SEO

Google Arama Sonuçlarında “Site Çeşitliliği” Değişikliği

Arama motoru devi Google, arama sonuçlarını çeşitlendirmek, farklı ve daha fazla siteye yer vermek için değişikliğe gidiyor. “Site Çeşitliliği” olarak adlandırılan bu değişiklikle birlikte Google Arama sonuçlarında aynı site iki kereden fazla görünmeyecek. Değişiklik sonrasında bir arama sonucunda bir alan adına ait ikiden fazla sonuç gösterilmeyecek.

Bilindiği üzere Google, arama sonuçlarını daha kaliteli hale getirmek adına günden güne çeşitli algoritma güncellemeleri ve yeni özellikler sunuyor. Kullanıcılara daha iyi sonuçlar göstermeyi hedefleyen Google, getireceği “Site Çeşitliliği” yeniliğini bir algoritma düzeninde sunacak. Çalışacak olan algoritma, yapılan aramanın bir sitedeki ikiden fazla bağlantıyla gerçekten ilgili olduğunu tespit ederse, normalde olduğu gibi ikiden fazla sonuç sunulacak.

google-site-cesitliligi-tweet

Tweet kaynağına gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Site Çeşitliliği Değişikliğiyle İlgili Bilinmesi Gerekenler

Google’ın konuyu duyurmak adına yapmış olduğu açıklamadan sonra birçok SEO uzmanı ve SEO sektörü, organik aramalardan elde edilen trafik konusunda endişe etmeye başladı. Zira bir arama sonucunda bir alan adına ait ikiden fazla sonuç gösterilmemesi küçük de olsa bir trafik kaybı yaşatabilir. İşte bu değişiklikle ilgili bilinmesi gerekenler.

Bu Değişiklik, 2019 Haziran Algoritma Güncellemesiyle Bağlantılı Değil

Arama sonuçlarındaki bu yenilik, Google’ın 3 Haziran 2019 tarihinde duyurduğu “Haziran 2019 Çekirdek Güncellemesi” ile bağlantılı değil. Birçok kişi, algoritma güncellemesinin ve bu yeniliğin peş peşe duyurulmasını birbiriyle bağlantılı olarak yorumluyor. Ancak “Site Çeşitliliği” ile algoritma güncellemesi birbirinden tamamen bağımsız.

Bu Bir Güncelleme Değil, Değişiklik

Google, arama sonuçlarındaki bu yeniliği duyururken bunu bir güncelleme olarak değil, bir değişiklik olarak atıfta bulunarak açıkladı. Google’dan Danny Sullivan, göndermiş olduğu tweetlerde açıkça bunun bir güncelleme olmadığı fikrini belirtti. Zira yapılan bu yenilik, arama sonuçlarındaki sıralama algoritması için bir güncelleme içermiyor.

Tüm Arama Sonuçlarını Etkilemeyecek

Google’ın duyurduğu bu yenilik, belli bir algoritmaya bağlı olarak çalışacak. Yani bütün arama sonuçlarında bu sistem çalışmayacak. Algoritma, bir alan adındaki ikiden fazla sayfanın/bağlantının aramayla ilgili olduğunu düşünürse, o alan adına ait ikiden fazla sonuç gösterecek.

Yani özetle, algoritma eğer kullanıcıların tek bir sitedeye ait ikiden fazla sayfadan memnun kalacağını ve yaptığı sorguya daha detaylı yanıt bulabileceğini düşünürse, aynı siteye ait ikiden fazla sayfayı kullanıcılara sunacak.

Subdomainler, Ana Alan Adına Ait Bir Parça Olarak Düşünülecek

Subdomainler, ilgili sitenin ana alan adının bir parçası olarak değerlendirilecek ve bu şekilde ele alınacak. Ancak subdomainler için her zaman bu kural geçerli olmayacak. Google’ın SearchLiaison hesabından gönderilen tweette “Alt alanlardan ve kök alan adından gelen sayfalar aynı siteden olarak değerlendirilecek. Bununla birlikte alt alanlar, uygun görüldüğü takdirde çeşitlilik amacı için ayrı alanlar olarak da ele alınacak.” denildi.

Yani subdomainler de belli bir algoritmaya ya da sisteme bağlı olarak arama sonuçlarında yer edinecek ve çeşitlilik amacı taşıdığı takdirde ana alan adına bağlı olmayan farklı bir site olarak ele alınacak.

Google’dan Danny Sullivan, Değişimin Tarihini Açıkladı

Google’dan Danny Sullivan, Twitter hesabı üzerinden gönderdiği tweette, arama sonuçlarındaki değişikliğin başlangıcı hakkında tarih bilgisi verdi. Sullivan, “İki gün önce yavaş yavaş başlamıştı ancak bugün tamamen çalışmaya başladı. Şahsen, bunu bir güncelleme gibi düşünmüyorum. Bu gerçekten arama sonuçlarındaki sıralama ile ilgili değil. Hala daha önceden arama sonuçlarında sıralanan şeyler gerekiyor. Biz sadece başka sayfa göstermiyoruz.” dedi.

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı