SEO

Backlink Nedir ve Ne İşe Yarar?

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Backlink, bir internet sitesine ait PageRank değerinin başka bir siteye de fayda sağlaması için ana siteden başka bir siteye metin veya görsel üzerinden aktif ve tıklanabilir link verme işlemidir. Arama motoru optimizasyonunda dış SEO çalışması olarak kategorilendirilen backlink çalışması, yürüttüğünüz SEO projesinin iyi sonuçlara ulaşmasında büyük oranda rol oynar.

Backlink Ne İşe Yarar?

Farklı, yüksek değerlere sahip ve güncel olarak içerik üreten internet sitelerinden sitenize gelen backlinkler, Google’ın gözünde değer kazanmanızı ve otoriter olmanızı sağlar. Arama sonuçlarında anahtar kelimelerinizde ve sektörel sorgularda üst sıralara yükselmek ve var olan pozisyonunuzu korumak için backlink oldukça büyük etkiye sahiptir.

Örnek vermek gerekirse, backlink sayesinde internet siteniz birçok site tarafından önerilen bir site haline gelebilir ve böylece Google’ın sizi fark etmesinde büyük yol katedebilirsiniz. Alan adı otoritenizi, Google’ın bakış açısından güvenilirliğinizi ve genel olarak SEO performansınızı arttırmanın önemli bir yolu backlink edinmektir. Backlink sayesinde, sitenize link veren web sitelerinin PageRank değerinden faydalanacak ve arama sonuçlarında pozisyon kazanabileceksiniz. Hem marka bilinirliği hem de Google’ın gözünde değer kazanarak organik trafiğinizi arttırmak backlink ile bu şekilde mümkündür.

SEO’da Backlink Ne Kadar Etkili?

Her ne kadar backlink çalışmasının önemli derecede etkisinin olmadığı savunulsa da kendi tecrübelerime ve çevremdeki SEO uzmanlarının deneyimlerine göre söyleyebilirim ki backlink halen SEO’da çok önemli bir faktör. Özellikle edindiğiniz backlinkin kaliteli, düzenli içerik üreten, belli bir kitleye sahip olan ve Google’ın gözünde değeri bulunan bir siteden olması tam anlamıyla size büyük artı kazandırıyor. Rakiplerinizin önüne geçmek ve bulunduğunuz konumu kaybetmemek adına link edinmek oldukça önemli.

Tabii her şeyi link üzerine kurgulamanız ve “backlink nasılsa çok etkili” diyerek SEO çalışmalarınızı tamamen link odaklı yürütmeniz oldukça yanlış olacaktır. Backlink, site içeriği bakımından SEO kriterlerinin büyük bölümünü karşılayan siteler için “çok etkili” düzeyde. Site içeriğinizde hiçbir çalışma yapmadan, iç SEO kriterlerine en iyi oranda sahip olmadan yapacağını dış SEO çalışması kapsamında linkler yeteri miktarda etkili olmayacaktır.

Özellikle link profilinizin çeşitli bir halde olması, sizinle aynı kategoride içerik üreten sitelerden, büyük haber sitelerinden ve dünya genelinde otoriterleşmiş (örneğin sosyal medya siteleri, Reddit gibi platformlar vs.) sitelerden link alıyor olmanız büyük bir avantajdır ve elbette bunun sonuçlarını olumlu olarak alırsınız.

Kaliteli Backlink Kaynakları Nasıl Tespit Edilir?

Kaliteli backlink kaynağı denince akıllara ilk olarak dünya genelinde kullanılan popüler sosyal medya platformları gelmektedir. Bu platformlar, hem otoritesi yüksek hem de düzenli olarak milyonlarca kullanıcı tarafından ziyaret edilen aktif sitelerdir. Ayrıca Google’ın güvenirliğini kazanmış ve belli bir otoriterliğe sahip olmaları da bizim için en bir avantajdır. Bundan dolayı bu sitelerden sitenize düzenli olarak link edinmeniz ve sitenizde yayınladığınız içeriklerinizi bu sitelerde paylaşmanız fayda sağlayacaktır.

Bundan hariç olarak SEO’da kendinize belirlediğiniz rakiplerinizin sahip olduğu linkleri gözlemleyebilir ve DA & PA değeri yüksek olan sitelerden link edinebilirsiniz. Yalnızca bu değerlere değil aynı zamanda Trustflow ve Citation değerleri de önem taşımaktadır. Bu metrikleri göz önünde bulundurarak değeri iyi olan sitelerden link edinmeniz SEO performansınızı olumlu düzeyde etkileyecektir.

Kendi değerlerinden hariç olarak bir internet sitesinin başka hangi sitelere link verdiği de backlink edinme aşamasında bizi ilgilendiren başka bir faktördür. Link edinmeyi düşündüğünüz bir sitenin kendi domainine ait değerleri incelerken aynı zamanda başka hangi sitelere link verdiğini de incelemeli ve değersiz, güncel olmayan ve Google politikalarına aykırı siteleri gördüğünüzde o siteden vazgeçmelisiniz. Aksi durumda link edindiğiniz bir site sizi geriye atabilir ve SEO performansınızı olumsuz şekilde etkiler.

Backlink Kalitesi Nasıl Anlaşılır?

Sitenize gelen veya edinmeyi düşündüğünüz bir backlinkin ne kadar değerli ve güvenli olduğunu ölçmeniz ve anlayabilmeniz için kullanabileceğiniz SEO araçları bulunmaktadır. Genelde ücretli olan araçlar ile bir domaine ait domain otoritesi değerini, sayfalarına ait sayfa otoritesi değerini, Trustflow ve Citation gibi değerlerini görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca bundan hariç olarak, sitenin içerik kalitesine göre de ilgili sitenin spam yaratıp yaratmadığı gibi bilgileri size sunabilir.

Backlink Kalitesi Nasıl Anlaşılır?

Backlink edinmeden önce link edineceğiniz ilgili sitelerin değerlerini inceleyebilmek için aşağıdaki SEO araçlarını kullanabilirsiniz;

  • Ahrefs
  • Majestic
  • CognitiveSEO
  • Semrush

Backlink Nasıl Verilir?

Bir siteden başka bir siteye link vermeniz için metin (yazı) ya da görsel şeklinde tıklanabilir aktif bir link vermeniz gerekmektedir. Belirlediğiniz bir anahtar kelime üzerinden (anchor) yazı şeklinde ya da bir görsele tıklanabilir şeklinde link verebilirsiniz. Link verirken link verdiğiniz sitenin, sizin sitenizin PageRank değerinden yararlanıp yararlanamayacağını Google’a iletebilir bu işlem için “nofollow” ve “dofollow” komutlarını kullanabilirsiniz.

Nofollow Backlink

Nofollow komutu kullanılarak verilen bir link, link verilen sitenin, bizim sitemizin PageRank değerinden faydalanmamasını istediğimizi Google’a bildirir. Link vermek için kullandığımız A href HTML kodunun içine yerleştirilen “rel=nofollow” etiketi ile bu işlem uygulanır. Aşağıda örnek bir nofollow backlink kodu yer almaktadır;

<a href=”https://www.anilzengin.com.tr/” rel=”nofollow”>SEO Uzmanı</a>

Dofollow Backlink

Dofollow komutu içeren bir HTML link kodu, link verilen sitenin bizim sitemizin PageRank değerinden faydalanmasında bir sorun olmadığını Google’a belirtir. Dofollow komutu, link vermek için kullandığımız A href HTML kodunun içine yerleştirilen “rel=”dofollow” etiketi ile uygulanır. Eğer link kodunuzda nofollow etiketi kullanmıyorsanız, otomatik olarak dofollow olarak algılanır. Aşağıda örnek bir dofollow kodu yer almaktadır;

<a href=”https://www.anilzengin.com.tr/” rel=”dofollow”>SEO Uzmanı</a>

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. Backlink Önemli. Benim de bir websitem var SEO’da yükselmek için yan sitelerde oluşturdum. Ahrefs’den düzenli olarak linklerimi kontrol ediyorum.

  2. Kimisi nofollow’un yararlı olacağından kimisi ise dofollowun etkili olacağından dem vuruyor siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

    1. Bu durumda doğal kalmak en iyi yol. Şöyle düşünelim, büyük web sitelerine gün içerisinde yüzlerce backlink geliyor ve gelen linkler nofollow & dofollow olarak karışık durumda. Yani bu bir örnek olabilir bizler için.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı