SEO

Dış SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Dış SEO (Off-Page SEO), site içerisinde tamamlanan iç SEO (Off-Page SEO) çalışmaları sonrasında geçilmesinin daha doğru olarak kabul edildiği SEO çalışmalarının ikinci ayağıdır. Bu aşamada iç kısımda müdahaleler yapılmaz, sitenizin başka sitelerden link olarak bağlantı/referans alması (backlink) hedeflenmektedir.

Zira alan adı otoritesi ve URL otoritesi gibi metrikler, büyük ölçüde backlinklere bağlıdır. Bu nedenle dış SEO çalışmaları, sitenize gelen backlinklerin artması, kaliteli kaynaklardan referans almanız ve otoriter ve güçlü bir site olmanız konuları için önemlidir. Dış SEO çalışmaları hakkında detaylı bilgi ve neler yapıldığı konusuna bu yazımda değindim. Bu yazıyı okuduktan sonra 2019 Off-Page (Dış SEO) hakkında bilgi sahibi olacaksınız.

off-page-seo-dis-seo-nedir

Dış SEO Ne İşe Yarar, Faydaları Nelerdir?

Dış SEO, düz mantık olarak bakıldığında sitenizin başka siteler ve internet tarafından konuşulmasıdır. Yani marka bilinirliği. Bütün interneti tarayan Googlebot, sitenizin başka sitelerden bağlantı aldığını, başka sitelerde sitenizden bahsedildiğini fark eder ve bu bağlantıları tarar. Bu da Google gözünde önemli bir site olduğunuzu vurgular.

Backlink almak, gerçek hayattan basit bir örnek verecek olursak ünlü olmaya benzer. Standart bir insanken, birden veya zamanla çoğu insanın bahsettiği ve tanıdığı bir kişi haline gelmek gibi düşünebilirsiniz. Özellikle yeni açılan siteler için bu örnek tam uyacaktır. Yeni açılan bir site, internet ortamındaki diğer tüm basit ve yeni siteler gibi dikkat çekmeyen, trafiği olmayan ve arama sonuçlarında üst sıralarda listelenmeyen sitelerden biridir. Ancak birden veya belli zaman aralıklarında başka sitelerin bu siteden bahsetmesi (backlink), bu siteyi zamanla ünlü bir site haline getirir. Böylece marka bilinirliği artacağı gibi site trafik alan bir site haline gelir.

Dış SEO çalışmaları sonunda da amaç bellidir: İnternette herkes tarafından tanınan ünlü bir site olmak ve marka bilinirliği sağlamak. Bu nedenle de dış SEO çalışmalarına başvurulur ve bu konuda optimizasyonlar yapılır.

Dış SEO ve Backlink

Backlinkler, günümüzde SEO konusunda oldukça önemli bir sıralama faktörü. Güncel, özgün ve kaliteli içerik üreten ve insanların ziyaret ettiği sitelerden backlink alan bir internet sitesi, buna sahip olmayan rakibine göre her zaman avantajlıdır. Peki backlink çalışmalarında nasıl bir yol izlenir?

Backlink çalışmaları boyunca dikkatli olmak birincil husustur. Doğal backlink edinmek, dış SEO çalışmalarında istenen ilk şeydir ancak doğal backlink edinmek -özellikle Türkiye’de- oldukça zordur. Bu nedenle internet site sahipleri ücretli linklere başvurur ve para karşılığı diğer sitelerden link satın alımı yaparak backlink kazanır.

Google, backlink konusunda ücretli linklere kesinlikle karşıdır ve oldukça katı politika uygulamaktadır. Eğer Google ücretli link satın alarak backlink edindiğinizi veya ücretli bir şekilde backlink satışı yaptığınızı fark ederse, katı bir şekilde sizi cezalandırır ve arama sonuçlarından tamamen sitenizi kaldırır. Bu ücretli linkleri (backlink) kaldırana kadar da ceza kaldırılmamaktadır.

Dış SEO’da Backlink Kaynakları

Backlink edinmek için birçok farklı kaynak bulunmaktadır. Dış SEO çalışmalarında dikkat edilmesi gereken bir konu da link çeşitliliğidir. Zira özellikle ücretli link satın alarak yapacağınız dış SEO çalışmalarında doğal görünmeye çalışmalı ve olabildiğince bunun bir ücretli link olmadığını göstermelisiniz. Off-Page SEO çalışmalarında link edinebileceğiniz site kategorileri şu şekilde listelenebilir;

  • Sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google Plus, LinkedIn, Pinterest, Medium, Reddit vs.),
  • Video paylaşım siteleri (YouTube, Dailymotion, Vimeo vs.),
  • Sitenizin sektörüyle/kategorisiyle benzer ve alakalı internet siteleri,
  • Sürekli güncel ve kaliteli içeriğe sahip haber siteleri (Hürriyet, Habertürk, Milliyet, Sözcü vs.)
  • Sözlük formatında yayın yapan siteler (Ekşi Sözlük, İnci Sözlük, Uludağ Sözlük, İTÜ Sözlük vs.)
  • .EDU uzantılı eğitim kurumlarına ait siteler (Üniversite, Lise, İlkokul vs.)
  • .GOV uzantılı devlet kurumlarına ait siteler (Bakanlıklar, Vakıflar, Sendikalar vs.)
  • Güncel ve sürekli içerik paylaşımı yapılan kaliteli forumlar (Google Destek Forumları, Microsoft Destek Forumları, Samsung Destek Forumları vs.)
  • PDF siteleri (SlideShare, İssuu, Dropbox, 4Shared vs.)
  • Resim paylaşım siteleri (Flickr vs.)

Off-Page SEO (Dış SEO) Konusunda Daha Fazla Bilgi İçin Kaynaklar

  1. “Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç Kılavuzu”
  2. “SEO’ya Mı İhtiyacınız Var?”
  3. “Google Arama Nasıl Çalışır?”
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

4 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı