaf mı?
  2. İçerik iyi üretildi mi, yoksa özensiz mi görünüyor?
  3. İçerik, çok sayıda içerik oluşturucu tarafından kitlesel olarak üretiliyor mu veya dış kaynaklardan mı kullanılıyor, yoksa geniş bir site ağına yayılıyor mu?
  4. İçeriğin ana bölümünde dikkat dağıtan veya ana içeriğe müdahale eden aşırı miktarda reklam var mı?
  5. İçerik, görüntülendiğinde mobil cihazlar için iyi görüntüleniyor mu?

Karşılaştırmalı sorular

  1. İçerik, arama sonuçlarındaki diğer sayfalarla karşılaştırıldığında önemli bir değer sağlıyor mu? (Diğer sayfalarla kıyaslandığında fark yaratıyor mu?)
  2. İçerik, siteye gelen ziyaretçilerin gerçek çıkarlarına hizmet ediyor gibi görünüyor mu, yoksa yalnızca arama motorlarında neyin iyi olacağını tahmin etmeye çalışan biri tarafından var gibi görünüyor mu? (İçerik yalnızca arama motorları için mi hazırlanmış, yoksa gerçekten kullanıcılara mı hitap ediyor?)
Etiketler
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu