Haberler ve Yenilikler

COVID-19 Pandemisi, Google Aramalarını Nasıl Etkiledi?

Bu içerik, Digital Report Dergisi’nin 4. sayısı (Mayıs 2020) için hazırlanmış ve dergide yayınlanmıştır. Digital Report Dergisi’ni Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi, Vodafone Dmags, Issuu ve Magzter platformları üzerinden ücretsiz olarak okuyabilirsiniz.

Djital dünyada da etkisini gösteren koronavirüs pandemisi ile birçok sektörde sert düşüşler yaşanırken birçok sektörde de ciddi yükselişler gözlemlendi. Peki COVID-19 virüsü, insanların hangi Google aramalarına yönelmesine sebep oldu? İnsanlar Google’da en çok neleri aradı?

Virüs tedbirleri kapsamında imkanı olan tüm sektörler uzaktan çalışma sistemine geçti ve yüz binlerce kişi evinden çalışmaya başladı. Ayrıca hükümetin aldığı kararlar doğrultusunda ek olarak uygulanan karantina ve sokağa çıkma yasağı gibi tedbirlerle insanların evinde geçirdiği süre de artış gösterdi. Bu bağlamda Google’da yapılan aramalar da değişiklik gösterdi.

Google Trendler’den aldığımız verilere göre, Koronavirüs sürecinde Türkiye’de insanların en çok ilgi gösterdiği konuların başında “uzaktan eğitim” geliyor. Uzaktan eğitim aramasını “ekmek nasıl yapılır” ve “maya yapımı” takip ediyor. Ayrıca salgın sürecinde özellikle erkekleri etkileyen kuaförlerin kapatılmasıyla da “evde saç kesimi” ve “tıraş makinesi” aramaları da yükselmiş durumda. Öte yandan kullanıcıların ilgi gösterdiği diğer aramalar arasında özellikle sokağa çıkma yasağının başlamasıyla “marketler açık mı” ve “fırınlar açık mı” yer alıyor. Bu aramaları “bankalar açık mı” ve “eczaneler açık mı” sorguları takip ediyor.

Diğer Ülkeler Koronavirüs Sürecinde En Çok Neyi Aradı?

Google Trendler’den alınan verilere göre, diğer dünya ülkelerinden kullanıcılar Google’da çeşitli aramalar yaptı. Almanya’da “maya yapımı” ve “kendi kendine saç nasıl kesilir?” aramaları artış gösterirken, İtalya’daki kullanıcılar en çok “kurabiye yapımı” aramasını yaparken Birleşik Krallık kullanıcıları da “tırnak bakım seti” ve “köpek bakım seti” aramalarını artırdı.

“Evde Spor” Aramasında Küresel Artış Görüldü

Google Trendler’den alınan verilere göre, “evde spor” araması neredeyse tüm ülkelerde artış gösterdi ve evde yapılabilecek spor egzersizleri tüm insanların ilgi gösterdiği konular arasındaki yerini aldı. Öte yandan İngiltere’de “masa tenisi masası” ve “basketbol potası” araması artarken, Almanya’da ise YouTube’da “günlük spor” aramaları arttı.

E-Ticaret ve Online Alışverişte Durum Nasıl Değişti?

Koronavirüs tedbirleri kapsamında neredeyse tüm dünyada alışveriş mağazaları kepenk kapattı ve firmaların çoğu sadece internet üzerinden satış yapmaya karar verdi. Dünya genelinde bu süreç kapsamında insanlar zaruri ihtiyaçlara yönelmişken E-Ticaret ve online alışverişteki son durum ne oldu?

Google Trendler’den alınan verilere göre, Türkiye’deki kullanıcılar spor ayakkabı, elbise, pantolon, çanta ve güneş gözlüğü gibi önemli aramalardan uzaklaştı ve bu kelimelerin aranma sıklığı önemli derecede düşüş gösterdi.

Stackline’dan E-Ticaret Raporu

Mart ayında e-ticarette görülen artış ve düşüş hakkında Stackline’ın yayınladığı rapor, önemli verileri gözler önüne seriyor. Yayınlanan raporda 2019 yılı Mart ayı ile 2020 yılı Mart ayı karşılaştırılmış. Bu yıl Mart ayında yükseliş gösteren kategoriler arasında zirveyi cerrahi maskeler ve eldivenler çekiyor. Ayrıca, ekmek kızartma makinesi, ağırlık ve antrenman malzemeleri, bilgisayar monitörü, köpek maması ve saç boyası gibi ürünlerin satışları artmış durumda. Raporun devamında 2020 Mart ayında düşüşlerin yaşandığı kategorilere de yer verilmiş. Rapora göre Mart ayında bavul ve valiz, fotoğraf makinesi ve kamera, etkinlik ve parti malzemeleri, giysiler ve güneş gözlükleri en yüksek düşüşleri yaşayan kategoriler olarak ön plana çıkıyor.

Raporun devamında 2020 Mart ayında düşüşlerin yaşandığı kategorilere de yer verilmiş. Rapora göre Mart ayında bavul ve valiz, kameralar, etkinlik ve parti malzemeleri, giysiler ve güneş gözlükleri en yüksek düşüşleri yaşayan kategoriler olarak ön plana çıkıyor.

Dijital pazarlama ve SEO konularındaki tüm yenilikler, gelişmeler ve en yeni haberler için https://www.anilzengin.com.tr/haberler-ve-yenilikler/ sayfasını inceleyebilirsiniz.
SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!

Anıl Zengin

6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde yer aldım. Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. Sırasıyla Haberturk.com, Peakment Digital ve 360 Ajans'ta SEO Uzmanı olarak görev aldım. Şu anda da boosmart - Pazarlama Zekası ve Performans Pazarlaması Ajansı'nda SEO Uzmanı olarak görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; ad - soyad, e-posta adresi ve internet site bilgilerini toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı