SEO

Adobe’dan Anket: İnternet Aramalarında Sesli Asistan Kullanımı

Sesli asistanlar özellikle SEO konusunda 2019 yılına damga vurmaya devam ederken, insanların sesli asistanlara ilgisine ilişkin Adobe’un yaptığı yeni bir ankete göre kullanıcıların %48’i genel web aramaları için sesli asistanları kullanıyor.

Adobe’un yaptığı ankete göre, sesli asistanların insanları sürekli olarak dinlediği iddiaları ve buna benzer mahremiyet korkularına rağmen insanların büyük bir bölümü sesli asistanlara güveniyor ve günümüzde aktif olarak sesli aramalarda asistanları kullanıyor.

Sesli web aramalarında çoğunluğu akıllı telefon kullanıcıları oluşturuyor. Adobe’un ABD’de yaşayan 1000 yetişkin ile yaptığı ankette dikkat çeken bir durum var, o da insanların sesli arama konusunda sesli asistanlar ve akıllı hoparlörler arasında ayrım yapmakta zorlandığı. Katılımcıların %85’i akıllı telefonlarında ses teknolojisini kullandığını,%39’u ise akıllı hoparlörler için olduğunu söyledi.

Kullanım sıklığı olarak bakıldığında, ankete katılanların %44’ü günlük olarak herhangi bir şekilde ses teknolojisini kullandıklarını söyledi. Ayrıca anket katılımcıları, sesli asistanların ve ses teknolojisinin yaşam kalitesini geliştirdiğini savunurken bu teknolojiden de memnun olduklarını belirtti. Katılımcıların %79’u “ses teknolojisi yaşam kalitemi arttırıyor” fikrine katılıyor ve yüzdeye bakıldığında bu oldukça iyi bir oran.

sesli-asistanlar-ve-akilli-hoparlorler-neden-tercih-ediliyor

Sesli asistanların ve akıllı hoparlörlerin bize en büyük katkısı şüphesiz aradığımız sonuca daha hızlı ulaşmamız. Yani zaman kazandırmak. Ankete katılan kişilere yöneltilen bu soruya %92 oranında olumlu cevap verildi ve “ses teknolojisi bana zaman kazandırıyor” fikri ön plana çıktı.

Anket katılımcılarının sesli asistanlar ve akıllı hoparlörler ile ilgili en büyük şikayeti ise doğruluk ve anlama eksikliği. Kullanıcılar, sesli asistanların ve akıllı hoparlörlerin kimi zaman kendilerini anlamadığını ve saçma sapan cevaplar verdiğini ya da doğru olmayan cevapları sunduğunu belirtiyor.

En kritik şikayetler ise gizlilik & doğruluk konularında. Zira kullanıcılar, sesli asistanların ve akıllı hoparlörlerin doğru sonuçlar vermediğini ve gizlilik konusunda şüphelerinin olduğunu savunuyor. Üstelik doğruluktan endişe duyanlar %83 iken, gizlilikten endişe duyanlar da %81 seviyesinde ve oldukça ciddi oranlar.

Sesli Asistanların ve Akıllı Hoparlörlerin En Güncel Kullanım Alanları

  • Araç kullanırken yol tarifi almak – %52
  • Telefon görüşmesi yapmak – %51
  • Bir metin göndermek – %50
  • Hava durumunu kontrol etmek – %49
  • Müzik çalmak – %49
  • Genel web aramaları yapmak – %48
  • Alarmları ayarlamak – %41
  • Haberleri kontrol etmek – %27
  • E-posta göndermek – %17
  • Alışveriş yapmak – %16

Kaynak: https://searchengineland.com/study-48-of-consumers-use-voice-assistants-for-general-web-search-319729

SEO hakkında merak ettikleriniz, sorularınızın cevapları ve en güncel SEO yazılarını okumaya devam etmek için https://www.anilzengin.com.tr/seo/ sayfasını hemen ziyaret edin!
Etiketler
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Anıl Zengin

Eğitim hayatımı İstanbul Kültür Üniversitesi'nden mezun olarak tamamladım. 6 yıldır dijital pazarlama sektöründe birbirinden farklı projelerde çeşitli yer aldım. Önce Habertürk SEO ekibinde, sonrasında Peakment Digital'de SEO uzmanı olarak bulundum. Şu anda da 360 Ajans'ta Head of SEO pozisyonunda birçok farklı projede görev alıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum göndererek Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.
Yukarıdaki yorum kutucuğu; adınızı ve soyadınızı, e-posta adresinizi ve internet sitenizi toplar. Toplanan bu veriler sitemizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmaktadır. Yorumunuzu gönderdiğiniz takdirde, bilgilerinizin dijital reklam çalışmalarında kullanılmasına izin vermiş sayılırsınız.

Başa dön tuşu
Kapalı